X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדצמבר 2012 הצטוותה הרכבת לפנות עפר שהוצא ממנהרה בקו ירושלים-ת"א ונשפך לקרקעות פרטיות של פלשתינים באזור לטרון - אך לא עשתה זאת עד היום
▪  ▪  ▪
מנהרה בקו ירושלים-ת"א [צילום: רכבת ישראל]

רכבת ישראל אינה מקיימת מאז דצמבר 2012 צו שהורה לה לפנות עפר ששפכה לקרקעות פרטיות באזור לטרון - מגלה (יום ד', 4.9.19) פסק דין של בג"ץ.
בשנים 2012-2011 שפכה הרכבת באזור לטרון עפר שהוצא מן המנהרה שנחצבה במסגרת הקו המהיר בין ירושלים ותל אביב. הקרקע נשפכה למגרש שבבעלות המדינה ליד היישוב ניל"י; את העבודה בפועל ביצעה חברת דורלם אותה שכרה הרכבת. אולם חלק מן הקרקע נשפך לקרקעות פרטיות של תושבים בכפר הפלשתיני הסמוך שבתין.
המדינה הגיעה למסקנה כבר בשנת 2012, כי אכן הרכבת חרגה מגבולות קרקעות המדינה ושפכה עפר בקרקעות פרטיות. היא הוציאה לרכבת בספטמבר 2012 צו הפסקת עבודה, וכעבור שלושה חודשים הוצא צו סופי אשר הורה לרכבת לפנות את העפר ולהשיב את השטח לקדמותו. בפברואר 2014 דרש שוב המינהל האזרחי מהרכבת לקיים את הצו.
העתירה הוגשה באותו חודש בידי מי שטוענים לבעלות בקרקעות בהן מדובר. בג"ץ טיפל בה במשך למעלה מחמש שנים, בניסיון להוביל לפתרון - אך ללא הצלחה. השופט עוזי פוגלמן אומר, כי יש להצטער על מצב זה, במיוחד כאשר שני השחקנים המרכזיים היו המדינה והרכבת שהיא חברה ממשלתית. במצב זה, יש להורות לרכבת לקיים את הצו מ-2012 ולפנות את העפר; את טענותיה כלפי גורמים אחרים עליה לברר בהליך אזרחי מתאים, ואת לעכב בשל כך את הפינוי.
פוגלמן הורה לרכבת לפנות את העפר על חשבונה בתוך שנה; הרכבת טענה שתזדקק ל-18 חודשים. הוא גם הורה למפקד הצבאי לפקח על ביצוע הצו. הרכבת חויבה בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. השופטים דפנה ברק-ארז וג'ורג' קרא הסכימו עם פוגלמן. את העותרים ייצג עו"ד עלאא מחאג'נה; את המדינה ייצגה עו"ד ערין ספדי-עטילה; ואת הרכבת - עו"ד רנאטו יאראק.

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  04/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת מפרה צו משנת 2012 לפינוי עפר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קארי לאם הכריזה באופן רשמי על ביטולו של חוק    בעקבות החוק, נערכו מזה שלושה חודשים מחאות המוניות
מירב ארד
ח"כ גפני: "אבידה לענף, אילולי הבחירות, היינו מונעים את הסגירה"    בכפוף לרביזיה, אושר תקצוב שיסייע למדרשת שדה בוקר לצאת לדרך עצמאית
יצחק דנון
עובדים לשעבר של חברת באלאנס אנד פיטנס מדווחים שהיא סגרה את שלושת סניפיה וטוענים שהיא חייבת להם 250,000 שקל
גלית יצחק-אוגנוב
משרד הבריאות הודיע על מספר חריגות מהתקן הישראלי לדבש (ת"י 373) שהתגלו בשתי המעבדות
מירב ארד
באמצעות המערכת החדשה יוכלו המייצגים לקבל מידע מלא על לקוחותיהם, וכן יוכלו לבצע תשלומים בגין הקנסות המנהליים ללא צורך בפנייה למשרדים האזוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il