X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי האופוזיציה תקפו את הממשלה ואת הקואליציה על הכוונה להעביר התיקון לחוק יסוד הממשלה שיאפשר הגדלת מספר השרים סגן השר אקוניס: אנחנו לא התבכיינו ב-99' כשהפסדנו
▪  ▪  ▪
גיוס חירום בקואליציה [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 11.5.15) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק יסוד: הממשלה (תיקון מס' 3 והוראת שעה לכנסת ה-20). מדובר בהצעה המבקשת להחזיר לחוק היסוד את המוסד של שרים בלי תיק ולקבוע בהוראת שעה כי המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים שהיו אמורות לחול על הרכבת הממשלה הקרובה, לא יחולו על ממשלה שכוננה בתקופת כהונת הכנסת העשרים. במילים פשוטות - ההצעה נועדה לאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגדיל את מספר השרים בממשלתו החדשה כדי שיוכל לרצות את שותפותיו לקואליציה.
לוח הנוכחות של חברי הכנסת, שפעמים רבות מציג נוכחות דלילה ביותר של חברי הכנסת במשכן הכנסת, הציג הערב נוכחות שיא. זאת, בשל החשש של הקואליציה המונה 61 חברי כנסת בלבד מניצחון של האופוזיציה שעלול להיות מושג בהיסח הדעת. הצעת התיקון לחוק היסוד עברה ברוב של 61 חברי כנסת אל מול 59 שהתנגדו לה.
מליאת הכנסת אישרה גם הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 3 והוראת שעה לכנסת ה-20). 60 חברי כנסת תמכו בהקמת הוועדה ו58 התנגדו. חברי הכנסת חיים כץ מהליכוד ואורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו לא נכחו בהצבעה.
את הצעת החוק הציג בפני חברי הכנסת סגן השר אופיר אקוניס, אשר טען כי האופוזיציה 'מתבכיינת'. "אני שומע את זעקות האופוזיציה ומבקש טלו קורה מבין עינכם. זהו שיא הגיחוך לשמוע זאת מסיעות בבית הזה, שישבו בממשלות גדולות מן הממשלה שאנחנו מציעים כעת. אין סיעה מהצד של האופוזיציה באולם, שלא ישבה בממשלות מנופחות. כשאתם ניצחתם אותנו בבחירות ב-1999, אנחנו לא התבכיינו על התוצאות", אמר.
לטענתו, אביה הרוחני של מפלגתיש עתיד - טומי לפיד, התנגד להצעה להגביל את מספר השרים. "אם זה כל כך חשוב ליש עתיד, למה לא דרשתם 18 שרים בממשלה הקודמת? זה מכיוון שלסיעת יש עתיד היה מאוד נח לשבת בממשלה הקודמת עם חמישה שרים. בחישוב שלי 20 שרים זה מספר נמוך מ-22 שרים שיש עתיד ישבו בממשלה הקודמת. גם יאיר לפיד יודע שהעלויות של ממשלה לא יציבה, יקרה בהרבה ממשלה לא יציבה שהולכת לבחירות כל שנתיים", ציין.
דברים ברוח דומה, נגד יש עתיד, אמרה גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). "אני לא אוהבת לתקוף דבר שאני לא בטוחה שאילו אנחנו היינו מרכיבים את הממשלה לא היינו עושים את זה גם ככורח. אם ליש עתיד מספר השרים היה כל כך חשוב באופן יסודי ובסיסי אז מן הסתם הם היו הופכים עולמות כבר בממשלה הקודמת ולא מחכים לממשלה הזו", אמרה.
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון כי לא מדובר על העלאת מספר השרים ל-20 אלא העלאה ללא שום הגבלה. "ככה גם מוחבא לו בסעיף פנימי החזרת השרים ללא תיק. לשר ללא תיק יש הכל רק דבר אחד אין לו – עבודה", טען. לדבריו, הכל לגמרי משועבד לנוחות הפוליטית באופן המבזה את הדמוקרטיה הישראלית. "בין האזרחים למדינתם יש חוזה שאומר שהאזרחים עובדים ומשלמים מיסים והממשלה עובדת בשבילם. החוזה הזה מופר היום", טען.
יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס בדבריו בכנסת אל ההבטחות לתקציבים שהעניק נתניהו לשותפיו לממשלה. "הבית היהודי קיבלו 160 מיליון שקל בשנה לטובת מטרות שחברי הכנסת שלהם יראו לנכון, וכך גם יהדות התורה וש"ס. 20 מיליון שקל לכל ח"כ. אתם יודעים איזה תרופות היה אפשר לממן בכספים הללו וכמה חיים היו ניצלים עם הכסף הזה? במקום להעביר את הכסף למעיל רוח להצלת חיים בנגמ"שים, לרבש"צים בעוטף עזה או לסייעות לגנים. 20 מיליון שקל לכל ח"כ זה לבזבוזים פוליטיים ושובר את כל שיאי הציניות שניתן לדמיין", אמר וטען כי כל זה כדי שנתניהו ישרוד בבית ראש הממשלה ויעמוד בראשות "הממשלה הכי חלשה שהייתה פה", כלשונו.
ח"כ אחמד טיבי עקץ את הממשלה וציין כי כשהעלו את אחוז החסימה אמרו שזה ישפר את כוחה של הממשלה למשול, "כאילו הסיעות הערביות והקטנות היו הסיבה להעדר משילות", כלשונו. "מה שמתרחש היום הוא ההוכחה לכך שהפגם נמצא אצל אלה שהיד שלהם על ההגה. אלה נוהגים ולא מתנצלים גם כשהם עושים תאונות. אין ספק שהם לחוצים כי 61 מול 59 זה תיקו וכל תוצאה היא אפשרית. אם לא נצליח בהצבעה הזו נצליח הצבעה אחרת. אתם תתחננו לקיזוזים ואנחנו כבר עכשיו מודיעים לא יהיו קיזוזים", הודיע.

