X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל השליטה במנופים פיננסיים שוחרר בערבות, לאחר חקירה שהתמקדה בחשד לשימוש בחשבוניות מזויפות "זו דווקא המדינה שחייבת לי 2 מיליון שקל"
▪  ▪  ▪
ג'קי בן זקן [צילום: אורי כריספין]

בית משפט השלום בקריית גת קיבל היום (ראשון) את בקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ברשות המיסים, והורה על מעצרו - ובהמשך גם על שחרורו בערבות - של איש העסקים והציבור מאשדוד, יעקב (ג'קי) בן זקן בחשד לשימוש בחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין. בגלי צה"ל דווח הערב שבן זקן טוען כי דווקא המדינה היא זו שחייבת לו 2 מיליון שקל.
ביחידת החקירות מכס ומע"מ באר שבע מתנהלת חקירה כנגד בן זקן מזה זמן מה. באחרונה עברה החקירה לשלב הגלוי. בן זקן מואשם כי כבעל חברת סקטור 55 השתמש בחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין (חשבוניות מס מזויפות) על-ידי שתי חברות ונמסרו לחברה סקטור 55 שבבעלותו. המדובר ב-10 חשבוניות מס בסך כולל של 17 מיליון שקל, אשר מס הערך המוסף הגלום בהן מסתכם בכ-2.3 מיליון שקל.
לפי בקשת המעצר, החשבוניות נוכו על-פי דווח בחברת "סקטור 55 סחר וקמעונות בע"מ" הנמצאת בבעלות בן זקן. החברות שהוציאו את החשבוניות לא דווחו על-כך לשלטונות המס (סעיפי האישום הם 117א, 117ב לחוק מע"מ).
סגן נשיא בית משפט השלום בקריית גת, השופט אריאל חזק, הורה על שחרורו של בן-זקן בתנאים מגבילים: ערבות עצמית על סך מיליון שקל, ערבות צד ג' על סך 200 אלף שקל והפקדת מזומן על סך 25 אלף שקל. בהתאם להחלטת בית המשפט, בן זקן יעדכן את רשות המיסים ויקבל את אישורה בטרם כל יציאה שלו מן הארץ.
עו"ד יוסי ברוך המייצג את בן זקן אמר בדיון כי אין בהסכמתו של בן זקן לתנאי השחרור כדי להיחשב משום הודאה שלו בחשדות המיוחסים לו וכי הוא כופר בחשדות נגדו.
מעצרו של בן זקן הפתיע את הקהילה העיסקית ואת קהילת הספורט בארץ ובעיקר את העיר אשדוד, בה הוא חיי ופועל. בן זקן (43) הוא איש עסקים ועסקן ספורט הפעיל ומוכר בכל הארץ. הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, המשחקת בליגת העל, הבעלים של הרדיו האזורי של ירושלים, "רדיו הבירה", והבעלים של העתיון "באשדוד".
אולם מעל לכל בן זקן הוא איש עסקים פעיל. הוא שותף בחברה מנופים פיננסיים (-8.11% , 107.6), יחד עם איש העסקים האשדודי, אבהרם נניקשווילי וכדורגלן העבר חיים רביבו. מנופים פיננסים פעילה בארץ ובחו"ל. בארץ מחזיקה החברה בכמה מרכזי קניות כמו הארנה בהרצליה, הסטאר סנטר והתחנה המרכזית באילת. בן זקן יחד עם נניקשווילי שותפים באחזקה של למעלה מ-20 חברות פרטיות. בעבר היה בן זקן חבר במועצת העיר אשדוד.
המרוץ ל"מד-אשדוד"
בן זקן יחד עם שותפו אברהם נניקשווילי, זכו באחרונה במירוץ אחר הרישיון המבוקש לחיפוש נפט "מד אשדוד". בן זקן ונניקשווילי התחרו בקבוצת ACC של איש העסקים החרדי חיים ליבוביץ', והגישו בקשה למועצת הנפט לקבלת הזיכיון, המרוחק כ-16 ק"מ מול רצועת החוף שבין פלמחים לבין אשדוד. בן זקן ונניקשווילי מחזיקים בכ-37% ממנופים פיננסים.
מנופים פיננסיים השלימה באחרונה מספר עסקות: הראשונה, השקעה במזומן של כ-342 מיליון שקל של חברת Asian Service and Trade Control Pte Ltd, חברה סינגפורית בשליטת איש העסקים מרקוס וובר. העסקה בוצעה כנגד הקצאת מניות ובהצטרפותה של ASTC לגרעין השליטה במנופים ביחד עם קבוצת נניקשוילי-בן זקן. כל אחת מהקבוצות מחזיקה לאחר העסקות ב-45% ממניות מנופים.
כמו-כן, הושלמה השקעה במזומן של חברה קפריסאית בסך של כ-32 מיליון שקל כנגד הקצאת כ-4% ממניות החברה. במקביל, הושלמה עסקת המיזוג של חברה אשר מחזיקה ב-75% ממתחם הסטאר סנטר באשדוד למנופים כנגד הקצאת מניות.

