X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתונים שמפרסמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות סרטן הערמונית הוא הרביעי בשכיחותו בישראל מבחינת תמותה מסרטן עיקר התחלואה היא בבני 65 ומעלה
▪  ▪  ▪
סרטן הערמונית. שכיח אצל גברים [צילום: AP]

בשנת 2016 חלו 2,040 גברים בסרטן חודרני של הערמונית. כיום חיים בישראל 30,278 גברים שאובחנו עם סרטן חודרני של הערמונית מאז 1990, מהם 10,057 גברים שאובחנו בחמש השנים האחרונות (2012-2016). כך עולה מנתונים שמפרסמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות, לרגל ציון יום המודעות הבינלאומי למאבק בסרטן הערמונית ב-15.9.19.
מדובר בנתונים המעודכנים ביותר, נכון לספטמבר 2019. הנתונים מתייחסים לשנת האבחנה הראשונה. בשל מורכבות האיסוף, המידע החדש ביותר ברישום הלאומי לסרטן, מתייחס לשנת 2016, אך הוא המעודכן ביותר הניתן להשגה היום.
על-פי הנתונים, סרטן הערמונית הוא הרביעי בשכיחותו בישראל מבחינת תמותה מסרטן. ב-2016 נפטרו מהמחלה 410 גברים. עיקר התמותה ביהודים וערבים (אך לא ב"אחרים") נצפתה בבני 75+, ושיעורי התמותה הגבוהים ביותר היו בקבוצת הגיל של 75 ומעלה, בכל קבוצות האוכלוסייה.
עוד נמצא, כי הסיכון לסרטן הערמונית גבוה יותר בגברים יהודים ובגברים "אחרים" בהשוואה לגברים ערבים, ועולה עם הגיל (פחות מ-1% מהחולים מאובחן מתחת לגיל 50). עיקר התחלואה בכל קבוצות האוכלוסייה היא בבני 65 ומעלה.
מגמות ההיארעות (מספר המקרים החדשים) בשנים 2016-1996 מצביעות על עלייה מובהקת עד אמצע שנות ה-2000, בכל קבוצות האוכלוסייה (יהודים, ערבים, "אחרים"), ולאחר-מכן ירידה מובהקת. השיעורים בגברים "אחרים" היו הגבוהים ביותר ואלה של גברים ערבים היו הנמוכים ביותר במשך כל התקופה. מגמות אלה תואמות לזמינותה של בדיקת ה-PSA בישראל, החל מתחילת שנות ה-90'.
ב-2002 פורסמו הנחיות חדשות, שלא להמליץ על בדיקה זו לגברים בני 75 ומעלה, וב-2008 עודכנו ההמלצות והורו על הימנעות משימוש בבדיקה זו בסריקה יזומה, אלא ביצוע בדיקה רק לאחר שמיעת היתרונות והחסרונות של ביצוען. הירידה הנצפית בהיארעות המחלה בגברים בישראל בשנים האחרונות משקפת ככל הנראה גם שינויים אלה.
על-פי הממצאים, שיעור ההישרדות היחסי מהמחלה לחמש שנים גבוה מאוד ביהודים שאובחנו בין השנים 2011-2007 ועומד על 97%. בגברים ערבים שאובחנו באותה התקופה, שיעור ההישרדות היחסי לחמש שנים הוא 86%. ביהודים, שיעורים אלה גבוהים בהשוואה לשיעורים המקבילים בקרב מי שאובחנו בשנים 2006-2001
ו-1996-2000 (94% ו-87%, בהתאמה). אולם, בערבים השיעורים יציבים לאורך השנים. ייתכן כי הבדלים אלה משקפים, בין היתר, שיעור גבוה יותר של אבחון-יתר ביהודים בהשוואה לערבים.
מגמות התמותה מסרטן הערמונית בשנים 2016-1996 הצביעו על ירידה מובהקת בגברים יהודים וערבים במשך כל התקופה. בגברים "אחרים" נצפתה, לעומת זאת, עלייה מובהקת במשך כל התקופה, אך מדובר ב-3.28%.

תאריך:  08/09/2019   |   עודכן:  08/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטן הערמונית: כ-30,000 גברים חולים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גילה נפתלין הודתה שזייפה צוואה כדי להשתלט על שתי דירות ומאות אלפי שקלים, ושגנבה 300,000 דולר מחשבון נאמנות של לקוחה
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ביום חמישי כי אין לקיים אירוע קביעת מזוזה במבנה רב תכליתי שבבעלות המועצה המקומית קדומים    למרות צו הביניים - האירוע התקיים בהשתתפות עשרות אנשים
מירב ארד
הבהיר: "נביא את הנושא לחקיקה כדי שהבחירות הקרובות יהיו נקיות"    מנדלבליט בישיבת הממשלה: "אני נגד החוק. בעד מצלמות אבל צריך לדעת איך לעשות את זה"    בדיון האשימו שרים את היועמ"ש: "גם בעבר לא תמכת בנו בבג"ץ". נתניהו קרא לשרים: "לא להתפרץ"
איתמר לוין
מנדלבליט אימץ את החלטת רוזן והורה לפרקליטות לקבוע בכל תיק גורם אחראי שיעמוד בקשר עם המשטרה לגבי השלמות חקירה
מירב ארד
ח"כ מאיר כהן כינה את ראש הממשלה נתניהו "רודן", וסירב לחזור בו    הליכוד: "אין גבול להסתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il