למימן ומילצ'ן בטן מלאה על הפרסומאים בישראל. בעיקר משום שנמאס להם לשרוף כסף בלי לראות הצלחה. אנשי העסקים המיליארדרים לא מהססים לתלות את חוסר ההצלחה בגובה העמלות שנאלץ הערוץ לשלם למשרדי הפרסום. דוח הממונה מספק להם רוח גבית בעוצמה של טייפון.
"אנחנו מזרימים לערוץ מדי חודש 12 מיליון שקל", מודה מימן. "המספרים פשוטים. ההוצאה השנתית לפרסום מעולם לא הגיעה למספרים שחזו לפני כניסת ערוץ 10. היא תמיד הייתה 30% פחות. כשהושק הערוץ, דיברו על כך שהיקף הפרסום בטלוויזיה יגיע אחרי כארבע שנים ל-500 מיליון דולר. בפועל, הוא מגיע לכ-350 מיליון דולר השנה, וההוצאה על פרסום צפויה לרדת".
אם להסתמך על המספרים שמספק מימן, כ-100 מיליון דולר עוברים בכל שנה למשרדי הפרסום כעמלות. לדברי מילצ'ן ומימן, מצבם של כל הערוצים היה טוב בהרבה אם הסכום היה נמוך משמעותית. "ארנון, רון ואני החלטנו שאנחנו מספיקים עם השיגעון", מכריז מימן. "אנחנו פועלים במציאות שבה יותר מ-50% מהתקבולים יוצאים לפני שמתחילים לעבוד. כשמחברים את דמי הזיכיון וחובות התשלום לפי הרשות השנייה ומוסיפים 30% שהולכים למשרדי הפרסום, מגיעים להוצאה שאינה מאפשרת להפעיל עסק.
"משרדי הפרסום וחברות המדיה צריכים להתחבר לעולם ולהבין שצריך להדק את החגורה. החלטנו מה תו המחיר שאנחנו מוכנים לשלם. מי שירצה - יאכל. האחריות על מה שיקרה ועל המפוטרים שיישארו בלי עבודה, אם ייסגר הערוץ, מוטלת על הפרסומאים".
להערכת מימן, גם בערוץ 2 שמצבו טוב מזה של ערוץ 10 מתחילים להתכופף תחת נטל העמלות הגבוהות. "לדעתי גם הם מתחילים לסבול", הוא אומר. "כשמישהו סובל, הוא לוקח משהו נגד כאבים. ההערכה שלנו היא שהם חשים כמונו במאבק מול קרטל של פרסומאים".
מילצ'ן: "אם מישהו יראה לי דרך להגיע לאיזון כשמשלמים את העמלות האלו, ואני לא מדבר על רווח, אני עושה מופע חוף ענק עם זיקוקי דינור ומביא את אנג'לינה ג'ולי. ראיתי אותה בוכה אתמול ב-CNN. אולי זה בגלל העמלות.
"אנחנו במצב סביר של רייטינג. אבל גם בשנה הבאה, כשתהיה 'הישרדות' כל הזמן ויהיה רייטינג גבוה, וגם אם יהיו קיצוצים בערוץ והקלות ממשלתיות לא נגיע לאיזון בלי להוריד את העמלה ל-20%.
"בכל העולם קשה עכשיו בתחום המדיה. יש לי ידיד, סאמנר רדסטון, בעל השליטה בחברות המדיה ויאקום ו-CBS. האימפריה שלו עומדת לקרוס כי הוא קנה את CBS. המניה של CBS צנחה בגלל הירידה בפרסום והעמלות שם זה חצי. הצונאמי הכלכלי בעולם גורם לירידה בהיקף הפרסום. מאיתנו מצפים לשמור על ערוץ פתוח ולקנות כדורגל וכדורסל, ולהשקיע בתוכן. מגיעה לנו תמיכה ציבורית.
"הדוח של הממונה קובע כי למעשה יש קרטל שקובע מה יקרה, ולא מאפשר לנו לעשות טלוויזיה טובה. זה פוגע בצופה. זה יגיע לזה שלא תהיה טלוויזיה והמפרסמים יישארו בלי מקום לפרסם".