X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתבתה של מיכל קפרא ב"מבט שני" על "חקירת הנגד" של רצח תאיר ראדה היתה מטרידה מאוד, מעמיקה ואמיצה שרון קנטור משתוקקת לגלות אמת כלשהי
▪  ▪  ▪
[צילום: מתוך עכבר העיר]

מספר שעות אחרי הצפייה ב"אנטומיה של מז"פ", כתבתה של מיכל קפרא על החקירה הפרטית שמנהלים אילנה ושמואל ראדה בעקבות רצח בתם בשנה שעברה, התמונות עדיין אינן נותנות מנוח. מסמכים, צילומים בשחור-לבן, נעליים, כתמים, שערות, רקמות. האמת על רצח תאיר ראדה נמצאת שם, בתוך האנטומיה של הטריוויה.
בשונה מחקירות אחרות, החקירה - המתבצעת בפועל על-ידי סגן ניצב (בדימ.) אלכס פלג - היא "חקירת נגד", כלומר, מטרתה הראשונית היא להוכיח שלא ניתן להוכיח שרומן זדורוב הוא האשם ברצח, להוכיח שהמשטרה לא הוכיחה דבר. מכאן אפשר יהיה להמשיך.
פלג הוא טיפוס. במהלך הדיון המתנהל באולפן "מבט שני" לאחר שידור הכתבה, הוא קם מן השולחן ובמחווה מאוד לא שגרתית סביב לדסק אקטואליה או באולפן טלוויזיוני בכלל, הוא קם ומדגים על קפרא את תנועות שיסוף הצוואר שבוצעו בילדה. תנועה אחת, ואחריה - הוא מסביר תוך שהוא חותך את צוואר הכתבת בסכין דמיוני - משלא ראה הרוצח דם, עוד חיתוך אחד.
גם אילנה ראדה היא טיפוס, את זה כולם יודעים. בכתבה, יותר משהיא נראית נסערת או לא מאוזנת, היא נראית כמי שסובלת מעודף איזון. גם היא מסוגלת לדבר בקור רוח להוט, אם יש דבר כזה, על החתכים שראתה בפניה של בתה ועל זוויות חדירת הסכין והתאמתם לגרסת המשטרה. הכתבה מראה את ההורים נכנסים לזירת הרצח, בוחנים את תא השירותים הקטן, מנסים לחקור את שרת בית הספר, מי שניקה את עקבות הדם: כמו הנאשם ברצח, גם השרת הוא עולה חדש. כדי להסביר לו שאינה חוקרת מטעם המשטרה, צריכה אילנה ראדה לחזור ולומר לו "זה אני, אמא". הזרות וחוסר התקשורת הם אלמנט מרכזי בסיפור הזה.
קצרין, על אדריכלות מפעל הפיס שלה, על הכיכרות הקטנות, הזהות, היא באמת לא טווין פיקס, אבל כפיסת טלוויזיה לינץ' היה עשוי להעריך את "אנטומיה של מז"פ": ענני הצפון הכבדים שמעל לנוף הירוק בדרכו של הבלש לעיר הרצח, הסנדביץ' של החוקר, הצילום הארוך והרוטט של פניה של תאיר כפי שהם מוכרים מתמונתה שפורסמה אינספור פעמים, התחושה המלווה כל פרשיית רצח לפני שפוענחה לחלוטין, שיש רוע כללי, אופל, משהו שמעבר לעובדות.
התוכנית התנהלה בשני חלקים - כתבה ודיון - ובשתי רמות: ברמה האחת התנהל בה דיון עובדתי על ראיה כזו או אחרת שנחקרה או לא, על כתמי דם, על בדיקות די.אן.איי. ברמה השניה התנהל בה דיון על עצם ניהול הדיון: האם ראוי לנהלו בזמן שהדין טרם הוכרע, האם לתקשורת "מותר" להאשים את המשטרה, האם צדק בית המשפט העליון כשמנע שידור חומרים מחקירתו של זדורוב בתוכנית.
שני סוגי הדיונים יכלו בקלות לפרנס שתי תוכניות שונות, ופיצול אולי אף היה מיטיב עם שניהם, שכן קשה לחשוב על הסוגיות העקרוניות של תקשורת ודמוקרטיה כשלנגד העיניים מתנופף הסכין המשסף ואת הבטן מסעירה התשוקה לגילוי אמת כלשהי. בשלב בו התראיין עו"ד אמיר ונג על זכות הציבור לדעת, כבר ניגשתי לפורום התוכנית כדי לברר אם הציבור יודע משהו שאני לא.
"מבט שני" עושה בדיוק את מה שהערוץ הראשון צריך לעשות ובסגנון הראוי: רהוט, מעמיק יחסית (גם אם לעיתים היסודיות מביאה לארכניות) וחף רוב הזמן מאינפנטיליזם נוסח אמריקה שמאפיין כתבות ודיונים בערוצים המסחריים. בלי חזרות אינסופיות על שוטים או סיסמאות, בלי החדרת רגש שלא לצורך ועם אומץ שאינו נובע מחוצפה או שררה. היעדרן של פרסומות בסוג כזה של משדרים מפחית, מן הסתם, מהניכור של הצופה אבל השיבוץ של "חוק וסדר" מיד לאחר-מכן שוב גרם לי לשכוח לרגע אם תאיר ראדה היא אמיתית כמו מדלן מקאן או בדיונית כמו לורה פאלמר.

תאריך:  23/10/2007   |   עודכן:  23/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת על רצח תאיר נמצאת אי שם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה ומערכת המשפט
ליצן  |  23/10/07 13:56
2
כתבה מעניינת מעוררת הרבה תהיות ל"ת
מיכל  |  23/10/07 15:35
3
המשאבים מוקדשים לכיבוש ופשעיו  ל"ת
משטרה אימפוטנטית  |  23/10/07 18:59
4
שיציעו פרס ענק על חשיפת הרוצח
הצעה  |  23/10/07 19:00
5
מה השיקולים של NFC לשים את
מישהי  |  23/10/07 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
דני לוי פותח משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורת    בבעלותו הלקוח הגדול הראשון של "דני.אל תקשורת" - קבוצת JCS
דוד רוזנטל
מפתיע (או שלא), אבל דווקא על חורבותיו של בנק מצא דוד רוזנטל את מעיין הנעורים הפרטי שלו, שהחזיר אותו לפזז לצלילי בוני אם כשאחוז האלכוהול בדם מחליף אצלו את אחוז החמצן    קבלו את יום ג' בבנקס
גלית יצחק
כך מגלה מחקר ישראלי חדש    חולי אסתמה צורכים כ-107 אלף ימי אשפוז בשנה, וכ-44 אלף ימי עבודה מבוזבזים    העלות הממוצעת לחולה אסתמה עומדת על 2,896 שקלים
אלעזר לוין
מנהלת ליווי הפרויקטים של דיסקונט תוקפת את דוח הכנ"ר והמנהל המיוחד: "הם לא מבינים איך מתנהלים בנקים - מימוש הצעתם למינוי כונס היה פתרון גרוע"    הבנק מתנגד להרחבת חוק המכר
רועי שטיינברג
סתם ערב של חול ורועי שטיינברג מוצא את עצמו בצ'ויה האסיאתית, בר מסעדה עם תפריט מזרח-רחוקי פשוט וטעים, שיחד עם חיזוק מגזרת הצ'ויה, עושה את העבודה והופך את החול הפשוט לנעים במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il