X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסותיה ב-2007 - 4.3 מיליארד שקל בתל אביב גם הסיכון לעסקים הוא הנמוך ביותר במקום השני: ירושלים - העיר הגדולה בישראל מבחינת מספר תושבים - עם הכנסות של 4 מיליארד שקל ב-2007 בבאר שבע - הסיכון הגבוה ביותר לסגירת העסק
▪  ▪  ▪
תל אביב. העשירה ביותר [צילום: תפוז]

הכנסות 10 הרשויות המקומיות הגדולות בישראל עמדו בשנת 2007 על 18.3 מיליארד שקלים - עלייה של 8.6% בהכנסות משנת 2006 - כך עולה מדירוג הרשויות המקומיות של חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט על-פי פרמטרים כלכליים. הרשות העשירה ביותר היא תל אביב יפו, שהכניסה יותר מ-4.3 מיליארד שקלים לקופתה ב-2007 - כרבע מהכנסות כל עשר הרשויות הגדולות. לפי דן אנד ברדסטריט, תל אביב היא גם העיר בה רמת הסיכון הכלכלי של העסקים הוא הנמוך ביותר ומשכורות העובדים בעירייה הן הגבוהות ביותר.
העיר שהגיעה למקום השני בדירוג היא עיר הבירה ירושלים, הגדולה בישראל מבחינת מספר תושבים עם הכנסות של 4 מיליארד שקלים ב-2007. למקום השלישי הגיעה חיפה (2.4 מיליארד שקלים) ואת המקום האחרון תפסה עיריית רמת גן (890 מיליון שקלים). אשדוד, שהגיעה בדירוג הקודם של החברה למקום ה-7, הגיעה השנה למקום ה-4 כשהכנסותיה היו 1.2 מיליארד שקלים.
הכנסות העיריות מסתמכות בעיקר על מסי ארנונה מעסקים וממגורים, היטלי השבחה מבנייה, תקציבי ממשלה. חלק קטן יותר מההכנסות מגיע מאגפי הפיקוח, בהם דוחות החניה.
תקציבי כל העיריות תואמים להכנסותיהן ורובן הצליחו להגיע לעודף תקציבי בשנת 2007, כשעיריית ראשון לציון הגיעה לעודף הגבוה ביותר (51.4 מיליון שקלים). באר שבע ופתח תקוה סיימו את השנה עם גירעון בתקציב (של 5.9 מיליון שקלים ו-1.9 מיליון שקלים בהתאמה). העודף התקציבי של 10 הרשויות הסתכם בבכ-130.5 מיליון שקלים.
לפי הסקירה, יותר מ-13% מהעסקים בבאר שבע נמצאים בסיכון להיסגר, לעומת 6.1% מהעסקים בתחומי תל אביב, שם הסיכון לעסקים נמוך בהרבה מעסקים שבתחומי שאר הרשויות. סיכון גבוה במיוחד קיים גם באשדוד (12.3% מהעסקים).
השכר הממוצע לעובד בעיריית תל אביב ב-2007 היה 152 אלף שקלים, והוא הגבוה ביותר מבין העיריות שנסקרו. בעיריית חיפה קיבלו העובדים משכורות צנועות יותר שעמדו בממוצע על כ-123 אלף שקלים ב-2007. בהתאם, גם בדוח הממונה על השכר ממשרד האוצר שפורסם לאחרונה הופיעו בכירי עיריית תל אביב בראש מקבלי המשכורות הגבוהות מבין הרשויות המקומיות וכן ברשימת הרשויות בהן התגלו חריגות שכר לכאורה.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
פרקליט המדינה הודף ביקורת על עיתוי החקירות והמעצרים בפרשה    "לא יעלה על-הדעת לרקום מזימה להשפיע על הבחירות"    אומ"ץ: לפרסם החשדות
גיא גרימלנד
90% מהמנהלים הטכנולוגיים סבורים שהלימודים באקדמיה לא מספיקים לעבודה בתעשיה - כך עולה ממחקר שפורסם באחרונה
עופר וולפסון
הפגישה, בין שר התמ"ת לסגן ראש הנציבות האירופית נערכה על-רקע בואו של האחרון לכינוס החלל על-שם אילן רמון ז"ל    נדונה נגישות החברות לפרויקטים עתירי הון בתחום
מחלקה ראשונה
כאלף בני אדם השתתפו במסע ההלוויה בירושלים    בנו הבכור, משה: "איזו גאווה הייתה לנו שאבא שלנו הוא כולו כלל ישראל"
איציק וולף
ניצב אבי בן-חמו הורה לגנוז דוח תנועה שהוכן נגד תת-ניצב מוטי כהן לאחר שנתפס במצלמה נוהג במהירות 121 קמ"ש    מן המשטרה נמסר כי תת-ניצב כהן היה בדרכו לאירוע רצח באזור שתחת אחריותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il