X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקבל ערעור המואשמת בהתעללות בילדים

כרמל מעודה - למעצר בית

עמית: חומרת העבירות אינה מהווה עילה למעצר, שאיננו מקדמה על חשבון העונש; בית המשפט המחוזי יצר "מעצר הגנתי" שאיננו בחוק ופעל משיקול זר של לחצים חיצוניים
▪  ▪  ▪
מעודה בבית המשפט העליון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
החוק, לא הלחצים
חוק המעצרים קובע, כי מעצר מלא הוא המוצא האחרון ולא הראשון, ויש לנקוט בו רק כאשר לא ניתן להשיג באמצעים אחרים את אותן מטרות - הבטחת ההתייצבות למשפט ומניעת מסוכנות. אבל בתי המשפט ממשיכים לשלוח למעצרים מלאים, בעיקר בשל העומס, וגם כדי שלא לחטוף ביקורת ציבורית.
השופט יצחק עמית עושה סדר. חומרת מעשיה של כרמל מעודה אינה מעידה במקרה זה על סכנה ממנה אם לא תהיה בנווה תרצה, ואסור שהלחצים של הורי הילדים יפגעו בשיקול הדעת של בית המשפט וביישום החוק. את דבריו של עמית בהחלטה זו, כדאי מאוד שיקראו המשטרה, הפרקליטות ובמיוחד השופטים.

כרמל מעודה, המואשמת בהתעללות קשה בילדי המעון שניהלה, תשוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. כך קובע (יום ה', 19.9.19) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
נגד מעודה הוגש כתב אישום ובו 18 אישומים על התעללות ב-11 מילדי המעון שניהלה בראש העין. שירות המבחן נמנע מלהמליץ על חלופת מעצר, באומרו ש-מעודה תתקשה להתמודד עם הלחצים הצפויים בעת מעצר הבית, וכי התמיכה הניתנת לה בבית המעצר מיטיבה עימה. בית המשפט המחוזי מרכז (השופט חגי טרסי) קיבל את בקשת המדינה והורה לעצור אותה עד תום ההליכים.
בקבלו את ערעורה של מעודה אומר עמית, כי אכן מדובר בכתב אישום קשה במיוחד, אך "עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר
לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר לפי חוק המעצרים". חומרת העבירות במקרה זה אינה מהווה אינדיקציה למסוכנות המחייבת להותיר את מעודה במעצר מלא, שכן הוא עוסק בנסיבות מיוחדות של טיפול בילדים.
עמית מוסיף: "בית משפט קמא סמך ידיו גם על תסקיר המעצר שנערך בעניינה של העוררת, ולפיו לא ניתן לשלול אפשרות שהקושי של העוררת להתמודד עם הלחצים הצפויים לה יוביל אותה לפגוע באחרים או בעצמה. ברם, לא הרי קושי בהתמודדות עם לחצים כהרי עילת המסוכנות. העובדה שהעוררת נתונה ללחצים, שמא גם לאיומים כלפיה, אינה מקימה עילת מעצר. חוק המעצרים אינו מכיר ב'מעצר הגנתי'. לדידי, אף מדובר בשיקול זר, באשר קשה להלום כי ההחלטה אם לעצור אדם תהא תלויה בלחצים
חיצוניים מצד הציבור או מצד נפגעי העבירה, עם כל ההבנה לזעמם ולכאבם (שאר באו לידי ביטוי גם בהתפרצויות מצידם במהלך הדיון, ואין אלא להצר על כך).
"המשיבה טענה כי עדיף לעוררת להישאר במעצר, שם היא מקבלת את הטיפול והתמיכה להם היא נזקקת, כך שמסגרת המעצר מיטיבה עמה. אלא שגם טיעון פטרנליסטי זה, לפיו טוב לו לעצוּר לשהות במעצר ולא בחלופת מעצר, אינו מהווה עילת מעצר". עמית הורה לשחרר את מעודה למעצר בית בכתובת שנותרה חסויה, תוך מניעת ביקורים של קטינים באותו בית. את מעודה ייצג עו"ד אפרים דמרי, ואת המדינה - עו"ד נורית הרצמן.

תאריך:  19/09/2019   |   עודכן:  19/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עו"ד זיו עירוני טוען שבעלי השליטה מנסים להדיח אותו, משום שבשנתיים האחרונות פעל לטובת החברה ובלם החלטות שניסו להעביר בדירקטוריון
מירב ארד
הבהירה: נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים    "אנחנו צריכים לעשות מאמץ להקים ממשלה ולהפסיק עם הפסילות ההדדיות"    על 7 המנדטים בבחירות: "הצלחנו רק לשמר לקוחות ולא להביא חדשים"
איתמר לוין
בית הדין: בלקין הפר זכויות יסוד של קלי בלקאר, לא שילם את כל הסכומים המגיעים לה, פגע בפרטיותה כאשר חדר למחשב שלה והגיש נגדה תביעה חסרת בסיס
איתמר לוין
טראמפ לוחץ מזה זמן רב על הבנק המרכזי להגיע לריבית אפסית ואף שלילית, כדי לסייע בשמירת המצב הכלכלי המשופר עליו הוא בונה את הקמפיין שלו בשנה הבאה
איציק וולף
יו"ר רשימת ימינה הבינה שלא תוכל למנוע את פיצול הרשימה לשלוש סיעות נפרדות, באופן שיפגע בכוחה הפוליטי    "שותפי רצו שנקיים את ההסכם של בלוק טכני והסכמים יש לכבד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il