X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעה בסך 6.5 מיליון שקל

לקוח נגד עו"ד מתן מרידור

חברת בוגופן שבבעלות פריניר טוענת: מרידור ומשרד אגמון-רוזנברג-הכהן - בו הוא שותף בכיר - התרשלו בעסקה בה נמכרה חברת מילוז לחברת פרי הגליל בשנת 2010 המשרד: תביעה חסרת שחר
▪  ▪  ▪
מרידור. בעקבות פסק בוררות [צילום: גל חרמוני]

חברת בוגופן, שבשליטת חברת פריניר, תובעת 6.5 מיליון שקל מעו"ד מתן מרידור, ראש מחלקת תחרות והגבלים עסקיים במשרד אגמון-רוזנברג-הכהן, ומן המשרד. החברה טוענת, כי מרידור התרשל בעסקה בה מכרה את חברת מילוז לחברת פרי הגליל וגרם לה נזקים של מיליוני שקלים.
בוגופן הייתה בעלת מילוז בתחילת 2010, אשר מכרה אותה לפרי הגליל. בתביעה, שהוגשה (3.9.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי הממונה על ההגבלים אסר על בוגופן להיות מעורבת במישרין בעסקה ולקבל מידע על מילוז. לכן הוטלה על מרידור ועל המשרד חובת זהירות ונאמנות גבוהה במיוחד, כמי שנחשפו במקומה של בוגופן לכל הנתונים הרלוונטיים לעסקה. המכירה נעשתה במתכונת של as is - דהיינו בהתאם למצב הגלוי לעין של מילוז - ופרי הגליל התחייבה לשלם תמורתה 32.3 מיליון שקל.
ואולם, לאחר ששילמה פרי הגליל 18 מיליון שקל, היא סירבה לשלם את היתרה ואף דרשה החזר חלקי, משום שלדבריה נחשפה למידע חדש על מילוז. שתי החברות פנו לבוררות בפני עו"ד איל רוזובסקי, אשר קבע בנומבר 2017, כי פרי הגליל הייתה רשאית לקזז 4.7 מיליון שקל מתוך הסכום שנקבע. פסק הבוררות הפך לחלוט לפני כשנה.
בוגופן טוענת, כי רשלנותו של מרידור היא זו שגרמה לכך שהעסקה לא תיעשה בפועל במתכונת as is, אלא ככזו המתבססת על המצגים שהוצגו בפני פרי הגליל. לכן, יכלה הרוכשת לטעון שהוצגו לה מצגי שווא ולקזז סכום כה גדול מתוך התמורה. לדבריה, מרידור והמשרד ידעו את העובדות המהותיות שלא נמסרו לפרי הגליל, ולכן הם שאחראים לנזקים שנגרמו לה. מדובר בעיקר במצג כאילו יחד עם מילוז נמכרים 97 דונם של אדמה - שהוא לבדו גרם לקיזוז של 3.5 מיליון שקל מתוך התמורה. 1.6 מיליון שקל נוספים הופחתו משום שמרידור לא מסר לפרי הגליל על ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים נגד מילוז.
עוד מעלה בוגופן טענות על מחדלים בניסוח החוזה עם פרי הגליל, ואומרת כי מחדליהם של מרידור (בנו של השר לשעבר דן מרידור) והמשרד גם עלו לה בהוצאות משפטיות של 1.3 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד שלמה ורטהיים וטרם הוגש כתב הגנה.
המשרד מסר בתגובה: "אין ממש בתביעה או בטענות שמועלות בה. מדובר במיחזור של טענות חסרות שחר שכבר נדחו בהליך בוררות שהתנהל בנידון. כל מטרת התביעה היא ניסיון להטיל רפש על התנהלות משרדנו בתקווה לקבל פיצוי. התנהלותנו הייתה ונותרה מקצועית וללא דופי ואנו בטוחים, כי כך יקבע גם בית המשפט".

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  05/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טענה שההנחיה מובילה למסקנה, כי כאשר מוגשת הצהרת תובע ביחס לחשוד - ניתן להאריך אך מעצרו ליותר מחמשת הימים הקבועים בחוק    הנדל: דווקא אימוץ ההנחיה מוביל לדחיית עמדת המדינה    הפרקליטות גם טענה שעומס התיקים מצדיק להפר את הוראת החוק לגבי המעצר המירבי אחרי הצהרת תובע
איתמר לוין
האתר שבבעלות גוגל אסף פרטים על הילדים וכיוון אליהם פרסומות, תוך הפרה מכוונת של החוק האוסר זאת    ביקורת על גובה הקנס: 0.055% מרווחי חברת-האם אלפאבית
עידן יוסף
שקד: "נמליץ רק על אבא שלך, אז אתה יכול להתקדם"    סמוטריץ': "אל תכפיש ותאמץ שיטות כפי שעושים לך. מעריך את אבא שלך אבל רוצה למשוך אותו ימינה"
מירב ארד
היקף ההשקעה במהלך 60 מיליון שקלים    אלי זוגלובק: "והחברה מתכננת להמשיך ולהעסיק את כל עובדיה במפעל החדיש"
איתמר לוין
בדצמבר 2012 הצטוותה הרכבת לפנות עפר שהוצא ממנהרה בקו ירושלים-ת"א ונשפך לקרקעות פרטיות של פלשתינים באזור לטרון - אך לא עשתה זאת עד היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il