X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין "הסיבה שאין עדיין פרסומות היא לוביסטים שמפעילים לחצים" המשנה למנכ"ל רשת: "זו אמירה פופוליסטית"
▪  ▪  ▪
חן. אין מנוס מפרסומות [צילום: יח"צ]

"יהיו פרסומות בכבלים ובלוויין, בין אם עוד שנה, שנתיים או שלוש. אין מנוס מזה", כך אמר היום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן, בפאנל שנערך במסגרת סדנת המדיה של חברת רכש המדיה union media. הפאנל, בהנחיית מנכ"ל החברה אורן יוניוב, עסק ברפורמות שעומדות על הפרק בשוק התקשורת: התרת פרסום בכבלים ובלוויין, צמצום חבילת הבסיס בחברות אלה והוזלתה וכן מעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית.
חן הסביר מדוע ישראל נמצאת בין ארבע המדינות היחידות שעדיין אין בהן פרסומות בכבלים ובלוויין: "מבחינה חוקית אין בעיה עם זה והסיבה שאין עדיין פרסומות היא לוביסטים שמפעילים לחצים". לדבריו, "הבדיקה שאנחנו עורכים מראה באופן חד-משמעי שמפרסמים קטנים ובינוניים יוכלו להיכנס לשוק בשל צעד זה. ברור שמי שמחזיק כיום בעטיני הפרסום (כלומר הערוצים המסחריים, א"ב) לא מעוניין שגורמים נוספים גם יוכלו לשדר פרסומות".
משנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, הגיב לדברים אלה ואמר כי: "מאוד פופוליסטי להגיד 'בואו נפתח את השוק לפרסום'. השוק נמצא כיום במשבר חמור שהתחיל ב-2007 ונהפך למפלצתי ב-2008, כאשר כל ערוצי הטלוויזיה הפסידו הרבה כסף. עכשיו באים ואומרים 'בוא נכניס שתי מפלצות כמו יס ו-HOT לשוק הזה'. HOT זה קורפוריישן ענק שמתחרה בבזק, עם 5,500 עובדים לעומת 150 אנשים שעובדים בכל זכיינית". טוביהו הסביר בנוסף כי "כבר היום השוק במצב שערוץ אחד עומד להיסגר. אין טעם בסיטואציה כרגע להכניס פרסום לכבלים וללוויין".
מנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה, יקי ודמני, הביע עמדה נחרצת בעד פרסום בכבלים ובלוויין ואמר כי "מהלכים עלינו אימים שחברה כזו או אחרת תפשוט רגל אם יהיה פרסום בכבלים ובלוויין. התחרות תשפר את כולם". ודמני הסביר עוד כי "אם אני בתור עסק בבעיה, אף אחד לא בא לקראתי ומוריד לי מהתחרותיות בשוק".
לאחר מכן עסק הדיון במעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית. טוביהו אמר בעניין זה כי "זה שהרישיונות עלו עכשיו זה כתוצאה ממאבקי אגו בין משרדי האוצר והתקשורת. צריך לבדוק את העניין הזה לעומק לפני שמחליטים. מה עם הזיכיון שלנו שבתוקף עד 2015? מה עם הביד ששילמנו תמורתו? מה שהוביל את בעלי המניות למהלך הזה של מיזוג בין רשת לערוץ 10, זה המשבר הנוראי".
היו"ר הפורש של אגוד חברות הפרסום ומבעלי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, רמי שלמור, אמר כי "יש לנו אינטרס שהרגולציה תהיה מעורבת פחות. רגולציה צריכה להיות ברקע וכיום היא מעורבת בכל דבר וזה פשוט רגולציה מציקה". ודמני אמר בעניין הרגולציה הקיימת כיום כי "אתמול היה דיון האם אנחנו יכולים לומר בפרסומת שמדובר במבצע ענק. אמרו לי - תוכיח שזה מבצע ענק".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  15/01/2009   |   עודכן:  15/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין מנוס מפרסומות ב-HOT וב-yes"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה העניין? גם נשלם כסף טוב וגם
נקבל פירסומות? אם  |  15/01/09 19:31
 
- why not...
ClearVision  |  15/01/09 20:31
2
תאות בצע לשמה
גדעון13   |  15/01/09 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרעיון להעביר את יומן החוץ של רשת ב' מעורר הדים    אורן נהרי עשוי לפרוש מהגשת היומן    ד"ר יצחק נוי: המאזינים זה לא דבר מובן מאליו
משה ריינפלד
העיתון גרדיאן: אלכסנדר לבדב, קצין קג"ב לשעבר, רוכש 76% "איוונינג סטנדרד", ויהיה בכך לאוליגרך הרוסי הראשון הקונה עיתון בבריטניה
אלעזר לוין
שתי חברות רכשו מהמינהל מגרש בן 2.5 דונם ב-4.7 מיליון שקל לדונם
אלעזר לוין
אלדן טק מנהלת מו"מ למכירת 3,200 מ"ר ברמת גן ב-11 מיליון שקל    שמאי העריך את שוויו ב-14.9 מיליון שקל    רק 885 דולר למ"ר משרדים ומסחר    מציעה הסדר לבעלי האג"ח    אלדן-טק זקוקה למזומנים בשל עיכוב במכירת נכס בניו-יורק    הפסדים כבדים
יפעת גדות
רוב המקרים של כסיסת ציפורניים הם לא יותר מהרגל רע, אך כסיסת ציפורניים מתמשכת וחמורה עלולה להיות סימן לחרדה או להתנהגות כפייתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il