X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החגיגיות המאומצת ב"קרב סכינים" לא הותירה רושם מיוחד, אבל השובבות העליזה של השף הצרפתי בעל הבלורית הזהבהבה הצילה את היום
▪  ▪  ▪
צרפתי זה הכי אחי [צילום: מתוך עכבר העיר]

גמר "קרב סכינים", שני ב-21:00, ערוץ 10
אני חייבת להודות כבר בהתחלה שאני הייתי בעד הצרפתי. ככה זה. כשמצד אחד עומדים רועי סופר, אביב משה (מסה) ומאיר אדוני (כתית), שלושה רס"רי מטבח מאומצי ארשת ובקצה השני של האולפן מתרוצץ שף צרפתי שובב בלורית שמנסה לארגן צלחות שיראו כמו "טיול סתווי מתחת ליער אורנים אחרי גשם אוקטובר ריחני", מבחינתי הפטריוטיות מתפוגגת כמו עשן של טוסט שרוף.
גמר "קרב סכינים" היה אנרגטי מאוד וניכר היה שכולם מתאמצים לנצח. יוצרי התוכנית ניסו גם לשוות לה הוד והדר של "הגמר הגדול", כמו שקוראים לזה בפרומואים. אבל למרות העניבה היפה בצבע קציפת וניל שענד המנחה, עודד מנשה, שלא התאימה אגב לחליפה, קשה ליצור אווירה חגיגית באולפן מכוער כל-כך. בטח שלא כששולחן הארוחה המפואר הוא מתוצרת כתר פלסטיק.
בגזרת האורחים נרשמה גם כן אכזבה. שגריר צרפת שלא הפגין איזו הבנה צרפתית מיוחדת באוכל, השף חיים כהן שהוא, איך לומר, לא אדם תוסס במיוחד, ובתפקיד ההפוגה הקומית דובל'ה גליקמן. מה עם איזה איל שני שישורר אודות הפילוסופיה של הקישוא?
גם מבחינה קולינארית היה מעט מאכזב. אחרי שהתגברתי על הדחף הראשוני והצדקני להתעצבן על-כך שבמדינה שבה חיים כל-כך הרבה אנשים שאין להם מה לאכול אבל יש להם טלוויזיה, נשפכות כל-כך הרבה פטריות כמהין לתוך מאות גרמים של חמאה משובחת, ניסיתי לדמיין את הטעם של המנות המושקעות שהוגשו לשולחן, כולן על טהרת הטלה, שהיה המרכיב הסודי הנבחר.
המנה הראשונה של השף סטפן הציגה כל מיני חלקים פנימיים של טלה עם רטבים עשירים והיתה נורא נוזלית. שלא נדבר על הכליות המתפצפצות שהיו בעלות מרקם משונה.
בצד הישראלי הוגש קלמארי ממולא בשר טלה ועדשים. בזאת לא נגעתי כי אני לא אוכלת שרצים, זה לא כשר. המנה העיקרית של סטפן היתה צלע טלה שטיילה ביער האורנים ונכנסה לתוך צנצנת עם חתיכות של ענפים שמפיצים ריח. זה היה מיצב מרשים והארטישוק הירושלמי בשמנת כמעט שגרם לי להתעלף. בחורינו הטובים, לעומתו, הפגיזו בשלוש חתיכות בשר - סינטה, צלע ופילה, שליד כל אחד מהם הונח איזה ירק מתוחכם. קצת יותר מדי טלה בשבילי והצלע לא היתה מספיק מבושלת.
במנה האחרונה, שהביאה לסטפן את הניצחון המוחץ, הוא יצר אוכל שהוא "אמנות בזמן", כפי שהסביר זאת שגריר צרפת באבחנה חדה כתער. כלומר, מנה שצריך לאכול לפי סדר מסוים. מכיוון שהתנפלתי על מרק הערמונים לפני ששמעתי את העצה החכמה הזאת, יצא שאכלתי קודם את המתוק ובסוף את המלוח, כך שלא ממש הרגשתי שמדובר בקינוח.
אין ספק שעל כל חסרונותיה של התוכנית גבר יתרון אחד מוחץ - אישיותו המלבבת של השף סטפן. גם ברגעי הלחץ הקשים ביותר, כשמולו עומדים שלושה מטובי בשלני ארצנו, מצוידים בנחישות להביא את הכבוד לאומה, לא איבד סטפן את חיוכו הילדותי ואת הביטחון העצמי והמשיך להמציא סיפורים מטופשים על פכפוכי נחל ורקפות סתיו מתחת לעצי אורן אלפיני.
הו סטפן, למה לא תיקח אותי איתך לגרנובל, שם אקלף כל היום בצלצלי שאלוט ואקטוף פטריות ז'ירול צהבהבות בין סלעי הבזלת ביער המטפטף. בינתיים ארקח לי פאטה גבינה חמישה אחוז על מצע של מלפפונים בניחוח מכולת ואחלום על ימים מאושרים.

תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב הסכינים הסתיים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אביגייל היקרה, זה שהשף הצרפתי
תמר  |  18/12/07 16:58
 
- הו תמר תמר, טעם מילותייך.... ל"ת
השחף  |  18/12/07 20:02
2
איזו התפלספות!!!
שירלי1  |  19/12/07 19:12
3
אהבתי את התוכנית מחכה לעונה 2 ל"ת
ממ  |  19/12/07 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תרופות מסויימות נוגדות דיכאון נוטות יותר מאחרות לגרום לעליה במשקל    חשוב לזכור, כי הקשר אינו בהכרח סיבתי וכי עליה במשקל במהלך טיפול בתרופות נוגדות דיכאון עשויה לנבוע ממספר גורמים
איציק וולף
הפרקליט הצבאי הראשי אמר לוועדת וינוגרד כי ההדלפות לעיתונות במלחמת לבנון השנייה סיכנו חיים    עוד ציין כי ישראל אינה תוקפת מטרות שהוגדרו כלא חוקיות    "יש מטרות חוקיות שנכשלות במבחן הציבוריות"
משה ריינפלד
החברה האמריקנית, שמרכז הפיתוח והמחקר שלה וחלק מהייצור שלה פועלים בישראל, עוסקת בנאנו-חומרים ליישומים בתחום האלקטרוניקה
רותי אברהם
בג"צ הורה לממשלה ולכנסת להגיב לעתירה נגד הכללת הרפורמה בבריאות בחוק ההסדרים    העותר, השחקן אייל גפן: הובטח לי מימון לטיפול באסותא
גלית יצחק
כך עולה מדוח ביניים של האגף למדיניות רפואית בהסתדרות הרפואית    עלות של 47 תרופות קריטיות מסתכמת ב-615 מיליון שקלים והרשימה טרם הסתיימה    דורנר: "אם ועדת הכספים תגדיל את התקציב ל-400 מיליון שקלים ודאי נברך על-כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il