X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר בנושא רשויות מקומיות מעלה תמונה עגומה שביעות הרצון ממרבית השירותים ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית שני התחומים היחידים שבהם יותר ממחצית האוכלוסיה מרוצה מתפקוד הרשות הם תברואה וחזות העיר
▪  ▪  ▪
התברואה זכתה לציון גבוה [צילום: AP]

26% מהציבור הבוגר במדינת ישראל מרוצים מראש הרשות שלהם ו-35% מביעים בו אמון, כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז לניהול ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. "הממצאים מראים על ביצועים בינוניים עד נמוכים של השירותים הניתנים על-ידי השלטון המקומי בישראל", אמר ד"ר איתי בארי שערך את המחקר.
במחקר, שהתקיים בין החודשים מרץ ויוני בשנת 2009, נבדקו 468 תושבים מ-101 רשויות מקומיות המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל. המחקר בדק אחוזי תמיכה והעניק ציון ממוצע למדדי ביצוע על רצף של 1-5 (5- הרמה הגבוהה ביותר; 1 - הרמה הנמוכה ביותר).
כאמור, באופן כללי, שביעות הרצון ממרבית השירותים היא נמוכה עד בינונית ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית. שביעות הרצון הכללית מכלל 24 השירותים שנבחנו עומדת על ציון ממוצע נמוך יחסי של 2.85 ומדד הביצועים המשולב, הכולל בין השאר את שביעות הרצון, רמת האמון, איכות כ"א ההנהגה והניהול, מידת החדשנות, והאתיקה, עומד על ציון נמוך של 2.56, מה שמעיד על רמת ביצועים ירודה.

השלטון אינו פתוח לביקורת

עוד עולה מהממצאים כי הציבור חושב שהשלטון המקומי אינו פתוח לביקורת או מכוון לשיפור השירות לתושב. מידת ההסכמה עם המשפט "השלטון המקומי פתוח לביקורת מהציבור" היא 2.51 ומידת ההסכמה עם המשפט "השלטון המקומי מחנך את עובדיו לקבל ביקורת ולהיעזר בה לשיפור השרות לתושב" היא 2.41. הציבור חושב שהשלטון המקומי אינו מגיב מהר לדרישותיו (ציון ממוצע של 2.23), הפתרונות שלו לצרכי הציבור אינם יעילים (ציון ממוצע של 2.32), פניות האזרחים אינן נענות באופן הולם ותוך זמן סביר (2.38) ובאופן כללי, הרוב הגדול של עובדי השלטון המקומי פועלים ביושר ובהגינות ברמה בינונית ומטה (ציון ממוצע של 2.66).
בחלק האחרון ביקש החוקר לבדוק מי לדעת הציבור אחראי למשבר ברשויות המקומיות - השלטון המקומי או הממשלה. הסיבה העיקרית למשבר, על-פי הממצאים, היא השחיתות של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות (ציון ממוצע של 3.79) והסיבה השנייה היא מאבקים פוליטיים בין פוליטיקאים ומפלגות במועצה (ציון ממוצע של 3.7). ראוי לציין כי סיבות הנקשרות ברשות המקומית (מנהיגות, עובדים, מאבקים פוליטיים, שחיתות וגביית ארנונה) נתפסות כיותר משמעותיות מסיבות חיצוניות, קרי, תקציבים ממשלתיים, תמיכה ואמון ממשלתיים ומאבקים עם משרדים ממשלתיים. גם מצבם הסוציו-אקונומי של משלמי הארנונה לא נתפס כמשמעותי יותר מסיבות הנעוצות בפנים הרשות המקומית. לא מפתיע, אם כך, שכשאשר נשאלו הנחקרים לגבי ההתמודדות השלטון המרכזי עם המשבר, תמכו הנחקרים בפיקוח והתערבות מצד הממשלה וציינו כי בעת משבר, ועדה קרואה היא החלטה ראויה ומועדפת (ציון ממוצע של 3.52) על פני איחוד רשויות מקומיות (2.82, בממוצע).

מרוצים מהתברואה וחזות העיר

הציון הממוצע לגבי תפקודו של ראש העיר הוא 2.98 - ציון בינוני ומטה. 26% מרוצים מביצועי ראש הרשות, 25% לא מרוצים והרוב - 49% ניטראליים לגבי תפקודו.. 42.6% מרוצים מפעולות החינוך והתרבות לעומת כ-36% שאינם מרוצים, כשהציון הממוצע הוא 3.05 - ציון בינוני. גם משירותי הרווחה מרוצים רק כשליש מהתושבים, כשליש אחר אינו מרוצה, עם ציון ממוצע בינוני של 3.01. שני התחומים היחידים שבהם יותר ממחצית האוכלוסיה מרוצה הם תברואה ואיכות סביבה (50.55 מרוצים) וחזות העיר (57% מרוצים).
האמון בנבחרי הציבור ובבעלי תפקידים ממונים עומד על הציון הנמוך יחסית של 2.66 ו-2.72 בהתאמה. ראש העיר נהנה מאמונם של 35% מהציבור ומאי אמונם של 36%, כשהציון הממוצע הוא 2.95. למרות שמדובר בציון בינוני ומטה, זהו הציון השני בטיבו, כשמלבד רמת האמון בווטרינר העירוני, 16 בעלי התפקידים האחרים שנבדקו כמו סגניו של ראש העיר (ציון ממוצע של 2.62), חברי המועצה (ציון ממוצע של 2.57), מנכ"ל העירייה (2.69), מנהלי מחלקות ועוד נהנו מרמת אמון נמוכה יותר. בחברי המועצה, לדוגמא, רק 12% מהציבור מביעים אמון.
מהממצאים עולה כי תדמית השלטון בעיני התושבים נמוכה (ציון של 2.43) והם סבורים שהמנהלים אינם בעלי חזון וראיה לטווח ארוך (ציון של 2.38). לא פלא, אם כך, שהציון לשאלה "האם תהייה מעוניין לעבוד בשלטון המקומי" היה נמוך גם הוא - 2.55.

תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  01/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 26% מהציבור מרוצה מראש הרשות שלו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
% 74 הנותרים הם ניבחרי הליכוד  ל"ת
גילוי נאות   |  1/12/09 12:33
2
בהרצליה שביעות הרצון מעל 50%
גבינת  |  1/12/09 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בעל דין שעל-פי קביעת בית משפט, עובר מעסק לעסק ומתיק לתיק, חויב לשלם שכר טירחת עו"ד, לצד השני, בסכום של אלפי שקלים, לאחר שהגיש תביעה לא מוצדקת ובזבז את זמנו היקר של בית משפט
איריס פרחי
בי"מ הביע תקווה שנתבעת תעריך מחווה מצד שכנתה שויתרה על פיצוי בגין עוגמת נפש לאחר שדירתה "סבלה" מנזילה    השכנה חויבה בפיצוי ממוני כולל בזבוז זמן התובעת
איריס פרחי
בית משפט לענייני משפחה בירושלים דחה תביעה למזונות ומדור קטינים לאחר שקבע שלא הוכחה    נמתחה ביקורת על עורך הדין של האישה שהגיש תצהיר בניגוד להוראות
איציק וולף
רוצחו של רבין סיים לתרגם מרוסית לעברית את רומן הביכורים שכתבה רעייתו לריסה    "הוא אמר לי שזו המתנה שלו לרגל נישואינו"
ספי קיני
ויקטור בוגדנוביץ' ואחותו הופרדו בילדותם בסיום מלחמת עולם השנייה    מתנדבי יחידת האיתור של מד"א הצליחו לאתר את בנו של ויקטור ולקשר בין האחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il