X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצחון בכורה למתיאוס שאמר: "צמרת? אני לא קוסם" ביבאן פרנסמן (32), שלו מנשה (46) ורביד גזל (60) כבשו, אבוחצירה השווה זמנית (37) שטראובר: "אי השקט במועדון נתן לנו סטירה"
▪  ▪  ▪
מתיאוס. השיג ניצחון [צילום: ספורט 5]

לותר מתיאוס יכול לנשום לרווחה. המאמן הלחוץ של מכבי נתניה רשם אתמול בערב (שבת) ניצחון ראשון בליגה עם קבוצתו, שלא התקשתה במיוחד מול הפועל פ"ת החלשה, בדרך ל-1:3 משכנע. שתי הקבוצות הגיעו למשחק אחרי תיקו במחזור הפתיחה וחיפשו שלוש נקודות, אבל העליונות של המארחת לא ממש הוטלה בספק לאורך מרבית שלבי המשחק. את שני השערים כבשה נתניה מכדורי קרן, כשהיא נעזרת ביציאות רעות של שביט אלימלך הוותיק.
בתווך הצליח שמעון אבוחצירה להשוות בשער יפה בפני עצמו, אבל לפ"ת לא היה יותר מדי מה למכור הערב בקופסא. רביד גזל סגר עניין בדקה ה-60 והותיר את חצי השעה האחרונה לגארבג' טיים, בו הגיעה נתניה למצבים נוספים, שלא נוצלו. מיני תקרית אירעה כאשר ביבאן השתיק את הקהל מייד לאחר שכבש, אך לאחר מכן הוא התנצל ומחא להם כפיים. אגב, הבלם/קשר סובל מכאבי גב בעקבות נחיתה לא טובה, בעוד שלאלמוג כהן שטף דם בבוהן.
חתן השמחה, לותר מתיאוס, אמר בסיום: "אני מרוצה מהתוצאה, אבל לא מהיכולת. יש הרבה מה לשפר. אם נהיה העונה בצמרת? אני לא קוסם. עברנו 3 חודשים קשים, אבל העניינים מתחילים להסתדר". על הנבחנים, פרינס אולומו וג'ורג' בה שביקשו תשובה השבוע אמר המאמן: "ראיתי אותם רק יום וחצי, אמשיך לבחון אותם".
קפטן נתניה, לירן שטראובר, אמר בסיום: "אי השקט במועדון כנראה נתן לנו סטירה. עשינו את הסוויץ' ושיחקנו כדורגל טוב. אלי מחפוד אמר שלא שיחקנו גדול? עדיף שיתעסק בקבוצה שלו ולא בנו".
כובש השער היפה במשחק, רביד גזל, סיכם: "הבטחתי לגולן חרמון שאכבוש, בגללזה רצתי אליו. לפני כמה שנים כבשתי בדיוק שער כזה מאותה נקודה, רק שאז זה היה בימין. חשוב יותר שהקבוצה ניצחה. זה עדיין לא זה, אבל נמשיך לעבוד כדי שנתניה תיראה טוב יותר".
המאמן המנוצח, אלי מחפוד, נשמע מאוכזב: "בחיי כשחקן וכמאמן לא ספגתי משלושה מצבים נייחים. אני מאוכזב, תוצאת תיקו הייתה משקפת. הכנו כל שחקן טוב טוב על מי הוא שומר. ציפיתי ליותר מנקודה משני משחקים".
אורי אוזן: "אי אפשר לנצח כשסופגים שלושה שערים ממצבים נייחים. חוסר ריכוז שלנו גרם לכך שמשני משחקי חוץ קשים הבאנו רק נקודה. נהיה חייבים לתקן בהמשך. מי כמוני יודע שיש קבוצות שמתחילות טוב ובסוף יורדות ליגה. לא צריך להתרגש".
מהלך המשחק
כבר בדקה הרביעית סיים איתי שכטר מהלך אישי יפה עם בעיטה מזווית קשה מדי, החוצה. נתניה הייתה אחראית למרבית ההתקפות בחלקו הראשון של המשחק, רובן נגמרו במסירה אחרונה לא מוצלחת. שלו מנשה ניסה בדקה ה-14 מ-20 מ', הכדור התגלגל החוצה. פ"ת כלל לא יצרה התקפות ונראתה מוגבלת מאוד בחלק הקדמי. בדקה ה-20 היה זה אלמוג כהן שניסה מחוץ לרחבה, והחמיץ את המסגרת של שביט אלימלך במטר.
