X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחור עיוור שיוצא לדייטים - יותר מצחיק או יותר מרגש? אם סולחים ל"בליינד דייט" על משבר הזהות, מגלים סרט חמוד ומעניין
▪  ▪  ▪
[צילום: מתוך אתר עכבר העיר]

נהוג לומר שרושם ראשוני עושים רק פעם אחת, ומאוד קשה לתקנו. בעולם הקולנוע, הדבר הראשון שאליו נחשפים הצופים, בדרך-כלל, הוא שמו של הסרט. קל לנחש מה כמעט כל אחד מאיתנו היה חושב לעצמו בהיתקלות הראשונית עם סרט ששמו "בליינד דייט". זאת תוך ידיעה שזהו תרגום מהימן למדי מהמקור, "Blind Dating". ריבוי שמות הסרטים המכילים בתוכם את המילה "דייט" לא אמור להותיר ספק באשר לזהותה של הקומדיה הנמוכה שלפנינו. אבל הסרט הזה הוא דווקא אחד מאותם יוצאים מן הכלל.
והוא יוצא מן הכלל ממש כמו הגיבור שלו - דני (כריס פיין), בחור צעיר, נאה, ושופע ביטחון עצמי למרות שהוא עיוור מלידה. גם בקרב אלה שאינם רואים, נחשב דני לחריג, כיוון שהוא לא נותן לנכותו להפריע לו לנהל אורח חיים רגיל לחלוטין. אבל יש דבר אחד שחסר בחייו - אהבה.
כאשר אחיו וחברו הטוב לארי (אדי קיי תומאס) מגלה כי דני מעולם לא השתמש במקל הנחייה שלו בנוכחותה של גברת, הוא נחלץ לעזרתו. מה שהוא מגדיר כסיוע כולל סדרת פגישות עיוורות (ומכאן שמו של הסרט) עם סיוטים מסוגים שונים. אך דני שלנו, בן 22, בכלל לא מבקש להיפטר מבתוליו, מפני שאהבת אמת היא מושא תשוקתו. זו שמוצאת חן בעיניו, כלומר באוזניו, היא ליזה (אנג'לי ג'יי), המזכירה של רופא העיניים שלו.
ריבוי הקצוות העלילתיים מכניס את הסרט למעין משבר זהות. הוא מתחיל, כפי ששמו מרמז, כמו קומדיה גסה. בהמשך, רק דמותו של החבר, בגילומו של קיי תומאס, שומרת על הקו הזה. נראה שמי שהתפרסם בזכות דמותו של פול פינץ' מסדרת סרטי "אמריקן פאי" לא ייצא כל-כך בקלות מעולם קומדיות הנעורים הטיפשיות.
אבל כקומדיה גסה, הסרט רק מגשש באפלה ולא מצליח להצחיק. לכן, הוא משייט אל עבר הצד הרומנטי של הקומדיה. בדרך הוא נתקל כמה פעמים ברגעים דרמטיים, אותם מספקת סאגת ניתוח שהגיבור אמור לעבור בעיניו. לאחר 95 דקות בוחר הסרט להסתיים כמו קומדיה רומנטית, אך לא בדיוק כמו שאחת כזו אמורה להיגמר.
ניכר כי לכריסטופר ת'יאו היה עודף רעיונות, שאת כולם ניסה לדחוס אל תסריטו הראשון. בער לו לאזכר את "קזבלנקה", אחד מסיפורי האהבה הגדולים בתולדות הוליווד, אולי כדי להיות לעזר לצופים, שמחפשים להתחבר לסיפור אהבה.
בנוסף, הוא פשוט היה חייב לעסוק כאילו בהרחבה גם במסורת המשפחתית של אמריקניים יוצאי הודו, אותם מייצגים בסרט ליזה ומשפחתה. התוצאה כמעט קיטשית. ושימו לב לזה - אחד הבמאים של "דוקטור קווין רופאה במערב" היה מעורב בפרויקט, מה שמסביר את הופעת האורח של ג'ין סימור, שעושה הסבה מקצועית: מרופאה במערב לפסיכולוגית מערבית. כזו שצריכה בעצמה טיפול, בעיקר במובן היותר בוטה של הביטוי.
לסרט "בליינד דייט" יש בעיה פסיכולוגית. מי שיבוא לצפות בסיפורו של נער עיוור במסעו אחר הסקס הראשון שלו, עלול לעצום עיניים אחרי ההפסקה. ומי שיבוא לחזות בסיפורו של בחור המתמודד עם נכותו ותר אחר אהבת אמת, צפוי למצמץ ממושכות בקטעים שפותחים את הסרט, ושמופיעים לפרקים עד לכותרות הסיום.

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בית המשפט העליון מתחיל לדון בשאלה אם בעלי מניות יכולים להגיש תביעה ייצוגית נגד צד שלישי על תרמית בניירות ערך
דרור מרום
מתחילת 2007 גייס הסקטור העסקי מהציבור וממשקיעים מוסדיים באמצעות אג"ח סכום חסר תקדים של כ-68 מיליארד שקל - לעומת כ-47 מיליארד שקל בכל שנת 2006
יפעת גדות
החוקרים השתמשו במה שנקרא "knockout mice" - בעלי חיים שהקוד הגנטי שלהם שונה במעבדה במטרה להפעיל או להפסיק את פעולתם של גנים מסויימים וכך ניתן לקבוע את תפקידם במחלות שונות
איציק וולף
כוחות צה"ל והשב"כ עצרו הלילה שני מבוקשים מן התנזים שהיו אחראים לפיגועי ירי רבים נגד כוחות צה"ל שפעלו באזור
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג רוצה להיות שם    באירלנד, היכן שהיערות ירוקים והבירה זורמת כמו וויסקי    בדבלין עשו עבודה כה מדויקת בייבוא פאב אירי על כל פרטיו לרחובות, עד שהוא התחיל לראות לפרקונים בארץ הקודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il