X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד זכויות האדם של הארגון, הממהר להאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, מותיר מקום לספקות וסימני שאלה בדוח שלו על דאעש
▪  ▪  ▪
באו"ם לא לגמרי בטוחים

ארגון דאעש כנראה ביצע פשעי מלחמה בעירק - כך אומר (יום ה', 19.3.15) משרד זכויות האדם של האו"ם. הארגון הממהר להאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, מותיר מקום לספקות וסימני שאלה כאשר הוא עוסק באחד מארגוני הטרור הרצחניים ביותר שידע העולם.
כותרת ההודעה שפרסם המשרד היא: "ארגון המדינה האיסלאמית כנראה ביצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם". על-פי ההודעה, זוהי המסקנה העולה מדוח שהוכן על-ידי צוות חקירה שנשלח לעירק בסוף שנת 2014, ונשען בעיקר על ראיונות עומק שנעשו עם יותר ממאה אנשים ששרדו התקפות במדינה. הדוח מתעד מגוון רחב של הפרות של דאעש נגד קבוצות אתניות ודתיות, כאשר בחלקם הדבר עשוי להיחשב כרצח עם - שוב בלשון ספקנית.
הדוח גם מתאר הפרות כמו הרג, עינויים וחטיפות שבוצעו לכאורה על-ידי כוחות הביטחון במדינה והמיליציות השיעיות. לגבי דאעש מתאר הדוח רציחות, עינויים, אונס, עבדות מינית, המרת דת בכפייה וגיוס ילדים ללחימה. כל אלו הפרות של זכויות אדם בינלאומיות והחוק ההומניטרי. חלקם, אומר הארגון, כנראה (כך במקור) מהווים פשעים נגד האנושות ו/או פשעי מלחמה.
חלקים מהדוח מוקדשים לפעילות של דאעש נגד האוכלוסייה היזידית. בדוח נמסר על ההרג האכזרי והממוקד של מאות גברים ונערים יזידים במחוז נינווה באוגוסט 2014, כאשר הנשים המקומיות נלקחו כשלל מלחמה. חלק מהנשים שנמלטו מהשבי בדאעש סיפרו כיצד נמכרו ונמסרו כמו מתנות ללוחמי דאעש, וגם נתנו תיאור על מעשי האונס של הארגון.
נערים בני 15-8 סיפרו כיצד הופרדו מאמותיהם ונלקחו למקומות אחרים בעירק או לסוריה. אנשי דאעש הכריחו אותם להתאסלם ולעבור הכשרה דתית וצבאית, כולל ירי ברובים ובתותחים. נטען, כי חלק מטקס החניכה שלהם כלל צפייה בסרטון עריפת ראש של שבויים.
יחס אכזרי קיבלו גם בני מיעוטים אחרים בעירק. בתוך מספר ימים בחודש יוני, אלפי נוצרים ברחו מבתיהם מהפחד שדאעש יכפה עליהם להתאסלם, לשלם מס או לעזוב. באותו חודש, כ-600 אסירים שיעים הוצאו להורג על-ידי הארגון. דאעש תקף גם אנשים שנחשדו בקשר עם הממשלה, וכך למשל טבח אלפי צוערים מבסיס צבא מקומי. בדוח נאמר, כי לוחמי דאעש מסתמכים על רשימה של מטרות, כאשר החיפוש נעשה בית אחרי בית ובעמדות הביקורת.
צוות החקירה קיבל מידע ממקורות רבים בנוגע להפרות חמורות של זכויות אדם שביצעו כוחות הביטחון העירקים והמיליציות השיעיות. כך למשל במהלך המבצע נגד דאעש בקיץ 2014, נאמר בדוח שהמיליציות השיעיות פעלו ללא חשש מעונש, תוך השארת שובל של מוות והרס. כוחות צבא שנמלטו העלו באש בסיס צבאי, בו הוחזקו 43 לוחמים סונים בשבי, 43 אסירים אחרים נורו למוות במחנה צבאי בדיאלה. אזרחים עברו עינויים ואחרים גורשו מבתיהם. הדוח מסכם ואומר, כי פעולות אלו של כוחות הביטחון העירקים והמיליציות השיעיות (רצח, עינויים, חטיפות, גירוש בכפייה) כנראה מהווים פשעי מלחמה.
בדוח גם צוין, כי מאז נפילתה של מוסול, היטשטש הקו בין כוחות ממשלה סדירים ולא סדירים. הדבר מצביעה על כישלונה של הממשלה להגן על חיי התושבים. הדוח מוסיף, כי באחריותה של הממשלה להבטיח שכל הכוחות המאורגנים והקבוצות החמושות יהיו תחת פיקוד אחראי.
הדוח קרא לממשלת עירק לחקור את האשמות שתוארו ולהביא את האשמים לדין. הדוח קרא לממשלה לחתום על אמנת רומא של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ולקבוע שהעבירות הנזכרות בו ייחשבו כעבירות גם מבחינת החוק העירקי. הדוח קרא למועצת זכויות האדם של האו"ם לפנות למועצת הביטחון ולהציג את הפשעים המבוצעים בעירק.

