X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות הורדת תחזית הצמיחה איבד נאסד"ק 3.3% נובה זינקה ב-54% אלווריון נחלשה ב-6.2%; צורן איבדה 6.8% נייס ירדה ב-4.1% ריטליקס קפצה ב-10.7% טאואר התכווצה ב-7.7%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. הורדת תחזית של הבנק העולמי השרתה אווירה שלילית על השווקים העולמיים והחריפה את המגמה השלילית בוול סטריט.
נאסד"ק נחלש ב-3.3% לרמה של 1,766 נקודות; דאו ג’ונס ירד ב-2.3% לרמה של 8,338 נקודות; מדד S&P 500 השיל 3.1% לרמה של 893 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.096% לרמה של 3.69% בשנה.
הבנק העולמי הוריד היום את תחזית הצמיחה העולמית שלו לשנת 2009, וצפה כי המיתון הגלובלי יהיה עמוק יותר מכפי שצפה בחודש מארס. כמו-כן, הזהיר הבנק העולמי כי הימלטות הון מהמדינות המתפתחות תוביל לגידול במספר העניים ועלייה בשיעור האבטלה.
לפי התחזית המעודכנת, הכלכלה העולמית תרשום צמיחה שלילית של 2.9% ב-2009, לעומת התחזית הקודמת שפירסם הבנק העולמי במארס, שצפתה נסיגה של 1.7% בכלכלת העולם ב-2009. לפי התחזית, ב-2010 תתאושש הכלכלה הגלובלית מהמיתון בשנה הבאה ותרשום צמיחה של 2%, ירידה לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה עולמית של 2.3% ב-2010.
המיליארדר לן בלווטניק מתכנן להגיש תביעה נגד בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס בטענה כי הבנק ניהל שלא כשורה את חשבון ההשקעות שלו שבו החזיק מיליארד דולר בנכסים שבבעלות חברת האחזקות שלו, אקסס אינדסטריז. בתביעה מאשימים עורכי הדין של בלווטניק את טד אופרפילג', הבנקאי שייעץ לאקסס, בכך שגרם להפסדים של 98 מיליון דולר מכספי החברה כאשר הימר על ני"ע מסוכנים מגובי משכנתאות סאבפריים.
אמדוקס (-1.36% , 20.35) נסחרה על-רקע חוזה משמעותי חדש. מפתחת מערכות הבילינג ושירותי הערך המוסף לחברות הסלולר תספק שירותי מיקור חוץ ותאחד את מערכות הבילינג של אליסה (Elisa) - הספקית המובילה בפינלנד לתקשורת אלחוטית, נייחת, אינטרנט בפס רחב וטלוויזיה בכבלי בעסקה שמוערכת בעשרות רבות של מיליוני דולרים.
החברה סירבה למסור פרטים בנוגע להיקפו הכספי של החוזה, אך מהדיווח שהגישה לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) עולה כי החוזה צפוי להתפרס על פני שש שנים. על-פי ההסכם, אמדוקס תקבל באופן מיידי אחריות לניהול והתחזוקה השוטפים של מערכות בילינג, הזמנות וניהול קשרי הלקוחות (CRM) של אמדוקס שהוטמעו באליסה ב-2007 בכדי לתמוך בשירותים האלחוטיים של החברה.
גילת לווינים (4.62% , 4.08) התחזקה על-רקע עסקה בהיקף של 3-2 מיליון דולר בפפואה ניו-גיני. במסגרת החוזה תספק החברה מערכות תקשורת לוויינית שיכסו מאות אתרים ברחבי המדינה. המערכות החדשות יצטרפו לציוד שגילת כבר סיפקה במדינה במסגרת חוזה עליו חתמה ב-2005.
נובה מכשירי מדידה (54.55% , 1.19), המספקת פתרונות עבור בקרת התהליכים בשוק המוליכים למחצה, זינקה על-רקע הודעתה כי הרבעון השני מראה סימני שיפור משמעותיים. לדברי גורמים בחברה, ההזמנות עבור מערכות המדידה העצמאיות של החברה ברבעון השני של 2009 קבעו שיא. על-פי הערכות שוק, שווי ההזמנות עומד על כ-8 מיליון דולר, כאשר מהחברה עצמה לא מסרו תגובה. ההזמנות נתקבלו משלושה לקוחות שונים, כאשר המערכות ישמשו למדידות אופטיות במספר שלבים בתהליך הפיתוח ובטכנולוגיות ייצור מתקדמות של שבבים. החברה תספק ותתקין את המערכות במהלך הרבעון השני והשלישי.
עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: אלווריון נחלשה ב-6.2%; צורן איבדה 6.8%; נייס ירדה ב-4.1%; ריטליקס קפצה ב-10.7%; טאואר התכווצה ב-7.7%.

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנק העולמי שלח את וול סטריט לירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הפנטגון הורה לספינות הצי שבמפרץ הפרסי להיות מוכנות לעימות עם ספינות אירניות    חשש מהסטת אהדה לטובת אחמדינג'אד
אלעזר לוין
פרופ' פרוקצ'יה: הצבעה כזו חוקית    נתניהו יופיע בפני החברים    מטה המאבק ומשפטן בכיר: ההצבעה אינה חוקית, נבקש הלילה צו מניעה
עידן יוסף
ח"כ ניצן הורוביץ טוען כי עמדתו המוסרית של הרב הצבאי הראשי, הרואה ברחצה מעורבת פגם, נכפית על צה"ל ופוגעת בגיבוש החברתי
איציק וולף
שר החוץ קורא לקהילה הבינלאומית להגיב על המהומות באירן    "זו התוצאה של משטר מטורף שיורה באזרחיו ברחובות"
עדי הרשליקוביץ וגבריאל היידו
דושקו איבאנוביץ', מאמנו החדש של הישראלי בטאו, בראיון לערוץ הספורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il