X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנהל בפועל של המודיעין הלאומי:

"התלונה נגד טראמפ הוגשה בתום לב"

ג'וזף מגוויר: מדובר בתלונה ייחודית וחסרת תקדים המתלונן טען, כי טראמפ ביקש מנשיא אוקראינה להתערב לטובתו בבחירות 2020 באמצעות החקירה נגד ביידן
▪  ▪  ▪
טראמפ וזלנסקי אתמול [צילום: אוון ווצ'י, AP]

התלונה בנוגע לשיחתו של הנשיא דונלד טראמפ עם עמיתו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, היא ייחודית וחסרת תקדים והוגשה בתום לב. כך אמר (יום ה', 26.9.19) המנהל בפועל של המודיעין הלאומי, ג'וזף מגוויר, בשימוע בוועדת המודיעין של בית הנבחרים. השימוע התקיים שעות אחדות לאחר שהקונגרס פרסם את התלונה, בכמה השמטות משיקולי ביטחון.
את התלונה הגיש איש מודיעין, ששמו חסוי, על-פי הכללים להגנה על חושפי שחיתויות. היא מתייחסת לשיחת טראמפ-זלנסקי ב-25.7.19, בה ביקש טראמפ מ-זלנסקי לחקור חשדות נגד הנטר ביידן, בנו של ג'ו ביידן. המתלונן טען, כי טראמפ ניצל את מעמדו כדי להשיג טובת הנאה פוליטית - טענה שאם תוכח, יכולה לשמש כבסיס להליכי הדחה נגד טראמפ. לדבריו, טראמפ ביקש להפעיל לצורך כך את שר המשפטים, ויליאם באר, ואת פרקליטו הפרטי, רודי ג'וליאני.
המתלונן לא היה עד ישיר לשיחה, אלא תיאר אותה על-פי דברים ששמע מעובדים בבית הלבן. תמליל השיחה פורסם אתמול (יום ד', 25.9.19), ומעלה שהמתלונן תיאר אותה בצורה מדויקת. עוד טען, כי בכירים בבית הלבן התערבו כדי להסתיר את כל התיעוד של השיחה, במיוחד את התמליל הרשמי. תמליל זה הוא תרשומת מילה במילה, בעוד התמליל שפורסם אתמול כולל השמטות. "שורת פעולות אלו הבהירו לי, כי אנשי הבית הלבן הבינו את הרצינות של מה שקרה בשיחה", כתב בתלונתו. לטענתו, בפועל טראמפ לחץ על זלנסקי לסייע לו בקמפיין 2020.
לדברי המתלונן, דבריו מבוססים על שיחות עם עובדים בבית הלבן, שהיו מודאגים מאוד מן השיחה. "הם אמרו לי, כי כבר היו להם שיחות עם עורכי הדין של הבית הלבן, בשאלה כיצד להתייחס לשיחה, משום שהם צפו שקיימת סבירות שהם היו עדים לניצול לרעה של כוחו של הנשיא לצרכים אישיים", כתב. עוד הוא טוען, כי בני שיחו אמרו לו, ששיחה או פגישה בין טראמפ לזלנסקי הייתה תלויה בנכונותו של האחרון לשתף פעולה בחקירה נגד ג'ו והנטר ביידן. לדבריו, עובדי הבית הלבן שנחשפו לפרטי השיחה "היו מודאגים מאוד".
כאמור, מגוויר אמר שהמתלונן פעל בתום לב - קביעה חשובה לנוכח הערתו של המבקר הפנימי הראשי של קהילת המודיעין, מייקל אטקינסון, לפיה התרשם שהמתלונן אינו מעוניין שטראמפ ייבחר לכהונה נוספת. אטקינסון הוא שקיבל את התלונה המקורית, וקבע שהיא מעלה חשד ממשי לביצוע עבירות ושיש לטפל בה בדחיפות. לדברי מגוויר, אילו היה יודע על התלונה - לא היה מסכים להתמנות לתפקידו הנוכחי.
מגוויר הוסיף, כי המתלונן פעל בדיוק לפי הנהלים בהגישו את התלונה. מגוויר הסביר, כי סירב להעביר את התלונה לקונגרס, משום שעל-פי חוות דעת שקיבל ממשרד המשפטים - לא חלה עליו חובה כזאת; אטקינסון סבר שהחובה קיימת. מגוויר אומר, כי מכל מקום - הוא מילא את חובתו וכעת הכדור נמצא בידי הקונגרס. התלונה הועברה אתמול במלואה לחברי ועדות המודיעין של שני הבתים ולראשי שתי המפלגות, והיום פורסמה כמעט במלואה.

תאריך:  26/09/2019   |   עודכן:  26/09/2019
+"מקור התלונה - קרוב להיות מרגל"
20:56 26/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רומז לאופן בו לדעתו יש לטפל במי שמסר את המידע למתלונן: "אתם יודעים מה נהגנו לעשות בימים הטובים ההם, כאשר נהגנו בחוכמה עם מרגלים ובגידה, נכון?"

טראמפ אתמול באו"ם [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התלונה נגד טראמפ הוגשה בתום לב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עיבוד נתוני הבחירות שנערך ע"י מועצת יש"ע מגלה שבהתיישבות שיעור הצבעה גבוה מאשר יתר הארץ, אך חלה ירידה לעומת הבחירות הקודמות    בסלעית שיעור גבוה של מצביעי כחול לבן וביצהר למצביעי עוצמה יהודית
עידן יוסף
השוטרת בת 34 נפצעה בידה באורח קל בשער השלשלת במהלך המאבק    שוטרים השתלטו על המחבל התוקף    אתמול צעירה נפצעה בינוני בפיגוע דקירה ליד מודיעין
מירב ארד
יו"ר כחול לבן דיבר בטקס הרמת כוסית לכבוד ראש השנה    הבהיר: לא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פעילים. אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות"
מירב ארד
האוכלוסייה גדלה בכ-184 אלף נפש    196 אלף תינוקות נולדו בשנה החולפת וכ-35 אלף עולים חדשים הגיעו    ממוצע ההכנסה למשק בית נטו עומד על 16,518 שקלים
איתמר לוין
טוען: ממילא יהיו הדלפות - למה שהציבור ייזון מדברים חלקיים? אין לי מה להסתיר    מדובר בבקשה חסרת תקדים אותה צפוי מנדלבליט לדחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il