X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת הכספים מאיים לעכב את חקיקת פרק המיסוי בדוח טרכטנברג אם לא יופחת מס הכנסה למשתכרים עד 21 אלף שקל לחודש
▪  ▪  ▪
משה גפני. מתעקש להפחית את שיעור המס הישיר על המשתכרים [צילום: פלאש 90]

משרד האוצר שוקל להפחית בינואר 2012 את שיעור המס הישיר על המשתכרים פחות מ-21 אלף שקל בחודש - כך נודע ל-TheMarker. באוצר בוחנים את הנושא בחיוב ומחפשים לכך מקורות תקציביים, נוכח איומו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שלא לקדם בוועדה את חוקי המיסוי המעגנים את המלצות ועדת טרכטנברג. לפי שעה לא הוחלט באיזה שיעור יופחת המס.
כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, גפני מתעקש להפחית את שיעור המס הישיר על המשתכרים עד 21 אלף שקל בחודש. מבדיקה שערך גפני עולה כי כל צעדי המיסוי המוצעים (כמו העלאת מס החברות, ביטול העלאת הבלו על הדלק, יצירת מדרגת מס מיוחדת למשתכרים 40 אלף שקל ויותר) יכולים לממן את ההפחתה. כמו-כן מותח גפני ביקורת חריפה על הקמתה של ועדת טרכטנברג וטוען כי הייתה מיותרת.
הממשלה תיכננה להגיש היום להצבעה בקריאה ראשונה את פרק המיסוי בדוח טרכטנברג, ואולם זמן קצר לאחר שבקשת הממשלה הוגשה ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד), התקשר יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), למזכירות הכנסת וביקש לא להעלות את החוק להצבעה היום.
אלקין הסביר כי ועדת הכספים דנה בחודשים האחרונה בשורה של סעיפי מיסוי הכוללים את עיקרי המלצות טרכטנברג. מדובר בין היתר באי-הורדת מס החברות ובהפחתת הבלו על הדלק ב-40 אגורות לליטר, שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2012.
אלקין הוסיף כי ועדת הכספים יכולה להשלים את דיוניה בהצעת החוק שכבר מונחת בפניה, ולשלב בה את יתר המלצות המיסוי של טרכטנברג. הוא הביע תקווה שוועדת הכספים תסיים כבר השבוע את חקיקת הסעיפים האלה, כדי שיתאפשר להעלותם להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה. הממשלה מבקשת לחוקק את החוק בקרוב, לנוכח כניסתם לתוקף של שיעורי המס החדשים ב-1 בינואר.
"יש לשמור על משמעת"
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול בישיבת שרי הליכוד: "אנו בתוך משבר גלובלי ענקי. מה שקורה באירופה זה כמו אבן המונחת מעל הבאר. בכל יום חוט אחר שמחובר אליה נקרע. בסוף האבן תיפול, והמשמעות היא סכנה לגל פיטורים וסגירת חברות. זה עלול להגיע לפה אם לא ננהיג מדיניות כלכלית נבונה".
נתניהו הוסיף כי "עד היום הצלחנו לעכב ולמנוע את התופעות הכלכליות שפוקדות את אירופה, ולהיות אחת המדינות שהגל הכלכלי פסח עליהן". נתניהו הזהיר מפני שורה של הצעות חוק פרטיות שהגישו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, שנועדו לענות על קולות המחאה החברתית ולהגדיל את ההוצאה הציבורית או להקטין את גביית המס. "צריך להשליך מיד את הצעות החוק הפופוליסטיות לסל אשפה, ויש לכנס מיידית את הנהלת הקואליציה כדי להבהיר שהצעות חוק פרטיות על חשבון המדינה עלולות להביא אותנו לימים לא טובים", אמר נתניהו.
בין הצעות החוק הפרטיות שמקודמות בימים אלה בכנסת נמצאת ההצעה למתן פטור ממע"מ על דירה ראשונה שמחירה עד 1.4 מיליון שקלים של ח"כ מאיר שטרית, שעלותה מוערכת במיליארד שקל בשנה, והצעת החוק לתשלום שכר מינימום לחיילים בשירות חובה של אבישי ברוורמן (העבודה), שעלותה מוערכת ב-3.6 מיליארד שקל בשנה.
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "יש לשמור על משמעת כלכלית. מדינה שחורגת מתקציבה - משלמת ונענשת".

תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשקלת הפחתת מסים תמורת קידום טרכטנברג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי דברת-מזריץ
הרשת נאלצה להתמודד מאז הפרסום עם תגובות שליליות רבות    הרשת בתגובה: "המלצרים אשר השתתפו בפיילוט היו מרוצים"
אלעזר לוין
ההשקעות בביטוח חיים הפסידו 595 מיליון שקל    הפרמיות גדלו, אך כמעט כל ענפי הביטוח הפסידו    מבוטחי החיים הפסידו 10.8% על השקעתם
יפעת גדות
המוח רגיש בצורה יוצאת דופן לשינויי טמפרטורות, ולכן יש צורך להגן עליו מחימום יתר    המוח, בדיוק כמו המחשב, פועל באופן טוב ביותר כשהוא מקורר
מחלקה ראשונה
שהם, באר טוביה ומושב רגבה זכו בדגל היופי למועצות וליישוב    בתחרות השתתפו 199 ערים ויישובים מכל הארץ
איתמר לוין
נדחה ערעורו של אדם שנתן ברכות וחילק קמעות, על קביעת שומה בסך 4.5 מיליון שקל להכנסותיו במשך שבע שנים    השופט הנדל: שומה בהליך אזרחי יכולה להיות גבוהה מאשר בהליך הפלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il