תגובתו של בן זקן

חברת סקטור פעלה עפ"י המתבקש בחוק ומיד עם ביצוע העסקה דיווחה עליה לרשות המיסים כמתחייב בחוק, על-מנת לקזז את התשומות על-פי זכותה שבדין.
רשות המיסים מנסה על חשבון שמם הטוב של האזרחים לעשות כותרות . מדובר במחלוקת אזרחית בה חברת סקטור נהגה בצורה ישרה ושקופה מול רשויות המס.
רשות המיסים נדרשה להתמודד עם החזר המע"מ של חברת סקטור שנבע כתוצאה מביצוע העסקה. משלא הצליחה הרשות לגבות את המס מהמוכר נאלצה לחפש כל דרך על-מנת לעקב את ביצוע ההחזר לרבות פתיחתה של חקירה, פעולה אשר מאפשרת על-פי הדין שהות נוספת לעיכוב החזר.
חשוב להדגיש שטענת החברה היא שחלף המועד שבדין לביצוע ההחזר וכיום מחזיקה רשות המיסים בכספים להם החברה זכאית כדין.
אחר שעברו כל ימי החסד שנתנו לרשות להחזיר את הכספים לחברת סקטור, החליטה הרשות להפעיל לחץ על בעלי החברה מר ג'קי בן זקן בכדי ל"עודד" את החברה לוותר על זכויותיה שבדין.
בכוונת החברה ובעליה להמשיך ולעמוד על זכויותיהם על-פי הדין ולמנוע כל ניסיון לפגוע בשמו הטוב של בעלי החברה, ג'קי בן זקן ובעסקיו הרחבים.

תאריך:  21/02/2010   |   עודכן:  21/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל חזק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'קי בן זקן נעצר בחשד להעלמות מס
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה נכון , זה לא טימטום ?
ישמעאל  |  22/02/10 01:17
2
אלה גבורי "התרבות" של ארצנו
בן אשדוד  |  22/02/10 09:26
3
כמו הרוצחים והאנסיםמכחישים הכל ל"ת
מומו  |  22/02/10 10:04
4
מי שלא גונב לא ......
אזרח המדינה  |  26/02/10 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
השטח המניב 27,000 מ"ר - מזה 12,000 מ"ר לבתי קולנוע    כמה שוה הקניון?
אלעזר לוין
הערכה: המו"מ נועד ללחוץ על קבוצת סוהו לשפר את תנאיה
איציק וולף
מפקד משטרת דובאי ממשיך לחשוף פרטים נוספים על חיסול בכיר החמאס אל מבחוח    בחמאס מכחישים את טענתו על קיומה של 'חפרפרת' בארגון בשירות ישראל
ראובן לייב
בשל הצלחתו הוא עומד להפוך לאירוע של קבע בעיר הדרומית
איציק וולף
ביקורת משמאל על הכנסת מערת המכפלה וקבר רחל לתוכנית שימור האתרים הלאומית    ח"כ אורבך: חבל ששני האתרים הללו,היסוד לכל שאר האתרים, היו צריכים שתדלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il