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  12/05/2015
+קואליציה? - גועליציה!
08:26 12/05/15  |  ראובן לייב   |   לרשימה המלאה

העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, קורא לישראל לשים קץ למשטר הקואליציוני, המחבל בכוחה ובתפקודה של הממשלה בארץ

המו"מ הקואליציוני. מחבל בתפקוד הממשלה [צילום: דוברות הליכוד]
+אישור הממשלה בכנסת - ביום ד'
21:53 11/05/15  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע הערב למליאת הכנסת כי ביום רביעי האחרון הודיע לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי עלה בידו להרכיב ממשלה.
לדבריו, על פי סעיף 13 ב' לחוק ייסוד הממשלה, תוך שבעה ימים תקבע ישיבה במליאת הכנסת לצורך כינון הממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה בקריאה ראשונה הגדלת מספר השרים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לאופוזיציה הזו פיללנו ?
א.ל. רמת-גן  |  11/05/15 22:28
2
הכלבים נובחים והשירה עוברת..
יוספוס.  |  12/05/15 06:02
3
תגנבו אותנו. תשדדו.
כל הכבוד. ניצחתם  |  12/05/15 06:22
4
הגדלת מספר השרים
יוסי, אילת  |  12/05/15 08:48
 
- העלאת כמות השרים
דני דורון  |  12/05/15 12:40
5
חובה של האופוזיציה לנסות להחלי ל"ת
ישע  |  12/05/15 16:34
6
חובה של האופוזיציה לנסות להחלי ל"ת
ישע  |  12/05/15 16:34
7
חובה של האופוזיציה לנסות להחלי ל"ת
ישע  |  12/05/15 16:34
8
חובה של האופוזיציה לנסות להחלי ל"ת
ישע  |  12/05/15 16:34
9
חובה של האופוזיציה לנסות להחלי ל"ת
ישע  |  12/05/15 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו מאשים את חנן קריסטל, ארי שביט ואילה חסון-נשר בשקרנות ובגזענות    מגלה: מקורבי נתניהו הציעו לי את תיק הביטחון
עידן יוסף
הוועדה המסדרת אישרה הקדמת הדיון על תיקון לחוק יסוד: הממשלה    הוועדה המסדרת קבעה לוח זמנים צפוף לדיונים
גיא דויטש
אין מה לעשות, רק דרך הקואליציה אפשר לשנות באמת. דרכה יוכל הרצוג "לרכך" חוקים מסוימים. לעומת זאת, אם הוא ירצה לשנות דרך האופוזיציה, הוא יצטרך לקוות שהמשמעת הקואליציונית תופר, דבר שלא קורה לעתים קרובות
הרב אליהו קאופמן
נתניהו איננו כל כך שקוף כפי שפרשנים ועיתונאים רבים חושבים, ומסתמא שלפני ואחרי הבחירות האחרונות הוא גם גייס את ערמומיותו הפוליטית כדי להגיע למטרה אליה ייחל, אבל דאג שכולם יחשבו שאחרים גרמו לו להגיע לאן שהגיע, במו"מ ובהצגת הקואליציה החדשה
איתמר לוין
ברק-ארז קיבלה את עמדת המדינה והכנסת: אין מקום להקפיא הליכי חקיקה שטרם הסתיימה    הפרקליטות חושפת את עלות הוספת השרים: 3.9-2.4 מלש"ח לשנה לכל שר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il