רק בחלוף 20 דקות החלו האורחים ללחוץ קדימה. הבעיטה הראשונה נרשמה בדקה ה-24, כשפטי נימבה בעט חזק מ-18 מ', הכדור חלף מעל השער. בדקה ה-32 הגיע השער הראשון, בצד השני כמובן: אלמוג כהן הגביה את כדור הקרן משמאל, ביבאן פרנסמן עלה גבוה ונגח פנימה, גם היציאה הרעה של אלימלך הקלה על המשימה. 0:1 לנתניה. הדרום אפריקני גם השתיק את הקהל המקומי עם האצבע על הפה.
כעבור חמש דקות הגיע השוויון המפתיע של פ"ת: יוסי רוזן הקפיץ קדימה, נימבה הוריד יפה לשמעון אבוחצירה, שמ-17 מ' שיגר ברגל שמאל כדור נהדר לפינה של לירן שטראובר. 1:1 בקופסא, המקומיים באו בטענות לכחולים על כך שלא עצרו את המשחק בתחילת המהלך, כשפרנסמן שכב פצוע על הדשא. בדקה ה-42 הפציץ אלמוג כהן את המשקוף של אלימלך, אחרי שאת הבעיטה הראשונה של קשר נתניה לקח שוער האורחים. בדקה ה-45 ביצע מתיאוס חילוף כפוי, כשפרנסמן הפצוע ירד ורביד גזל נכנס במקומו.
לנתניה נותרו כמה שניות אחרונות של תוספת זמן, אותן היא ניצלה היטב. שוב היה זה כדור קרן מאותה פינה, שוב אלמוג כהן הביך את אלימלך והגנת האורחים. הכדור הורחק רק עד מנשה, שבעט מהאוויר פנימה, 1:2 לנתניה בהפסקה.
מנשה המשיך במגמה עם פתיחת המחצית השנייה, וסידר לעצמו מצב טוב כעבור שניות בודדות, אותו החמיץ. בהמשך ניסו הכחולים לצאת קדימה, אבל לא הצליחו לסכן ממש את השער. נתניה נראתה בטוחה בחלק האחורי ומסוכנת יותר מקדימה, גם בדקות הרגועות שלה.
לכן, כשהגיע השלישי של המארחת, לא הייתה זו הפתעה גדולה. איתי שכטר הערים באלגנטיות על שני שחקני הגנה והשאיר כדור נהדר למחליף גזל, שהגיע מאחור ושיגר מקצה הרחבה כדור נהדר ברגל שמאל, שנעצר רק ברשת של אלימלך. 1:3 לנתניה בדקה ה-60, המשחק גמור. התיאבון של המארחת נפתח ונתניה המשיכה לסכן את השער של פ"ת גם אחרי השלישי.
פ"ת מצדה המשיכה להיראות מבולגנת בהתקפה וחדירה מאוד בהגנה. אין ספק שביכולת כזאת אין למלאבסים הרבה מה לחפש בליגה. שטראובר עוד מנע ממנה שער מצמק בדקה ה-88, כשלקח נגיחה של קוני ג'קאריג'ה מטווח קצר, אבל זה הכל פחות או יותר. ניצחון קל ומשכנע לנתניה, 1:3 בסיום.
הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, לואיס מרין, זאב חיימוביץ', דדי בן דיין; ביבאן פרנסמן (רביד גזל 45), אלמוג כהן (דלה ימפולסקי 68), טל מעבי, שלו מנשה; איתי שכטר, אובודו אוקוצ'ה (גולן חרמון 88).
הרכב הפועל פ"ת: שביט אלימלך; אורי אוזן, גל כהן, סטיבן אופיי, שוקי נגר (אייל שן 79); קוני ג'קאריג'ה, יוסי רוזן (אבי ריקן 68), שגיב כהן (עמנואל בנאיני 58), ג'וניור ויסה, שמעון אבוחצירה; פטי נימבה.

תאריך:  14/09/2008   |   עודכן:  14/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
אלישע לוי: "קטן חייב לקבל עזרה מהחברים"    אלי גוטמן: "עם האוהדים באופ"א יהיה שונה"
מחלקה ראשונה
המשטרה עצרה עבריין כבן 30 מרמלה בחשד למעורבות ברצח מנהל מחלקת הכאב בבית החולים איכילוב לפני שנה וחצי
עידן יוסף
מינהלת השירות תכיר בפעילות רווחה ובפעילות של אברכים למען הקהילה, אך לא בפעילויות אחרות
ראובן לייב
עמותת "הרוח הישראלית", בראשות טל ברודי, מגייסת תרומות לתמיכה בכפרי נוער בארץ
יפעת גדות
מדענים גילו כי חומר טבעי הנמצא בברוקולי מגביר פעילות של גן הנמצא בתאי ריאה של בני אדם ומגן עליהם מפני נזק הנגרם מרעלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il