X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש הורה כי פירוק השיתוף בין בעלי המקרקעין - עיריית ת"א ומלון מרינה ת"א שבבעלות דובי שיף - ייעשה בדרך של מכירת החניון ולא בדרך של פיצולו לשני חניונים
▪  ▪  ▪
כיכר אתרים

סוף לסכסוך בנוגע לעתידו של חניון "כיכר אתרים" בתל אביב. בית משפט השלום בהרצליה הורה כי פירוק השיתוף בין בעלי המקרקעין - עיריית תל אביב המחזיקה ב-73% מהקרקע; ומלון מרינה תל אביב שבבעלות דובי שיף המחזיק ב-27% - ייעשה בדרך של מכירת החניון ולא בדרך של פיצול החניון לשני חניונים.
בכך קיבל בית המשפט את עמדת מלון מרינה ודחה את עמדת העירייה ו"אתרים חברה לפיתוח", שביקשו כי פירוק השיתוף בין הצדדים ייעשה בדרך של חלוקת שטחי החניון לפי חלקו היחס של כל צד, תוך יצירת שני חניונים נפרדים במקום אחד (חלוקה בע' בעגה המשפטית). זאת, בין היתר, כדי להקים במקום חניה ציבורית.
השופטת אירית מני-גור ציינה כי נימוק העירייה בדבר הצורך בחניה ציבורית במקום הוא נימוק כבד-משקל, וכי העירייה מתעתדת לשקם את אזור "כיכר אתרים" בהשקעה עצומה, כאשר חלק בלתי נפרד מפרויקט השיקום כולל הקמת חניון ציבורי שווה לכל נפש.
כמו-כן כתבה השופטת כי "היעדר חניון ציבורי יכול ויוריד לטמיון כל מחשבה לטפח את האזור ולשקמו".
עם זאת, השופטת ציינה כי "בעייתיות זו ניתן לפתור באמצעות חוזה המכר של החניון, אם במכר פנימי, ואם במכרז חיצוני, ניתן יהיה להגביל את תנאי המכר, כך שיובטחו לפחות בחלק מהחניון חניה ציבורית עם מחירים מפוקחים".
עיקר נימוק השופטת להחלטתה כי חניון "כיכר אתרים" יימכר ולא יפוצל בין העירייה והמלון היה ש"פיצול החניון לשני חניונים הינו הליך מורכב, מסורבל, הדורש שיתוף-פעולה עתידי".
לדברי בית המשפט, הליך הפיצול יגרום להפסד ניכר של כ-3 מיליון שקל, המהווים כ-17.3% מערך הנכס. "חישוב זה הינו על דרך ההמעטה ובאיפוק רב. קיים סיכוי כי לאחר עבודת הפיצול, הפסד זה ילך ויגדל לאור הוצאות ההתאמה שנעשו באומדן גס בלבד", נכתב בפסק הדין. "מטעם זה", סיכמה השופטת, "אני סבורה כי יש להותיר את החניון מאוחד ולבצע את פירוק השיתוף על דרך המכירה".
השופטת זימנה את הצדדים לדיון שבו תשמע טענותיהם בדבר הדרך הראויה לבצע את המכירה. עם זאת, עקב יציאתה לשבתון, קבעה השופטת כי הדיון בנוגע להליך ההתמחרות ייערך רק ב-13 באפריל.
מלון מרינה ושיף יוצגו בידי עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ. אתרים חברה לפיתוח יוצגה בידי משרד דניאל אלון.
פיל לבן
"כיכר אתרים" (המוכרת גם ככיכר נמיר) בתל אביב היא מכלול של מבנים וכיכר ציבורית בתכנונו של האדריכלים יעקב רכטר ו-ורנר יוסף ויטקובר ומשקפת את אחד משיאיו של סגנון הברוטליזם בישראל. "כיכר אתרים" סמוכה לשפת הים, בנויה מעל רחוב אליעזר פרי ומקושרת לטיילת ולמרינה תל אביב ממערב ואל שדרות בן-גוריון ורחוב הירקון ממזרח. ממערב לכיכר נמצאת בריכת גורדון. מלון קרלטון תל אביב ממוקם בצמוד לכיכר מצד צפון.
הכיכר החלה להיבנות ב-1971 ונחנכה ביוני 1975. בשנים הראשונות הייתה הכיכר שוקקת חיים: במבנה הבטון המעוגל שבמפלס הרחבה פעל סניף של כלבו שלום, וגם שני מפלסי החנויות והמסעדות שברחבה זכו להצלחה. אולם ברבות השנים הלכו העסקים ונטשו את הכיכר, והיא הפכה למעין "פיל לבן" החוצץ בין העיר ובין הים.
בשבוע שעבר החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב להמליץ על הפקדת תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה למתחם כיכר אתרים. התוכנית אמורה להביא לשיקום הכיכר וחיבור רצועת החוף לשדרות בן-גוריון. בין היתר יוקמו במקום 3 מגדלים עם 340 דירות ו-600 חדרי מלון, ועוד כ-5,000 מ"ר יוקצו לטובת הציבור.

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש קבע כי חניון "כיכר אתרים" יימכר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומרי כהן
שילם 152 מיליון שקל תמורת 14% ממניות אי.די.בי והגדיל את החזקותיו בחברה ל-80.7%    בעקבות המהלך יתפטרו בן משה ואנשיו מהדירקטוריון
יואב יצחק
החקירה שנפתחה ביוני 2015 בעקבות תלונת חברי הנהלת חברת דן נגד מאיר ברכה "מתעכבת"    החוקרים נמנעים מביצוע פעולות לחקירת העבירות הנטענות: שוחד, מרמה ועוד    המתלוננים מביעים מורת רוח ורומזים על שיקולים זרים
עידן יוסף
צבא עירק טען כי פגע בשיירה ופגע במפקד דאעש    התקיפה אירעה ממערב למחוז אנבאר הסוני    בשלב זה אין מידע מי הנפגעים
איתמר לוין
שר הדתות מבטיח לתגמל דיינים שיתגוררו במקומות כהונתם ויתרמו לקהילות בהן יכהנו    הרב הראשי יוסף: לא הכל זה שולחן-ערוך; תפקחו את העיניים ןהאוזניים
אלעזר לוין
יתר כלי הרכב יבוטחו על-ידי ביטוח ישיר ושירביט    זהו המכרז הגדול ביותר בענף - 77 אלף כלי רכב, ופרמיה כוללת של 322 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il