X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענקית המשכנתאות פאני מיי שלחה את וול סטריט לעליות שערים טבע נחלשה ב-1.3%; פלייבוי נפלה ב-9.3%; יאהו עלתה ב-5.5%; אלווריון הוסיפה 4.6%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לאחר שנפתחו בירידות שערים, עברו השווקים של וול סטריט למגמה חיובית. הזינוק החד במחירי הנפט לא הצליח להשרות אווירה שלילית על המשקיעים. מניית ענקית המשכנתאות פאני מיי שעברה לעליות שערים, לאחר שנפלה בתחילת המסחר בעקבות דו"חות מאכזבים, הפיחה רוח חיובית בגבם של המשקיעים ששלחו את השווקים לעליות.
נאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 2,483 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 0.4% לרמה של 13,024 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.8% לרמה של 1,418.
בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.48% לרמה של 3.893%.
מחיר הנפט הגולמי השלים זינוק של יותר מ-8% בתוך שלושה ימים, ונסק לשיא של כמעט 123 דולר לחבית. העליות נרשמו על רקע חששות כי לא יהיה די בהיצע הנפט העולמי כדי לעמוד בביקוש הגובר, ובעקבות היחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם.
ענקית המשכנתאות האמריקאית, פאני מיי (סימול FNM) זינקה ב-9% לאחר שפירסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. זאת על אף שהחברה דיווחה כי רשמה הפסד של 2.2 מיליארד דולר. לאחר שנסחרה במגמה שלילית עברה מניית החברה לעליות שערים והסיפה % עם סיום המסחר.
מניית יצרנית השבבים AMD זינקה במחזור כפול מהרגיל במסחר בוול סטריט, בהמשך לעלייה של 6% אתמול, על רקע ציפיות המשקיעים להודעת החברה על תכונית ארגון מחדש לקיצוץ בהוצאותיה. עליית המניה באה גם על רקע הגשת מסמכים חדשים הקשורים לתביעה שהגישה AMD נגד מתחרתה הגדולה אינטל בשנת 2005 בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים, אשר כוללים טענות לפיהם אינטל לחצה על יצרניות מחשבים אישיים (PC) ואף שילמה להם בתמורה לכך שלא ירכשו שבבים מתוצרת AMD.
ענקית התרופות האמריקאית פייזר נסחרה על רקע ביטול השתתפותה בפיתוח התרופה הניסיונית לטיפול בגלאוקומה של חברת NicOx הצרפתית. זאת, לאחר שהתרופה לא עמדה ביעדים שהציבה פייזר. מניית NicOx צנחה ב-28% בפאריס בעקבות ההודעה.
מניית יאהו התחזקה אחרי שנפלה אמש בכ-15% במסחר וול סטריט לאחר שחברת האינטרנט דחתה הצעת רכש שקיבלה מענקית התוכנה מיקרוסופט. בעקבות ביטול העסקה המליץ בנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) למכור את מניית החברה. בלוג הטכנולוגיה TechCrunch דיווח כי בשל חשש מנפילה חדה במניית החברה מנסה יאהו לסגור עסקה של הרגע האחרון עם ענקית מנועי החיפוש גוגל.
מנייתה של ענקית התרופות טבע נחלשה לאחר שהחברה פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-32% ל-1.37 מיליארד דולר ושיעורי הרווח עמדו על 53.3%, לעומת שיעור רווחיות גולמית של 49.5%. השיפור בשיערוי הרווח נבע ממכירות מוגברות של הקופקסון אך גם מההשקות בבלעדיות שזוכים לשיעורי רווחיות גבוהים. בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי ב-57% ל-18 סנט למניה או 147 מיליון דולר.
תקופה לא קלה עוברת על חברות הדלק. חברת האנרגיה אלון USA פירסמה אמש לאחר סיום המסחר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה על הפסד נקי של 33.6 מיליון דולר, או 72 סנט למניה, לעומת רווח של 35.6 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2007 - 0.76 סנט למניה. החברה רשמה הפסד תפעולי של 47 מיליון דולר ברבעון הראשון 2008 לעומת רווח תפעולי של 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל פירסמה גם דלק US את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2008. מנתוני הדו"חות עולה, כי במהלך הרבעון נרשם הפסד נקי בסך 5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מנייתה של יצרנית התוכנות למרכולים ריטליקס התחזקה בעקבות הודעת החברה כי חברת The Pantry Inc החלה להתקין את פתרונות התוכנה של ריטליקס בקופות, בעמדות התדלוק ובמרכז הרשת. החברה מפעילה 1,644 חנויות נוחות, תחנות דלק ומסעדות מזון מהיר ב-11 מדינות בדרום-מזרח ארה"ב תחת מותגים שונים.
מניית יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית אלווריון המשיכה במגמה החיובית שהחלה אמש לאחר שזינקה ב-15% על רקע פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. בעקבות הדו"חות החיוביים החליטו בלידר שוקי הון להותיר את ההמלצה למניית אלווריון על "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 11.5 דולרים. האנליסט ערן יעקובי כתב כי "למרות ציפייה לירידה עונתית בהכנסות, החברה צמחה בכ-1.3% לעומת הרבעון הקודם ובכ-29% לעומת הרבעון המקביל".
מנייתה של ענקית הבידור למבוגרים פלייבוי (סימול PLA) נפלה ב-9.3% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד רבעוני של 3.1 מיליון דולר או, 9 סנט למניה. הכנסות החברה נפלו ל-78.5 מיליון דולר מ-85.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

תאריך:  07/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בנאום בבית כנסת, רמז יו"ר האופוזיציה לחוגים חרדיים והאשים את מערכת החינוך בכך שאינה מכירה את אבות הציונות    הוא העריך כי האיום האירני חמור במידת-מה מאשר האיום בשואה
איציק וולף
ראש הממשלה מתחייב לקיים את צו השלום באמצעות פשרות כואבות    "נקיים גם את צו החיים"    הניח את זר הממשלה בטקס האזכרה המרכזי לחללי מערכות ישראל
אלעזר לוין
הועדף על אמיר שלח    משמצעות הבחירה: מגדל תשים את הדגש בשנים הבאות על פיתוח ענפי הפנסיה, ולא על ענף ביטוח החיים המסורתי שלה
אלעזר לוין
הקימו קרן השקעות שגייסה 100 מיליון דולר להשקעות באוקראינה    אלכסנדר גרנובסקי שותף בקרן
איציק וולף
כוח משטרתי בראשות מפקד משטרת משגב הגיע לכפר דיר חנא בשל ריב חמולות    בעוד השוטרים מנסים לעודד הידברות פרצה קטטה מחוץ לבית שבו הם שוהים    כוחות משטרה בסיוע מסוק הצליחו לחלצם בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il