X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך כינוס של עמותת "שלומית", שהתקיים בשבוע שעבר בבאר שבע, חשפה מנכ"לית העמותה, חיה שמואל, כי אחוז ההתנדבות לשירות לאומי, במגזר הבדואי, נמצא בעלייה בחודשים האחרונים
▪  ▪  ▪
[צילום: ענבר ברקוביץ]

במהלך כינוס של עמותת "שלומית", שהתקיים בשבוע שעבר בבאר שבע, חשפה מנכ"לית העמותה, חיה שמואל, כי אחוז ההתנדבות לשירות לאומי, במגזר הבדואי, נמצא בעלייה בחודשים האחרונים.
כינוס ההתנדבות אורגן על-ידי עמותת שלומית, ונועד לקליטת מחזור חדש של מתנדבים מאזור הדרום. שמואל סיפרה כי במהלך החודשים האחרונים התנדבו לשירות לאומי כ-25 בני נוער מהמגזר הבדואי.
בכינוס עצמו נכחו כ-25 בני נוער מהמגזר הבדואי שהתעניינו בשירות הלאומי, וכמו כן, כיום ישנן מספר בנות בדואיות המשרתות בשירות לאומי במסגרת עמותת "שלומית". שמואל הוסיפה כי ההענות לכינוס היתה רבה, וכ-300 בני נוער מכל אזור הדרום הגיעו להתעניין ולהירשם לשירות הלאומי. בכנס נכחו נציגים של עמותות שונות, כגון אלו"ט, מד"א, הגן הזאולוגי בב"ש, בתי ספר, פנימיות ועוד.
דעאיימה נדא, בת 19, היא רק דוגמא אחת למגמת ההצטרפות לשירות לאומי בקרב הבדואים. נדא הינה בדואית מכסייפה אשר סיימה לאחרונה את לימודיה התיכוניים והחליטה שהיא מעוניינת לשרת שירות לאומי. דעאיימה ציינה שלדעתה כל בת בדואית צריכה לקחת שנה אחת, בין סיום התיכון לבין תחילת הלימודים באוניברסיטה, אותה היא צריכה לנצל להתנדבות בשירות הלאומי. לדבריה, השירות הלאומי מעניק הרגשת סיפוק של תרומה לקהילה וגם מכין אותך לקראת העתיד. כמו כן, נדא מציינת כי השירות תורם להבנת תחום הלימודים המתאים למתנדב, וזה עוד לפני ההתייחסות לזכויות שמעניק השירות, הדומות לאלו שמקבל חייל משוחרר.
דעאיימה מתנדבת במחלקה הפנימית בבית החולים סורוקה, ולדבריה, השירות גרם לה לאהוב את תחום הרפואה ובעתיד היא מתכוונת ללמוד תחום שקשור לתחום הרפואה.
גורמים בעמותת שלומית מספרים כי בשנת 2007 חל גידול של כ-8% במספר המתנדבים בעמותה, לעומת שנת 2006, וסך הכל התנדבו לעמותה בשנה החולפת כ-2,500 בני נוער, בנים ובנות, יהודים וערבים.
גם במספר המתנדבים מהמגזר הערבי לשירות לאומי, בשנת 2007, חל גידול של כ-36%. כ-220 בני נוער מהמגזר הערבי התנדבו, לעומת 140 בלבד בשנת 2006. שמואל מציינת כי ישנם עוד כ-180 בני נוער ערביים שמבקשים להתנדב לשירות הלאומי, אך בשל חוסר בתקנים הם נאלצים לחכות. בשנת 2007 התנדבו בסך-הכל 10,500 בני נוער לשירות הלאומי.

תאריך:  21/01/2008   |   עודכן:  21/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
יואב הורוביץ מונה לתפקיד המנכ"ל בחרבת אוויס ישראל    יו"ר דן רכב: "אנו מברכים על מינויו של יואב הורוביץ ומאמינים בכישוריו ובניסיונו הרב בעולם הרכב"
גלית יצחק
אלי בארי נבחר לתפקיד    מחליף בתפקידו את שלמה רכט שסיים את כהונתו בתום 4 קדנציות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים הסובלות מלחץ דם גבוה נמצאות בסיכון גבוה פי שלושה לפתח סוכרת מסוג 2 לעומת נשים עם לחץ דם נמוך
עידן יוסף
חבר מועצת חכמי התורה הרביץ תורה בתלמידים: "כאשר תלמיד רץ לצאת להפסקה ולא רץ לחזור לכיתה - זה לא נחשב שלומד בחשק"
דרור מרום
ענקית האינטרנט הפסיקה את הצגת מודעות גוגל באתר אינקרדימייל לפני כעשרה ימים - מה שגרם לצניחה בערך המניה של אינקרדימייל בנאסד"ק בכ-30%    ההכנסות מגוגל מהוות את חלק הארי מהתוצאות העסקיות של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il