X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק נחלש ב-3% פאנדטק צנחה ב-10.7% דאו ג'ונס איבד 2.4% אורבוטק עלתה ב-4.6% ריטליקס נפלה ב-9.5% בלופניקס קרסה ב-17% טאואר ירדה ב-13%
▪  ▪  ▪
במגמה כלפי מטה [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי במהלכו נעו המדדים בין ירידות של 2% לעליות של 1%. המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות על-רקע הנפילות שנרשמו בשווקי אסיה. עם פרסום נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב עבר המסחר לעליות, אולם ברובו המכריע של יום המסחר נעו המדדים בעצבנות.
נאסד"ק נחלש ב-3% לרמה של 1,505 נקודות. דאו ג'ונס השיל 2.4% לרמה של 8,175 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-3.2% לרמה של 848 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.032% לרמה של 3.729%.
נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש ספטמבר הצביעו על עליה מפתיעה של 2.7% ל-464 אלף בתים - גבוה מההערכות שצפו מכירה של כ-450 אלף בתים חדשים בלבד.
מחיר הנפט הגולמי המשיך לרדת היום, ונסגר בשפל של 17 חודשים, על-רקע הערכות כי האטה כלכלית עולמית תגרור ירידה בביקוש לחומרי גלם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו בניו-יורק במחיר של 63.22 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז מאי 2007 - לאחר ירידה של 1.4%. מחיר הנפט, אשר צנח בשבוע שעבר ב-11%, נמוך כעת ב-57% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.
בניגוד לשטף הדוחות השליליים מהשבוע שעבר, דיווחה היום ענקית התקשורת האמריקנית וריזון (סימול VZ) על זינוק של 31% ברווח הנקי ל-1.67 מיליארד דולר. זאת, על אף שהחברה רשמה גידול של 4% בלבד בהכנסותיה שהסתכמו ב-24.7 מיליארד דולר.
ג’נרל מוטורס וקרייזלר עלולות לפשוט רגל, אם שיחות המיזוג ביניהן לא ייסתיימו בהצלחה. כך דיווח היום העיתון וול סטריט ג'ורנל. שתי ענקיות הרכב האמריקניות זקוקות גם לסיוע של הממשל, מכיוון שיתרות המזומנים שלהן עלולות לאזול תוך שנה, לפי הערכה שפירסם דויטשה בנק. שתי החברות דחו את הטענות, אך אנליסטים ומשקיעים חוששים מפני התמוטטות של אחת מהחברות, שעלולה להצית תגובת שרשרת בתעשיית הרכב האמריקנית, להעביר לקוחות ליצרניות רכב באירופה ובאסיה ולהוציא אלפי סוכני רכב אל מחוץ לעסק. פשיטת רגל אפשרית של קרייזלר או ג'נרל מוטורס עלולה להכביד על הממשל האמריקני, שיאלץ להתמודד עם תוספת של תשלומי פנסיה למאות אלפי גימלאים חדשים.
מניית קרדי סוויס נפלה ב-13% במסחר בוול סטריט ומצמצמת את הרווח של כור ונוחי דנקנר במניית החברה לפחות מ-10% בלבד. נוחי דנקנר, באמצאות כור שבשליטת א.די.בי, רכש במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס, במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פר"ש
אמדוקס, ספקית פתרונות הבילינג, נסחרה על-רקע סגירת הסניף הירושלמי של החברה ופיטורי 500 עובדים, כ-200 מהם בישראל. בנוסף תפטר החברה עוד כ-300 עובדים ברחבי העולם, ובסך-הכל תפטר כ-2% ממצבת כוח האדם שלה.
במקביל פיטרה גם נובה מכשירי מדידה, המתמחה ביצור מערכות למדידת פרוסות סילקון בהליך הייצור, כ-30 מעובדיה - 10% מכוח העבודה בחברה.
טבע, יצרנית התרופות הגנריות, הגיעה להסכם פשרה עם חברה שניהלה חלק מהשקעותיה בתיק האג"ח המובנות מסוג ARS (אג"ח בעלי תעריף הנקבע על-פי ממוצע השווי שלהן כל 28 יום), ותקבל 100 מיליון דולר בתמורה לוויתור על נקיטת הליכים משפטיים נגדה. החברה תרשום את התשלום כהכנסת מימון חד פעמית, ולא תכלול את סכום הפשרה בדוחות הכספיים הלא מתואמים (Non Gaap) שתפרסם לרבעון השלישי של 2008.
בין החברות שפרסמו היום את דוחותיהן לרבעון השלישי: רדקום, יצרנית הציוד לבדיקת רשתות סלולר דיווחה על גידול של 46% בהכנסותיה לרבעון, שהסתכמו ב-4.4 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, צימצמה החברה את ההפסד הנקי ל-1.1 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 2.4 מיליון דולר, או 85 סנט למניה ברבעון השלישי של 2007.
סרגון, יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית, דיווחה על גידול של 30.6% בהכנסותיה ל-58.1 מיליון דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 58.25 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-3.5 מיליון דולר, או 9 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין אופציות להנהלה ולעובדים הסתכם הרווח ב-4.1 מיליון דולר או 11 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.
סיליקום, המפתחת כרטיסי תקשורת לשרתים, סיכמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 6.1 מיליון דולר, ירידה של 7.5% לעומת הכנסות של 6.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 944 אלף דולר לעומת רווח של 1.646 מיליון דולר ברבעון המקביל.
צורן, יצרנית שבבי המולטימדיה, צפויה לפרסם את דוחותיה הערב לאחר סיום המסחר. על-פי ממוצע הערכותיהם של 16 אנליסטים המסקרים את החברה, צפויה צורן לדווח על הכנסות של 124.58 מיליון דולר ורווח נקי של 3 סנט למניה.
עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: צ’ק פוינט המפתחת מערכות להגנת מידע ברשתות מחשב, אלווריון המפתחת ומייצרת ציוד לתקשורת אלחוטית, אורבוטק המייצרת ציוד סריקה למעגלים מודפסים ומסכים שטוחים, בלופניקס המפתחת מערכות מודרניזציה למחשבים, פאנדטק המפתחת תוכנות סליקה לבנקים וריטליקס המפתחת תוכנות למרכולים.

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום תנודתי: וול סטריט ננעלה בירידות חדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
סקר 2007 קבע כי חלה ירידה קלה בפשעי שנאה, אולם נרשמה עלייה בפשיעה על-רקע מיני    7 מתוך 10 פשעים על-רקע דתי כוונו אל יהודים
מאיה שני
שרה פיילין נפגשה עם שגריר ישראל בעיצומו של מסע הבחירות בארה"ב והביעה תמיכה בישראל ובמתקפה ישראלית על אירן
מאיה שני
גופתו של אחיינה בן ה-7 של השחקנית ג'ניפר הדסון נמצאה במיניואן השייך לאחיה הנרצח
איציק וולף
שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם מאשים את ארצות הברית ברצח מכוון של אזרחים בתקיפה אמש בדרום מזרח סוריה    משגר איום: הפרה אמריקנית נוספת של הריבונות הסורית תזכה מאיתנו לתגובה הולמת
משה ריינפלד
מג'די עבד אל רחמן מאבו גוש ירה בפועל בנייה שעבד בכפר, ופצע אותו קשה, לאחר שהפועל סירב לתת לו מעט סולר מהמשאית שבה הגיע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il