X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירוג האתרים הפופולריים, שמתפרסם ב"הרלד טריביון", מסגיר דימיון מפתיע בין ישראל ליפן: בשתיהן מעדיפים מותגים מקומיים בגרמניה ובבריטניה, לעומת זאת, אוהבים את האתרים שלהם בינלאומיים - אבל בניחוח לוקלי
▪  ▪  ▪
גולשים מסביב לעולם. אותו דפוס גלישה [צילום: פלאש 90]
"המפתח הוא לוקליות, ויש לו שלוש רמות. האחת היא אתר מקומי בשפה מקומית, הרמה שנייה היא אתר אמריקני שהופכים אותו למקומי והרמה השלישית היא אתר באנגלית עם תוכן מקומי, כגון יוטיוב, ואז לא משנה שפת הממשק"

הקיץ של TIM: ירידה באתרי חדשות, כלכלה וספורט
עידן יוסף
זינוק חד לוואלה! ועלייה לתפוז, לנענע10, ליאהו ולקשת ורשת * אתרי הטלוויזיה, הרשתות החברתיות ואתרי הבידור צומחים * עוד ירידה קשה לאתר הארץ
לרשימה המלאה

האינטרנט אולי הפך את העולם לכפר גלובלי, אבל הלוקליות עדיין מנצחת, בין אם במותגי אינטרנט מקומיים, ובין אם במותגים בינלאומיים שעברו לוקליזציה מבחינת שפה ותוכן האינטרנט - זו המסקנה שעולה מטבלה המתפרסמת ב"הרלד טריביון", המדרגת את עשרת האתרים המובילים בארה"ב, בריטניה, גרמניה, יפן וישראל. הדירוג בכתבה נעשה לפי נתוני קומסקור מדיה מטריקס, והוא מתייחס ליוני.
בישראל מספר הגולשים באינטרנט הוא 3.8 מיליון איש. טבלת האתרים המובילים מציגה תמונה שונה מעט ממה שהתרגלנו לראות בדירוג TIM של TNS טלסקר. בשני המקומות הראשונים אין שינוי - גוגל מוביל ואחריו וואלה. גוגל ישראל (בסיומת co.il) תופס את המקום הראשון עם חשיפה של 75.8% ו-2.8 מיליון מבקרים בחודש. לעומת זאת, לפי סקר TIM ליולי, החשיפה לגוגל (ישראל והעולמי יחד) היא 90.3%. הנתונים של קומסקור מפרטים גם את מספר הימים הממוצע בחודש שבהם מבקר הגולש באתר, ואצל גוגל ישראל המספר הוא 11.
במקום השני בדירוג נמצא וואלה, עם 2.6 מיליון מבקרים בחודש וחשיפה של 68.9% - זאת בדומה לסקר TIM, שבו החשיפה לוואלה ביולי הייתה 71.6%. גם בוואלה מספר הימים הממוצע בחודש שבהם מבקר הגולש באתר הוא 11. את המקום השלישי בדירוג הישראלי תופס גוגל העולמי (google.com) עם חשיפה של 56.3%. פורטל MSN ישראל במקום הרביעי עם חשיפה של 52.3% - כמעט כפול מהחשיפה בסקר TIM, שהייתה ביולי רק ל-28.7%. נענע10, לפי קומסקור, זוכה לחשיפה של 50.1%, הגבוהה משמעותית מהחשיפה שמשקף לו סקר TIM - 35.4%. אחריו יוטיוב עם חשיפה של 47.7% (לעומת 36% בסקר TIM).
ההפתעה הגדולה ביותר בדירוג קומסקור נמצאת במקום השביעי, שם מדורג אתר Ynet עם שיעור חשיפה של 47.6% - הנמוך בהרבה מהחשיפה שמייצג לאתר סקר TIM, שבו הוא מדורג במקום השלישי עם חשיפה של 60.6%. במקומות השמיני והתשיעי בדירוג קומסקור מופיעים שני שחקנים שלא מופיעים כלל בסקר TIM - ICQ וויקיפדיה, עם חשיפה של 42.7% ו-40.6% בהתאמה. את הרשימה סוגר תפוז, עם חשיפה של 39% (לעומת 23.5% בסקר TIM).

