X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השליך חזרה רימון, שנזרק עליו ועל חבריו סמ"ר פטרי יהיה החייל החי השני, שיעוטר במדליית הכבוד על גבורתו באפגניסטן עוד שבעה לוחמים עוטרו עד כה במדליית הכבוד
▪  ▪  ▪

לוחם בכוחות המיוחדים של צבא ארצות-הברית, שנפצע, ואיבד את ידו בקרב באפגניסטן, כשהשליך רימון, שהוטל לעברו ולעבר חבריו לנשק, יהיה המעוטר החי השני במדליית הכבוד במלחמה באפגניסטן.
סמל ראשון לירוי ארתור פטרי מרג'ימנט 75 של הרינג'רס בצבא ארצות-הברית, יעוטר באמצע יולי במדליית הכבוד על גבורתו בקרב בפאקטיה ב-26 במאי 2008.
סמ"ר פטרי היה בפלוגה מגדוד 2 של הרינג'רס, שתקפה באור יום מטרה חשובה באפגניסטן. לאחר תפיסת הבניין המרכזי ביעד, הפך סמ"ר פטרי למש"ק הבכיר בכוח. לאור הדיווחים, החליט להצטרף לאחד מצוותי יחידתו, שנזקק לעזרה בהשלמת משימתו לטהר את הבניין. פטרי נע לקראת אותו הצוות. יחד עם טר"ש לוקאס רובינסון, החל לטהר את החלק החיצוני של הבניין, בעוד שאנשי הצוות טיהרו את החלק המאוכלס של הבניין.
פטרי ורובינסון ידעו, שבחצר הבניין פועלים שלושה מחבלים לפחות. כשיצאו לשטח הפתוח, נורה פטרי ונפצע מכדור, שפגע בשתי רגליו. כדור פגע באפוד המגן, שלבש רובינסון, ופצעו. פטרי פינה את חברו למחסה, ודיווח על מצבם. בתגובה, יצא סמל דניאל היגינס, מפקד הצוות, לחלצם. כדי לחפות על תנועת היגינס, זרק פטרי רימון הלם על עמדת האויב, והירי נפסק. היגינס הגיע אל השניים, וחבש אותם. תוך כך השליך אחד המחבלים רימון על השלושה. הרימון נפל כעשרה מטרים ממקום משכבם, ופצע את השלושה.
שני רינג'רס חשו אליהם, ואז נזרק עליהם עוד רימון, ונחת ליד שלושה הלוחמים. פטרי הפצוע קפץ אל הרימון, והשליכו חזרה לעבר עמדות האויב. בהיותו באוויר, התפוצץ הרימון, ורסיסיו קטעו את ידו הימנית של פטרי. הוא חבש את ידו, וניסה לעצור את הדם, ומיד דיווח על מצבו.
רינג'ר אחר תקף את המחבלים בנשק קל וברימונים, עד שהשתלט על עמדתם. אז נפתחה עליהם אש מכיוון אחר, והלוחמים השיבו אש, והרגו את המחבל, שירה עליהם. רק אז פונה פטרי לנקודת איסוף הפצועים.
היגינס כתב בדיווחו על הקרב, כי גבורתו של פטרי הצילה את חייו ומנעה את פציעתו.
עד כה עוטרו תשעה לוחמים אמריקניים במדליית הכבוד בעירק ובאפגניסטן. רק שניים מהם - סאלווטורה ג'ונטה ולירוי פטרי - נותרו בחיים. שניהם עוטרו על גבורתם באפגניסטן.
לאחר שיקומו, הפך סמ"ר פטרי לקצין קישור בין פיקוד הכוחות המיוחדים האמריקניים לבין מפקדת הסיוע במחוז הצפון-מערבי של אפגניסטן. תפקידו לטפל בלוחמים שנפצעו בקרבות ובמשפחותיהם.
פטרי - נשוי ואב לארבעה מניו מקסיקו - התגייס לרינג'רס בספטמבר 1999, והתקדם עד שמונה לסמל מבצעים ולמפקד כתת נשק מסייע. שירת פעמיים בעירק ושש פעמים באפגניסטן.

תאריך:  03/06/2011   |   עודכן:  03/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הריינג'ר שאיבד יד בקרב יעוטר במדליית הכבוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
צה"ל נערך בכוחות מתוגברים לקראת יום הנקצא, ביום ראשון    גורם צבאי: אם יהיה צורך הכוחות ישתמשו גם בירי חי על-מנת למנוע פריצה של הגבול    הרמטכ"ל: נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה
אביתר בן צדף
הסתער על כוח אויב, למרות שמקלעו נתקע, וחילץ חבר פצוע    ההמלצה לעטרו נתקעה 46 שנה    חבר של ג'ימס ניקולסון הפך ל"מטרד אמיתי", עד שההמלצה לעיטור אושרה, למרות ההתיישנות
יובל אזולאי
השר להגנת העורף בתדריך אימים לראשי החברות הגדולות במשק: "להתכונן למלחמה כוללת עם סוריה, חיזבאללה וחמאס"    "שואלים אותי למה אני מפחיד? זו המציאות, זה לא אני"
איציק וולף
שליח הרשות הפלשתינית ברוסיה אמר לעיתונאים כי המשא-ומתן בין ישראל לנציגי החמאס נמצא על סף סיום    "הפלשתינים קוראים להאיץ את הטיפול בסוגיית שליט"    בחמאס מכחישים את הדיווח
אלעזר לוין
ענבל אור: תהיה האטה, והגאות תתחדש בעוד 8 חודשים    מנכ"ל חבס: כבר שנה שיש האטה בשוק דירות היוקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il