טיוטת התקנות הנוגעות לרישוי ספקי גז, שהציע משרד האנרגיה, אינה כוללת קביעת סטנדרטים להבטחת בטיחות ענף הגז. היא מאפשרת לקבל רישיון ספק גז גם מבלי שאותו ספק יעסיק מנהל, טכנאי או מפקח בטיחות. במקרים מסוימים מחזיקים מורשעים בעבירות בטיחות בגז ברישיונות אספקת גז. זאת, על-אף שדוח
מבקר המדינה משנת 2013 הצביע על ליקויים אלה בדיוק.
לטענת התאחדות התעשיינים, מאפשרות התקנות שפרסם משרד האנרגיה לכל המעוניין בכך לעסוק בגז. "במקום שהן יקבעו סטנדרט נאות שיבטיח את הבטיחות בענף, שהרי עסקינן בחיי אדם, ויבטיחו זמינות ושירותיות מיטבית לצרכנים. מצב הדברים חמור עד כדי-כך, שספק הגז הופך לספק וירטואלי, אשר נסמך רובו ככולו על שירותיהם של קבלני משנה לכל אורך שדרת השירות (לדוגמה, לצורך שירות טכני, אחסון, מילוי או הובלה של גפ"מ). באופן הזה, היכולת לפקח, להכשיר, להוביל ולהבטיח את ביטחונם של צרכני הגז, כמו גם להבטיח שירות זמין ואיכותי - הן בשגרה והן בחרום - אפסית. התקנת התקנות בנוסחן זה תאפשר לגופים לא מקצועיים ולא מוסמכים לעסוק בעבודות גפ"מ, למרות הסיכונים המשמעותיים הטמונים בהן", כתבו אנשי ההתאחדות למשרד האנרגיה.
עוד ציינו כי רף הכניסה הנמוך, עד כדי חוסר אחריות, המבקש כי כל שיעמוד לרשותו של ספק הגז יהיו מכלים מטלטלים המסומנים בשמו בקיבולת מינימאלית וזעומה של 60 טון וכל היתר - באמצעות קבלני משנה - דהיינו ספק גז וירטואלי, פורץ את השוק ומאפשר גם לבעלי הון שחור לעסוק בתחום. "האבסורד מגיע לשיאו כך שבהשקעה של פחות מ - 500,000 שקל יכול כל דיכפין לקבל רישיון ספק גז, מבלי שהוא מעסיק במישרין (וממילא לא ברור הדבר בנוסח התקנות) עובד אחד - מנהל, טכנאי או מפקח בטיחות. גם בעניין זה, חוטאות התקנות להמלצות דוח מבקר המדינה על בטיחות הגפ"מ מחודש אוקטובר 2013", טענו.