X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי ערוץ 10 יוסי מימן וארנון מילצ'ן בראיון בלעדי ל-TheMarker מצהירים כי נמאס להם "עד כה היינו מטורפים. סוחטים אותנו. זה קרטל"
▪  ▪  ▪
יוסי מימן

לבעלים של ערוץ 10 נמאס. דוח הממונה על ההגבלים העסקיים, שחשף את הסיבות לכך שנאסר על שלמור אבנון עמיחי, Y&R וראובני פרידן להמשיך להפעיל במשותף את חברת המדיה יוניטד, נפל לידיהם כפרי בשל.
בשיחה עם TheMarker בעקבות הדוח, מוסרים יוסי מימן וארנון מילצ'ן הצהרה חריפה: אין בכוונתם לשתף עוד פעולה עם הכללים הנהוגים בתחום העמלות בישראל. ערוץ 10, לדבריהם, לא ישלם למשרדי הפרסום יותר מ-20% עמלה.
"הגיע הזמן להבין שאנחנו חיים במציאות חלופית", אמר מילצ'ן. "יש מצב כלכלי חדש בכל העולם. כיום 30% העמלה שמשולמת למפרסמים פוגעים בקיום של ערוצי הטלוויזיה. ועל חשבון מי זה? אנחנו לא נעבור את ה-20%. הגיע הזמן לומר למפרסמים: קחו או עזבו.
"זה קרטל מלמטה ועד למעלה. באים כל הפרסומאים ואומרים 'אם לא תתן לי 30%, אני לא מפרסם אצלך'. נגיע למצב שלא נוכל לעמוד ברמת התוכניות, כי הכסף עבר לפרסומאים. אף ערוץ טלוויזיה לא ישרוד, גם לא ערוץ 2. בעולם משלמים 10%-15% למשרדי הפרסום. אני לא מבין למה לא התעוררנו עד עכשיו".
יוסי מימן טען כי "ההשקעה שלנו בערוץ מתקרבת ל-1.4 מיליארד שקל. זה מצב בלתי נסבל. אם הפרסומאים היו מרוויחים בסטנדרטים הנהוגים בעולם, הערוצים בישראל היו מאוזנים ואפשר היה לעשות טלוויזיה. סוחטים אותנו. זה קרטל. אנחנו מדברים גם בשם רון לאודר כאשר אנחנו אומרים שלא נשלם".

100 מיליון דולר בשנה

למימן ומילצ'ן בטן מלאה על הפרסומאים בישראל. בעיקר משום שנמאס להם לשרוף כסף בלי לראות הצלחה. אנשי העסקים המיליארדרים לא מהססים לתלות את חוסר ההצלחה בגובה העמלות שנאלץ הערוץ לשלם למשרדי הפרסום. דוח הממונה מספק להם רוח גבית בעוצמה של טייפון.
"אנחנו מזרימים לערוץ מדי חודש 12 מיליון שקל", מודה מימן. "המספרים פשוטים. ההוצאה השנתית לפרסום מעולם לא הגיעה למספרים שחזו לפני כניסת ערוץ 10. היא תמיד הייתה 30% פחות. כשהושק הערוץ, דיברו על כך שהיקף הפרסום בטלוויזיה יגיע אחרי כארבע שנים ל-500 מיליון דולר. בפועל, הוא מגיע לכ-350 מיליון דולר השנה, וההוצאה על פרסום צפויה לרדת".
אם להסתמך על המספרים שמספק מימן, כ-100 מיליון דולר עוברים בכל שנה למשרדי הפרסום כעמלות. לדברי מילצ'ן ומימן, מצבם של כל הערוצים היה טוב בהרבה אם הסכום היה נמוך משמעותית. "ארנון, רון ואני החלטנו שאנחנו מספיקים עם השיגעון", מכריז מימן. "אנחנו פועלים במציאות שבה יותר מ-50% מהתקבולים יוצאים לפני שמתחילים לעבוד. כשמחברים את דמי הזיכיון וחובות התשלום לפי הרשות השנייה­ ומוסיפים 30% שהולכים למשרדי הפרסום,­ מגיעים להוצאה שאינה מאפשרת להפעיל עסק.
"משרדי הפרסום וחברות המדיה צריכים להתחבר לעולם ולהבין שצריך להדק את החגורה. החלטנו מה תו המחיר שאנחנו מוכנים לשלם. מי שירצה ­ - יאכל. האחריות על מה שיקרה ועל המפוטרים שיישארו בלי עבודה, אם ייסגר הערוץ, מוטלת על הפרסומאים".
להערכת מימן, גם בערוץ 2 שמצבו טוב מזה של ערוץ 10 מתחילים להתכופף תחת נטל העמלות הגבוהות. "לדעתי גם הם מתחילים לסבול", הוא אומר. "כשמישהו סובל,­ הוא לוקח משהו נגד כאבים. ההערכה שלנו היא שהם חשים כמונו במאבק מול קרטל של פרסומאים".
מילצ'ן: "אם מישהו יראה לי דרך להגיע לאיזון כשמשלמים את העמלות האלו, ­ואני לא מדבר על רווח, אני עושה מופע חוף ענק עם זיקוקי דינור ומביא את אנג'לינה ג'ולי. ראיתי אותה בוכה אתמול ב-CNN. אולי זה בגלל העמלות.
"אנחנו במצב סביר של רייטינג. אבל גם בשנה הבאה, כשתהיה 'הישרדות' כל הזמן ויהיה רייטינג גבוה, וגם אם יהיו קיצוצים בערוץ והקלות ממשלתיות לא נגיע לאיזון בלי להוריד את העמלה ל-20%.
"בכל העולם קשה עכשיו בתחום המדיה. יש לי ידיד, סאמנר רדסטון, בעל השליטה בחברות המדיה ויאקום ו-CBS. האימפריה שלו עומדת לקרוס כי הוא קנה את CBS. המניה של CBS צנחה בגלל הירידה בפרסום ­והעמלות שם זה חצי. הצונאמי הכלכלי בעולם גורם לירידה בהיקף הפרסום. מאיתנו מצפים לשמור על ערוץ פתוח ולקנות כדורגל וכדורסל, ולהשקיע בתוכן. מגיעה לנו תמיכה ציבורית.
"הדוח של הממונה קובע כי למעשה יש קרטל שקובע מה יקרה, ולא מאפשר לנו לעשות טלוויזיה טובה. זה פוגע בצופה. זה יגיע לזה שלא תהיה טלוויזיה והמפרסמים יישארו בלי מקום לפרסם".

