X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ידעו היטב שהם מבצעים עבירה"

אח ואחות הורשעו בהסדר כובל

חסיה נחום-בבלפר ורמי נחום ביצעו הסדרים כובלים במיליוני שקלים במכרזים של בזק וחברת החשמל לרכישת ציוד מחשבים נחום הוא בעליה של חברת טריפל C ואחותו הייתה סמנכ"לית המכירות
▪  ▪  ▪
מכרו ציוד של IBM [צילום: AP]

חסיה נחום-בבלפר ורמי נחום, אח ואחות, הורשעו בביצוע הסדרים כובלים ובקבלת דבר במרמה בהיקף של מיליוני שקלים במכרזים של בזק וחברת החשמל לרכישת ציוד מחשבים. ההסדרים נעשו עם חברת חיון מחשבים.
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חיה זנדברג, קיבלה (9.9.19) את עמדת המדינה בנוגע לארבעה מכרזים שנערכו בשנים 2011-2010; כתב האישום הוגש בשנת 2017. נחום הוא בעליה של חברת טריפל C, העוסקת בשירותים טכנולוגיים, ונחום-בבלפר הייתה סמנכ"לית המכירות בחברה. זנדברג קבעה, כי טריפל C זכתה בשלושה מכרזים של חברת החשמל בעקבות התיאום הבלתי-חוקי עם חברת חיון, בעוד שהאחרונה זכתה באותה צורה במכרז של בזק.
במכרז של בזק, לרכישת שרתים מסוג בלייד, זכתה חיון לאחר שהגישה הצעת מחיר בסך 150,000 שקל, לעומת 168,000 שקל שביקשה טריפל C. מכרז אחד של חברת החשמל היה לרכישת 68 תחנות עבודה תוצרת IBM; טריפל C זכתה תמורת 1.5 מיליון שקל (לעומת 1.65 מיליון שקל שביקשה חיון). במכרז נוסף של חברת החשמל, לרכישת 12 תחנות עבודה נוספות, זכתה טריפל C תמורת 1.3 מיליון שקל (לעומת 1.75 מיליון שקל שביקשה חיון). המכרז השלישי היה לרכישת שרתים ומערכת הפעלה, אך התיאום בין החברות התגלה לאחר שהצעותיהן הוגשו באותה מעטפה וחברה אחרת היא שזכתה בו.
זנדברג מציינת, כי ההוכחות לקיומם של הקרטלים הן בעיקרן נסיבתיות - והללו מוכיחות בצורה חד-משמעית את קיומו של התיאום בין החברות. מדובר בעיקר במסמכים, כולל תכתובות דוא"ל בין טריפל C לבין חיון, להם אין כל הסבר פרט לכך שהם נועדו לתאם את המחירים בארבעת המכרזים. נחום הטיל את עיקר האחריות על אחותו, אשר נמנעה מלהעיד, אך לא היה לו הסבר של ממש לראיות נגדו והוא לא הצליח לסתור את החזקה המטילה עליו אחריות מכוח היותו מנכ"ל החברה. זנדברג גם דחתה את טענת ההגנה, לפיה המכרזים היו למראית עין בלבד, וקבעה שהתיאום נועד לפגוע בתחרות.
זנדברג דחתה את הטענות להגנה מן הצדק באומרה, כי הנאשמים לא הוכיחו שביצעו את מדיניותה של IBM - וממילא אין מקום לטרוניה על כך שהחברה האמריקנית לא הועמדה לדין. השניים ידעו היטב שהם מתאמים מחירים ומבצעים עבירה, וזאת במטרה למקסם את רווחיהם. השיהוי בהגשת כתב האישום נובע מכך שמדובר היה בחקירה מורכבת מאוד, אם כי חלוף הזמן עשוי להביא להקלה בעונש. המדינה יוצגה בידי עו"ד עדי גנוט, והנאשמים - בידי עו"ד אריאל כפרי.

תאריך:  18/09/2019   |   עודכן:  18/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעוד שבועיים: נתיבי תחבורה ייעודיים לרכב עם שני נוסעים ומעלה    הלילה בחצות יחלו העבודות להכשרת הנתיבים החדשים, בקטע שבין מחלף נתניה-צפון לגשר השלום בנתניה
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה ביטל את היתר הרעלים של יצרנית השמן ממפרץ חיפה בעקבות דליקת הענק    שמן תעשיות אינה ערוכה לטפל באירועי שריפה במעורבות חומר מסוכן, מערכות הכיבוי במפעל אינן תקינות"    המפעל הונחה לפנות באופן מיידי את כל הרעלים מקבוצת הנוזלים הדליקים ואת הגזים הדליקים המוחזקים במפעל
מירב ארד
משפחתה תוכר ‏כמשפחה שכולה של חלל צה"ל - לאחר בחינה מעמיקה של גורמי המקצוע במשרד הביטחון, ולאחר שהוצגו ראיות חדשות שהעידו שנספתה בניסיון לסייע לאחרים
מירב ארד
לא פוסל את האפשרות להיות ראש האופוזיציה: "תפקיד מעניין". על התוצאות: "בקולות שלנו מנענו הקמת ממשלת ימין קיצונית"    עקץ אץ נתניהו: "להסתה יש מחיר"
יצחק דנון
נשיא בורסת היהלומים וארבעה מבכיריה תובעים את פודי חלפון - אשר הורחק מהבורסה בשל הסתבכותו בפלילים - בטענה ללשון הרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il