X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר של תנובה פרש באחרונה מתפקידו על-רקע עימות קשה עם ועד העובדים על תוכנית ייעול של מערכי ההפצה, והדרישה להגדלת הגמישות הניהולית בכל הקשור לכוח האדם בחברה
▪  ▪  ▪
רודב. 'שמנת' בתנובה [צילום: אלדד רפאלי]

שלמה רודב, היו"ר המתפטר של חברת תנובה, קיבל מהחברה סכום של 3 מיליון שקל עבור כהונה שנמשכה קצת פחות משישה חודשי עבודה - כך נודע ל-TheMarker. לפי ההערכות, רודב אמור היה לקבל הקצאה של אופציות שניתנות למימוש ל-1.25% ממניותיה של תנובה.
רודב נכנס לתפקידו במחצית אוקטובר 2011 והחליף את זהבית כהן, מנכ"ל איפקס ישראל, שהתפטרה בעקבות אירועי המחאה החברתית, שפרצה כתוצאה ממה שנתפש בציבור כניצול ציני של ביקוש קשיח לקוטג' (מוצר שבו היה לתנובה נתח שוק גבוה), כדי להעלות מחירים ולגרוף רווחים קלים.
רודב אמור היה לשפר את רווחיותה של תנובה על-רקע ההכרה כי תנובה, שספגה מכה קשה באירועי המחאה החברתית, לא תוכל בשנתיים הקרובות להעלות מחירים, וכי דרכה חזרה לרווחיות הגבוהה שאיפיינה אותה ב-2010 תצטרך לעבור דרך התייעלות של מערכי ההפצה, יציאה מהשקעות מדממות (כמו המחלבה ברומניה והשקעות כבדות בתשתית הייצור) - כדי להחזיר לעצמה את היכולת לגבות פרמיה על מוצריה באמצעות חדשנות במוצרים ובאריזה.
רודב, שראה את תפקידו כפעולה לטווח ארוך להשבחת החברה, נכנס כמעט מיד לעימות עם ועד העובדים על-רקע תוכנית ההתייעלות של מערכי ההפצה. ועד העובדים השבית את חלוקתם של כמה מוצרי מפתח, וגרם לתנובה נזק כספי של עשרות מיליוני שקלים, שישפיעו לרעה על התוצאות הכספיות של החברה, וכנגזרת גם על יכולתה של קרן איפקס למכור את אחזקתה בחברה לצד שלישי או להנפיק אותה בבורסה.
ציר נוסף של חיכוכים היה עם ניק האנסן, האחראי על איפקס ישראל בקרן איפקס העולמית, כנראה עקב חוסר הסכמה על שווייה של תנובה. קרן איפקס הציגה לשותפתה לחברה הערכת שווי ולפיה תנובה שווה 8.6 מיליארד שקל, בעוד חברת גיזה, שביצעה הערכת שווי לתנובה לפי הזמנתה של מבטח שמיר, קבעה כי שווייה של תנובה ירד ל-5 מיליארד שקל. זאת בשל השפעת המחאה החברתית על רווחיותה ועל מכפיל הרווח של החברות בענף המזון.
אף על-פי שחילוקי הדעות לגבי שווייה של תנובה הם טבעיים לנוכח העובדה שקרן איפקס מעוניינת למכור את האחזקה, ואילו מבטח שמיר מעוניינת לרכוש אותה - נראה שרודב העריך כי תג המחיר שהצמידה איפקס לתנובה אינו מתיישב עם תוצאותיה הכספיות.
הרווח הנקי של תנובה ירד ב-90% ב-2011 בהשוואה ל-2010 והסתכם ב-50 מיליון שקל, בין השאר כתוצאה מהפסד של 211 מיליון שקל מהפעלת המחלבה ברומניה ב-2011 ומהפרשה לירידת ערך ההשקעה בה שנרשמה בעקבות סגירתה בסוף 2011. הרווח של תנובה ירד למרות גידול של 4.9% בהכנסותיה ל-7.5 מיליארד שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) שלה ירד ב-2011 ב-28% לעומת 2010 והגיע ל-720 מיליון שקל.
לפי ידיעות בתקשורת, איפקס מתכננת להנפיק את תנובה לפי שווי חברה של 8.6 מיליארד שקל ב-2013, על-אף התנגדותם של הקיבוצים והמושבים שמחזיקים ב-23% ממניותיה. יניב פגוט, אסטרטג השקעות ראשי בקבוצת איילון, מעריך שהסבירות להנפקתה של תנובה אפסית.
לדבריו, הנפקה מתרחשת כשחברה נמצאת במומנטום עסקי ורווחיותה גבוהה ביחס לרווחיותה הממוצעת שמשתקפת בסדרה ארוכה ומייצגת יותר של נתונים. החתם אורז את החברה המועמדת כחברת צמיחה ומצליח להנפיק אותה לציבור במכפיל גבוה יחסית. התקלות קורות אחר כך. המקרה של תנובה הפוך. תנובה נמצאת במגמה של רווחיות יורדת בעקבות סדרת תקלות. קביעת יעד הנפקה ל-2013 לנוכח חוסר הודאות בשוק המניות, בשל עימות צבאי-אפשרי עם אירן והמשבר באירופה - היא כמו לדבר על הנצח.
איפקס צריכה להראות שיש לה אופציית יציאה מול שותפים שמעוניינים לקנות וסבורים ששווייה של החברה נמוך מהותית מ-8.6 מיליארד שקל, מעריך פגוט.
תגובות מחברת תנובה ומשלמה רודב לא נמסרו.

תאריך:  22/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רודב השתכר 3 מיליון שקל בחצי שנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איתנה בדעתי-להגביל שכר בכירים
מיכל מירושלים  |  22/04/12 09:33
2
לא הבין אחרת...
אביב10  |  22/04/12 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עמותת אס או אס חיות קוראת לבעלי הכלבים לברר את שעות ירי הזיקוקים ביום העצמאות במטרה למנוע ככל שניתן תחושות פחד מחיות המחמד שלהם
איציק וולף
הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות    המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד מוביל על הנשיא סרקוזי בפער קטן    השניים צפויים להתמודד זה מול זה בסיבוב השני בשישה במאי
מחלקה ראשונה
צפו: אמן הקליפים יצר סרטון רשת חדש בעד שוויון בנטל
איתמר לוין
דובי אמיתי מואשם בכך ששילם לפועלים רק כשני שלישים משכר המינימום, חייב אותם לעבוד שבעה ימים בשבוע, העניק הפסקה של 40 דקות ביום עבודה בן 10 שעות ואיים להחזיר לתאילנד את מי שלא ייענה לדרישותיו
יואב יצחק
יו"ר התנועה לאיכות השלטון הגיש תביעה נגד News1 בטענה להוצאת לשון הרע נגדו    זמן קצר לפני פתיחת הדיונים בבית המשפט ביקש בא-כוחו לפנות לגישור    השופטת רוטקופף הבהירה כי לא תסכים להתלות את התביעה ולכן הורתה על מחיקתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il