להתפשט או למות

"ב-1 בינואר נוריד את העמלה ל-20%", מודיע מילצ'ן. "זאת עדיין עמלה מהגבוהות בעולם. אם בעקבות זה לא יפרסמו ויהיו פיטורים,­ זאת אחריות הפרסומאים. זה בגלל החמדנות שלהם. מה הם עושים? מתווכים בין מי שמזיע בכדי ליצור מוצרים, כמו אסם, לבין מי שמזיע לעשות יצירה בטלוויזיה. הייתי מתחלף אתם. יוסי, בוא נקים חברת פרסום".
מימן: "יש להם פונקציה והם ממלאים אותה. הבעיה שהם עברו את הגבול. הסוס לא יכול לסחוב יותר את המטען. יש אלמנט סביר ויש אלמנט לא סביר. בסוף הסובל העיקרי הוא הבן אדם בבית. לאודר אומר לי שבכל תחנות הטלוויזיה בעולם לא שמעו על עמלות כאלו".
מילצ'ן: "שיכנעתי את רופרט מרדוק (הבעלים של ענקית המדיה ניוז קורפ - ס"ק) להיכנס לערוץ 10. היה כבר הסכם, ואז הוא קיבל הלם כשנכנס למספרים ושמע כמה עמלות אנחנו משלמים. אנחנו כמו שבוי שמכוונים לו אקדח לרקה. יש לנו בחירה: להתפשט או למות".
מימן: "הבאנו מומחים של מרדוק ולאודר לנתח מה אפשר לעשות. והמסקנה הייתה שעם רמה כזאת של עמלות ­אי אפשר להתקיים. עד עכשיו היינו מטורפים".
מילצ'ן: "המטורף הגדול זה יוסי. לא יודע איך אני הגעתי לפה".

תאריך:  19/11/2008   |   עודכן:  20/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 10: "נוריד עמלות הפרסום ל-20%"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מימן משחק את הקוזק הנגזל
משתמש בתחבורה   |  20/11/08 09:16
2
האם קרטל בין ערץ 10 לערוץ 2 ?
צרכן תקשורת   |  20/11/08 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
שמרה על מאזן מושלם. קריית אתא עדיין ראשונה לאחר ניצחון על באר שבע
עידן יוסף
רכבת ישראל מוסיפה שתי רכבות ללוח הזמנים בימי חמישי, על-מנת לספק פתרון לכמות הנוסעים ביום זה    אלביט מערכות ראייה זכתה במכרז לאספקת מערכת בדיקה לרכבת ישראל ב-1.5 מיליון דולר
משה ריינפלד
הופ הוא האדם הראשון המונצח בארה"ב על בול דואר 5 שנים בלבד לאחר מותו    עד כה איפשר החוק להנציח אדם על בול רק כעבור 10 שנים, חוץ מנשיא
עידן יוסף
"עיני הוא אדם אחראי, ולכן אנו מאמינים כי לא ינקוט בצעדי השבתת המשק או סכסוך עבודה" - כך אומרים במשרד האוצר לאחר פגישה מלאת פערים בין יו"ר ההסתדרות עיני לממונה על התקציבים בלשניקוב
משה ריינפלד
התייחסות ראשונה של סטיב באלמר לאחר פרישת ג'רי יאנג מיאהו: לא מעוניינים ברכישת יאהו כולה אך רוצים בשיתוף פעולה בחיפושי אינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il