X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם החדש נוגע לכמויות הגז שיידרשו לחברת החשמל מעבר לכמות שאליה היא מחויבת בהתאם להסכם שנחתם עם שותפות תמר הערכת החסכון בעלויות רכש הגז - בין 145 ל-175 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
מאגרי לוויתן ותמר

חברת החשמל הודיעה (שבת, 6.4.19) כי תרכוש גז טבעי ממאגר לוויתן ולא ממאגר תמר וצופה הוזלה של בין 145 ל-175 מיליון דולר בעלויות רכש הגז שתבצע.
בהודעה שהועברה במוצאי השבת אל הבורסה נכתב כי בהמשך להליך תחרותי
שקיימה החברה לרכישת גז קצר טווח, בו השתתפו השותפים בפרויקט "תמר" והשותפים בפרויקט "לוויתן", ולאחר שוועדת המכרזים של החברה אישרה להכריז על השותפים בפרויקט לוויתן כספק הזוכה, אישר דירקטוריון חברת החשמל ב-4 באפריל 2019 להתקדם בתהליך ההתקשרות עם שותפות לוויתן בהתאם לנהלי החברה.
הסכם לוויתן טרם נחתם על-ידי הצדדים והוא כולל תנאי מתלה לפיו כניסתו של ההסכם לתוקף כפופה, בין היתר, לאישורן של רשות התחרות, רשות החשמל ורשות החברות הממשלתיות. מדובר בהסכם הנוגע לכמויות גז שהינן מעבר לכמות הגז שאליה החברה מחויבת בהתאם להסכם עם השותפים בפרויקט תמר.
ההסכם המסתמן עם שותפות לוויתן נוגע לתקופת התקשרות שתחל באוקטובר 2019, או ממועד תחילת הזרמת הגז משדה לוויתן, לפי המאוחר, ועד למוקדם מבין יוני 2021 או תחילת הפקת הגז משדה "כריש" הצפויה במחצית שנת 2021.
ההסכם אינו כולל כמות מינימלית של גז שחברת החשמל תהיה חייבת לרכוש ושותפות לוויתן אינה מחויבת לשמור קיבולת גז לחברה מכוח ההסכם. חברת החשמל תהיה מחויבת לפנות לשותפות לוויתן על בסיס חודשי לצורך רכישת כמויות גז שהיא איננה רוכשת מהשותפים בפרויקט תמר. השותפים בפרויקט לוויתן רשאים לסרב (באופן מלא או חלקי) לפניית החברה, וזאת כאשר אין ביכולתם לספק גז (גם בשל אספקת גז לצד ג'). עוד יקבע ההסכם כי חברת החשמל תהיה רשאית לרכוש בשוק החופשי כל כמות גז שהחברה הזמינה והשותפים בפרויקט לוויתן סירבו לספק.
"מחיר הגז בהסכם לוויתן נמוך בהשוואה למחירי הגז הקבועים בהסכם בו התקשרה החברה
עם השותפים בפרויקט תמר. על-פי הערכת החברה, צפוי ההסכם הנוכחי להוזיל את עלות
רכש הגז של החברה, בטווח של 145-175 מיליון דולר בהתבסס על הערכות של החברה לגבי הכמויות שייצרכו בפועל מכוח ההסכם", נמסר בהודעת חברת החשמל. עוד נמסר כי היקף החיסכון עשוי להשתנות כתלות בכמויות הגז הטבעי שיצרכו על-ידי החברה בפועל, ועשוי לגדול ככל שהמחיר הסופי עליו יוסכם בהסכם שייחתם יהיה נמוך יותר.

תאריך:  07/04/2019   |   עודכן:  07/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל תרכוש גז ממאגר לוויתן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט לשעבר שהודה בקבלת שוחד בחברת החשמל ביקש לקבוע שהמדינה תחויב להחזיר 4 מיליון שקל - חלק מכספי השוחד אותם חילטה    ביהמ"ש דחה על הסף את בקשתו
עידן יוסף
דירקטוריון חברת החשמל נתן "אור ירוק" להתקדם בתהליך ההתקשרות לרכישת גז טבעי משותפות לוויתן    כפוף לאישורן של רשות התחרות, רשות החשמל ורשות החברות הממשלתיות
עידן יוסף
רה"מ: "לא מפריד בין הגושים לבין הנקודות המבודדות"    התייחס גם להזמנה לעימות: "שקודם יחליטו מי מתמודד - גנץ או לפיד"‎    גנץ: "הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. ראינו ראש ממשלה עייף"
יואב יצחק
קיבלה זכויות לרכישת קרקעות ממנהל מקרקעי ישראל בלא מכרז ובמחיר 31% משווי הקרקע כדי שתקים את מפעלה באזור התעשיה באשקלון    בפועל, פועלת החברה באופן הנוגד את מדיניות הממשלה ואת כוונת המחוקק: בעיצומם של התהליכים לקבלת קרקעות בשטח כולל של 80 אלף מ"ר, ובניגוד לרוח הסכם הפיתוח, מנהלת רב בריח מו"מ למכירת 70% מהזכויות על המקרקעין והמבנים לקרן הריט
מירב ארד
עוד אמר השר לביטחון פנים באירוע בכפר סבא: "מקווים שהאסירים יישברו לפני שיציפו את ביה"ח"    גבאי: "ויתור על הרוטציה יתן לגוש שלנו 3 מנדטים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il