תאריך:  21/03/2015   |   עודכן:  21/03/2015
+המערכה נגד דאעש - יותר מ-2.4 מיליארד דולר
21:22 21/03/15  |  אביתר בן-צדף

הפנטגון אומר כי המערכה נגד דאעש עלתה למשלם המיסים האמריקני יותר מ-2.4 מיליארד דולר, עד אמצע חודש מרס. ארצות-הברית השקיע במערכה 2,875 חיילים, שהוצבו בעירק. מטוסים אמריקניים ביצעו מאז אוגוסט 2,893 גיחות נגד מטרות דאעש בסוריה ובעיראק. הפנטגון מסר עוד, כי עלות המלחמה בדאעש האמירה בחודשים האחרונים ל-8.5 מיליון דולר ליום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דאעש כנראה מבצע פשעי מלחמה בעירק"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא יכול להיות
אהרון שחר  |  22/03/15 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
נשיא סוריה בשאר אסד הוא המנצח העיקרי במערכה הצבאית והמדינית נגדו בארבע השנים האחרונות    ארה"ב משנה את מדיניותה כלפי משטרו של אסד בגלל רצונה להביס את ארגון דאעש
אביתר בן-צדף
לפני כשבוע נהרג חייל קנדי מ"אש ידידותית"    החייל האמריקני נפצע קל כשאייש מגדל שמירה בבסיס ביסמאיה, כ-18 ק"מ דרום-מזרחית לבגדד
אביתר בן-צדף
בקונגרס אין ממהרים לאשר את בקשת הנשיא להרחיב את מסמכויותיו להילחם בדאעש    רוב חברי הקונגרס משתי המפלגות מתנגדים, מסיבותיהם-הם, לבקשה
אביתר בן-צדף
הכוחות העירקיים מדווחים על הצלחות במתקפה על תיכרית
אביתר בן-צדף
הציבור האמריקני רוצה מדיניות חוץ יותר תקיפה של ארצות-הברית, ואפילו מוכנים לשלוח חיילים אמריקניים ללחום בדאעש    בנוסף, מחצית מהנשאלים אינם מרוצים מהמדיניות הכלכלית של אובמה
רשימות נוספות
דאעש טוען: הוצאנו להורג סוכן מוסד  /  איציק וולף
לא נדווח על הוצאות להורג של דאעש  /  איציק וולף
יפן: נערים ערפו ראש בן 13 בהשראת דאעש  /  איציק וולף
ונהפוך הוא  /  אריאל י. לוין
מי אתה, עיזת איברהים א-דורי?  /  מגזין המזרח הקרוב
דאעש בונה דור ג'יהאדיסטי חדש  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il