הסינים נגד אנגלית

מבחינת ריבוי המותגים המקומיים ברשימה, יפן היא המדינה הקרובה ביותר לישראל, כאשר חצי מהרשימה שלה מורכבת ממותגים מקומיים: את המקום הראשון ברשימה תופס יאהו היפני עם חשיפה של 80.9%, במקומות השני והשלישי המותגים המקומיים FC2 ו-Rakuten (אתר קניות) בהתאמה, ורק אז, במקום הרביעי, ממוקם גוגל היפני, עם חשיפה של 46.2%. האתר המקומי livedoor נמצא במקום החמישי, אחריו ויקיפדיה, במקום השביעי שוב מותג מקומי בשם goo, אחריו אמזון המקומי ויוטיוב, ואת הרשימה חותם מותג מקומי נוסף בשם Nifty. מספר משתמשי האינטרנט ביפאן הוא 56.2 מיליון.
"כאשר מבצעים לוקליזציה לאתר", מסביר הבכיר, "בדרך כלל האתר מותאם לפונטים לטיניים, כך שהשינוי לשפות כמו גרמנית, צרפתית או איטלקית הוא פחות בעייתי. אבל כשזה מגיע למזרח זה נהפך למורכב יותר. בנוסף, למשתמש מהמזרח קשה יותר לגלוש באתר שאינו בשפתו". לדבריו, "החדירה של האנגלית ביפן גבוהה יותר מאשר בסין. אם מסתכלים ברשימת האתרים המובילים בסין באתר אלקסה (אתר שמודד את התעבורה באתרים), רואים שם רק את גוגל ויאהו".
בבריטניה, שבה מספר המבקרים באינטרנט הוא 34.9 מיליון, משתלטות גוגל ומיקרוסופט על ארבעת המקומות הראשונים: גוגל המקומית (בסיומת uk) במקום הראשון עם חשיפה של 83.4%. מנוע החיפוש של מיקרוסופט, live, תופס את המקום השני. פורטל MSN המקומי תופס את המקום השלישי עם חשיפה של 58.5%, ובמקום הרביעי אתר גוגל העולמי עם חשיפה של 54%. המותג המקומי היחיד ברשימה, BBC, מופיע במקום החמישי וזוכה לחשיפה של 52.6%. אחריו מופיעים יוטיוב (51.6%), צמוד אליו eBay המקומי (51.5%) ובמקום התשיעי, עם חשיפה של 46.3%, פייסבוק - שרק בבריטניה מצליחה להתברג לרשימת עשר המובילות. את הרשימה סוגרת יאהו עם חשיפה של 46.1%.
בארה"ב מספר הגולשים הוא 190 מיליון. את המקום הראשון ברשימה האמריקנית תופסת יאהו עם חשיפה של 71.7%. אחריה גוגל עם 69.7%, ו-MSN במקום השלישי עם חשיפה של 49.3%. במקומות הרביעי והחמישי מופיעים שני שחקנים שלא מופיעים ברשימתה של אף מדינה אחרת - AOL ומייספייס, שזוכות לחשיפה של 41.6% ו-38.4% בהתאמה. מנוע החיפוש של מיקרוסופט, live, תופס את המקום השישי וזוכה לחשיפה של 38.1%. במקום השביעי יוטיוב עם חשיפה של 34.5%, eBay במקום השמיני (29.9%), ויקיפדיה בתשיעי (28%) ואתר מיקרוסופט סוגר את הרשימה עם 26.3%.

הפספוס של יאהו

כאשר משווים את ישראל למדינות אחרות, בולטים בהיעדרם מותגים אמריקנים חזקים, כגון יאהו, Live (מנוע החיפוש של מיקרוסופט) וזירת המסחר המקוונת eBay. בגרמניה, למשל, האתר השני בגודלו הוא eBay המקומי (בסיומת de) עם חשיפה של 46.6%, ואת המקום הראשון תופסת גוגל המקומית (72.8%).
עוד עולה מהרשימה כי יוטיוב נמצאת במקום השלישי בגרמניה עם חשיפה של 39.6%, ויקיפדיה במקום הרביעי (38.7%) ואתר גוגל העולמי במקום החמישי עם חשיפה של 36.5%. ICQ (com) מגיעה בגרמניה למקום השישי. את המקום השביעי תופס מותג מקומי בשם WEB, במקום השמיני מדורג MSN הגרמני, במקום התשיעי מותג מקומי נוסף בשם Quelle ויאהו בגרמנית סוגר את הרשימה. מספר המשתמשים באינטרנט בגרמניה הוא 36 מיליון.
"המפתח הוא לוקליות, ויש לו שלוש רמות", מסביר בכיר בענף. "האחת היא אתר מקומי בשפה מקומית, הרמה שנייה היא אתר אמריקני שהופכים אותו למקומי והרמה השלישית היא אתר באנגלית עם תוכן מקומי, כגון יוטיוב, ואז לא משנה שפת הממשק. בשורה התחתונה, הלוקליות מנצחת. יאהו, למשל, היה פעם האתר הכי פופולרי בישראל. אם הם היו מנצלים אז את חלון ההזדמנויות ומתרגמים את האתר לעברית, יחד עם המייל, סביר להניח שהם היו כיום עדיין אחד האתרים הפופולריים. כעת זה כבר מאוחר מדי". לגבי eBay, הבכיר סבור כי "זה מעניין מאוד. זה קונצפט שהצליח לחדור בהרבה מדינות, וזה לוקלי פעמיים: פעם אחת בשפה ופעם שנייה במוצרים".

תאריך:  15/08/2008   |   עודכן:  15/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד מכה לאמינות דירוג האתרים של TIM
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל סוקר שותל לפי תשלום כמו צמח ל"ת
מידע שתול ושקרי  |  15/08/08 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
דוברו של הנשיא מושארף מכחיש את הידיעות שהנשיא יתפטר בקרוב    פרשנים אומרים שהוא נותר בלי תמיכת הצבא שהיה המשענת העיקרית שלו
משה ריינפלד
מחקרו של הבריטי ג'יימס יוז על אוסף הציורים הפורנגרפיים של הסופר היהודי-צ'כי מעורר האשמות שהוא מתחסד, רודף סנסציות ואנטישמי
אלעזר לוין
תשלם 70.25 מיליון דולר ותגיע לשליטה מלאה בחברה
שמרית טסה
כן, זה אפשרי! מרגוט ושמואל קדרון הם ההוכחה החיה לכך    הזוג קדרון נשואים 55 שנה וחוגגים את ט"ו באב בארוחה רומנטית ובאהבה גדולה, מאז שנת 1953
משה ריינפלד
החברה השווייצית דיווחה על גידול של 16% ברווח התפעולי שלה במחצית הראשונה של 2008 ועל מכירות בסך 2.82 מיליארד פרנקים שווייציים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il