X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעל עם חברים במסחר באופציות מעו"ף ובגניבת כספים מחשבונות הראל
▪  ▪  ▪

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר כתב אישום נגד גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל מרכז ההשקעות של הראל. ויסמן נאשם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה על-ידי מנהל בתאגיד, פגיעה ביכולת תאגיד לקיים את התחיבויותיו, קשירת קשר לביצוע פשע ועברות על חוק הלבנת הון.
על-פי כתב האישום, החל משנת 2003 ועד למעצרו, הציע ויסמן למכריו לפתוח חשבונות במרכז ההשקעות של הראל בשותפות עמו, כאשר ויסמן הוא זה שינהל את החשבונות וישא בהפסדים אם יהיו. בנוסף, הוסכם בינו לבין "הלקוחות החברים" כי רווחים בחשבונות הללו יחולקו על-פי מפתח שנקבע ביניהם בעל פה. על-פי כתב האישום, קיבל ויסמן את חלקו בדרך כלל במזומן ותוך שימוש בדרכים שונות, לרבות שימוש בחשבונות בנק של אחרים, להסתרת מעורבותו של ויסמן בחשבונות הלקוחות החברים והיותו נהנה בהם.
איך התבצעה המעילה?
למרכז ההשקעות של הראל היה חשבון בבנק המזרחי ששימש את מרכז ההשקעות לצרכי הלוואות "און קול" וחיובי ריבית. ויסמן פתח בהנהלת החשבונות של החברה, כרטיס חשבון פיקטיווי, בו רשם חשבונאית יתרות שלא היו קיימות. בנוסף, פתח ויסמן כרטיס הנהלת חשבונות פיקטיווי נוסף, נגד חשבון בנק פיקטיווי שלא היה קיים, וגם בכרטיס זה רשם יתרות חשבונאיות פיקטיוויות.
מכרטיסים אלו, העביר ויסמן יתרות לחשבונות של אותם הלקוחות החברים. כך שבחשבונותיהם הוצגו יתרות חשבונאיות.
באמצעות החשבונות האלו, והייתרות שנרשמו בהם, סחר ויסמן באופציות מעו"ף. יצוין כי מתוקף תפקידו של ויסמן כמשנה למנכ"ל מרכז ההשקעות של הראל, נאסר עליו לנהל חשבון השקעות ולרכוש אופציות מעו"ף בזמן אמת וכן נאסר עליו להיות מעורב באופן אישי בחשבונות לקוחות, לחלוק ברווחים או לשאת בהפסדים וכן נאסר עליו לתת הוראות בשם הלקוח ללא ידיעתו.
לאחר ביצוע פעולת המסחר, העביר מרכז ההשקעות מחשבון הנוסטרו (חשבון עסקי ששימש את מרכז ההשקעות) את סכום פעולת המסחר אל מסלקת המעו"ף בבורסה, ולאחר מכן העביר מרכז ההשקעות את אותו הסכום מחשבונות הלקוחות חזרה אל חשבון הנוסטרו שלו, אלא שהיתרות בחשבונות הלקוחות היו פיקטיוויים.
בנוסף לכספים שהפסיד ויסמן במסחר באופציות מעו"ף, על-פי כתב האישום, הוא הורה לחבריו בעלי החשבונות למשוך כספים מחשבונות הלקוחות. כך שחלך מכספי הראל נמשכו והגיעו באופן ישיר לויסמן וללקוחות החברים.
הסתרת המעשים
כדי להסתיר את יתרות החובה הפיקטיוויות, ביצע ויסמן בסוף כל רבעון מספר פעולות הסתרה והסוואה. ביום האחרון לכל רבעון, משך ויסמן כספים מחשבונות הנאמנות של לקוחות החברה - כספים שאותם הפקיד ויסמן למספר ימים באחד מחשבונות כספי הנוסטרו של החברה על-מנת להסוות את החוסרים בהם. בנוסף, רשם ויסמן באופן פיקטיווי ורטרואקטיווי העברת יתרות חיוביות של לקוחות תמימים לכיסוי גרעונות בכרטיסי החשבונות הפיקטיוויים ואיפוסם.
הלקוחות החברים
על-פי כתב האישום, הלקוחות החברים הם אדם בשם ג.י. שהיה בעל חברה לחקירות ובמסגרת עבודה שביצע עבור הראל בית השקעות, הכיר את ויסמן ונוצרו ביניהם קשרי חברות; אורי ראובן שהיה בתקופה הרלוונטית הבעלים של חברת ראובן השקעות בני"ע והכיר את ויסמן עוד בתחילת דרכו חברת הראל שוקי הון ויורם קראוס שהיה הבעלים של חברות SMS לניהול פרויקטים עבור לקוחות והכיר את ויסמן במסגרת עבודת ניהול השיפוצים במשרדי החברה אשר ביצע עבור הראל בית השקעות;
לקוחות נוספים: עו"ד אייל ברקן שהיה היועץ משפטי של הראל בית השקעות והיה חבר קרוב של ויסמן. ברקן שיכנע את חברו יואב זנדברג לפתוח חשבון בו ביצע ויסמן את המסחר במעו"ף. שלמה דבורי שהיה אביו של אחד מחבריו של בנו הבכור של ויסמן; דורון חיים גוילי שהיה חבר של ויסמן ממשחקי הכדורסל של קבוצת מכבי תל אביב, עמוס גואטה שהכיר את ויסמן בתחילת שנת 2006, אחיו, אשר עובד עם הראל בית השקעות. בנוסף, מצוין בכתב האישום כי ויסמן פעל דרך חשבונות של אברהם כהן, שלמה כהן, אהרון כהן, ואיש התקשורת יעקוב אילון.

תאריך:  11/05/2007   |   עודכן:  11/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב האישום נגד ויסמן: המעילה החלה ב-2003
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקצין שהודח פותח את הפה ומאשים את המח"ט והצבא בחוסר מתן הכשרה מתאימה    הצהיר: "הועמדנו במצב בלתי אפשרי... אמשיך להגיע למילואים"
מתי טוכפלד
שרת החוץ ציפי לבני נפגשה במהלך מלחמת לבנון השנייה עם ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ, על-מנת לשמוע ממנו עידכונים שוטפים    מקורביה של לבני אומרים כי הסיבה למעשה, היא כיוון שראש הממשלה לא הציג לשרים את התמונה הכוללת
יפעת גדות
אייכמן נתפס בארגנטינה והועמד למשפט בישראל דברי התובע הראשי: "... עמי ניצבים כאן בשעה זו, שישה מיליון קטגורים..."
יפעת גדות
במקרים חמורים, הרצועות, הגידים והעצבים שליד אזור הפגיעה עלולים גם כן להיפגע
אלעזר לוין
מסיימת את בניית בניין המרפאות החדש של הקופה במודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il