X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אין כמו המסך הקטן כדי לעודד קשר אישי - זוהי מסקנתו החד-משמעית של צוות פסיכולוגים אוסטרי, שחקר במשך חמש שנים תמימות את השפעת הצפייה בטלוויזיה על היחסים הבינאישיים
▪  ▪  ▪

במחקר נטלו חלק 700 צופים, מכל שכבות הגילים והאוכלוסיה, שנבחרו כמידגם מייצג. המעקב אחריהם היה יסודי: הם נשאלו ונחקרו ברציפות, ומפעם לפעם אף חיברו אותם לאלקטרודות, כדי לעמוד בדיוק נמרץ על תגובותיהם, על סמך מדידות לחץ-דם, כמויות-הזעה והתרגשות.
מהמחקר, שעליו מדווח כתב העת האוסטרי "ויר" ("אנחנו"), עולה כי בניגוד לסברה הרווחת, הצפייה בטלוויזיה לא מעייפת ולא גורמת לקשיי קומוניקציה או לאלימות. אדרבא: היא מעוררת, מרחיבה את ההתעניינות ומקדמת קשרים אנושיים.
מימצאי המחקר העלו, כי הצופים בטלוויזיה, הבוחרים בתוכנית הצפייה שלהם באופן מודע, מפיקים תועלת מהמסך הקטן יותר מעמיתיהם הצופים בה באורח מקרי. הם מגלים התמצאות טובה יותר בעניינים פוליטיים, חברתיים או כלכליים, זוכרים נתונים ועובדות על אודות ההתרחשויות השוטפות, פתוחים יותר, ומעל הכל - ביקורתיים יותר.
המחקר העלה, כי הטלוויזיה מעודדת את התקשורת שבעל-פה בין בני-זוג. למשל: בעל-מלאכה, שהשתתף במידגם, העיד כי הצפייה בטלוויזיה מעודדת אותו, יותר ויותר, לשיחות ולהחלפת דיעות עם בת-זוגו, עם ילדיו ועם עמיתיו לעבודה.
מסתבר עוד, שהצפייה במסך הקטן תורמת לשלום-בית, מונעת מריבות משפחתיות ומפיגה רגשות עויינים. במיוחד אצל בני-זוג קשישים גורמת הצפייה בטלוויזיה לנכונות לפנות לבן הזוג לעתים קרובות יותר ולהקדיש תשומת-לב רבה יותר לבעיותיו ולקשייו.

הכותב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  01/04/2007   |   עודכן:  01/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינת שמעוני
כנראה שהדבר המפתיע היחיד ברכישת יצרנית ה-BI וניהול ביצועים Hyperion ע"י אורקל היה שזה לקח כל כך הרבה זמן    כיום, שואלים האנליסטים - למה יבמ לא הקדימה את אורקל ברכישה זו?
הילה רפופורט
לאחר הפגישה דיווחו כי קיימת הזדמנות של ממש לחידוש המו"מ בין ארה"ב לסוריה    בהמשך השבוע צפויה יו"ר הקונגרס, ננסי פלוסי, להיפגש אף היא עם אסד
מערכת PCאון
מחקר של חברת המדפסות Konica Minolta: צבעים משפיעים באופן קריטי על תפוקות העובדים    כ-85% מהעובדים בסביבת עבודה בצבע צהוב חשו אנרגטיים וחיוביים יותר
מערכת PCאון
הבעיה העיקרית במחשב נייד, כך יגיד לך כל משתמש, הוא המקלדת הקומפקטית, שנדמית כאילו נבנתה עבור שימושם של גמדים    עד שגמדים יבצעו עבורנו את העבודה, מגיע פתרון חדש לבעיית המקלדת מחברת NAVIsis
יהונתן דחוח-הלוי
הזרוע הצבאית של תנועת הפתח מאיימת לבצע פיגועים נגד אינטרסים ישראלים ויהודיים בחו"ל אם ממשלת ישראל לא תמנע את כוונת "יהודים קיצוניים" להיכנס למסגד אל-אקצה במהלך חג הפסח    בהודעה שפרסמה נקראו פעילי הזרוע הצבאית להמשיך בשיגור רקטות הקסאם ולבצע "פיגועי איכות נגד ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il