X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורנשטיין. התנגד לחוק החדש [צילום: עופר עמרם]
המחוזי בתל אביב. ניסנקורן ימנה את המחליף
שלוש שנים לפני תום כהונתו כנשיא המחוזי בת"א:

איתן אורנשטיין הודיע במפתיע על פרישתו

אורנשטיין מונה במאי 2016 לקדנציה בת שבע שנים נחשב לשופט המוביל בישראל בתחום חדלות הפרעון וטיפל בין היתר בתיקי אי.די.בי, פישמן, אפריקה-ישראל וענבל אור הסיבה לפרישה לא נמסרה בינואר השנה נחשפה התכתבות בין אורנשטיין לאפי נוה ערב מינויו לנשיא בית המשפט
▪  ▪  ▪

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הודיע במפתיע (יום ד', 10.6.20) על פרישתו - שלוש שנים לפני תום כהונתו. אורנשטיין עומד מאז מאי 2016 בראש בית המשפט המחוזי והוא גם שופט חדלות הפרעון המוביל בישראל. מחליפו ימונה בידי שר המשפטים, אבי ניסנקורן, בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.
אורנשטיין, יליד 1956, הוא עורך דין מאז 1982 ועבד במשך שנים במשרדו של יוסי שגב. בספטמבר 2001 מונה לשופט בית משפט השלום במחוז המרכז; בינואר 2007 מונה לרשם בית המשפט המחוזי בתל אביב; בינואר 2007 מונה לכהונה בפועל במחוזי לארבע שנים; באוקטובר 2009 מונה לשופט קבוע במחוזי תל אביב; בחודש מאי 2014 מונה לסגן נשיא בית המשפט, וכאמור - שנתיים לאחר מכן לנשיאו. הכהונה כנשיא היא לשבע שנים, כך שאורנשטיין אמור היה לפרוש במאי 2023 ולפי ההערכות לסיים גם את תפקידו כשופט, שלוש שנים לפני גיל הפרישה - 70.
הנהלת בתי המשפט לא מסרה את הסיבות לצעדו המפתיע של אורנשטיין, שכמותו לא ננקט מזה שנים רבות. בהודעה נאמר: "אורנשטיין ביקש להקדים את מועד פרישתו, וזאת לאחר תקופת כהונה מאומצת הכוללת ניהול של בית המשפט המחוזי בתל אביב וניהול תיקי מגה בתחום הכלכלי. חיות נעתרה לבקשה".
בית המשפט המחוזי בתל אביב היה בשנת 2018 (האחרונה לגביה יש נתונים) השלישי בגודלו בין ששת בתי המשפט המחוזיים מבחינת מספר התיקים שנפתחו בו - 12,922, שהם 18% מכלל התיקים במחוזיים באותה שנה. הוא היה אז בעל מספר תקני השופטים הגדול ביותר בערכאה זו - 54 שופטים - בין היתר משום שמתנהלים בו תיקי מגה בתחום הפשיעה החמורה. שיעור סגירת התיקים שלו באותה שנה היה הטוב ביותר בין המחוזיים ועמד על 99% (היחס בין מספר התיקים הנפתחים לנסגרים בשנה נתונה).
כאמור, אורנשטיין הוא השופט המוביל בישראל בתחום חדלות הפרעון - פירוקים של תאגידים ופשיטות רגל של יחידים. הוא ירש את התפקיד מהשופטת ורדה אלשיך, אשר טיפחה אותו כעת כהונתה במחוזי בתל אביב. אורנשטיין טיפל ומטפל בעשור האחרון בתיקים הגדולים, המורכבים והמתוקשרים ביותר בתחום זה, ובהם: אי.די.בי, אפריקה-ישראל, אליעזר פישמן, אורתם-סהר, הבימה, הפועל תל אביב, ענבל אור, גלובס, מיכל נגרין ויורוקום. את מקומו בתחום זה צפוי לתפוס סגן הנשיא, חגי ברנר. אורנשטיין הוא שופט מוערך מאוד, המפגין בקיאות מלאה בתיקים שלפניו - לצד תפיסה מהירה ולשון חדה.
בינואר השנה הותר לפרסום, כי אורנשטיין הוא השופט הבכיר עימו התכתב ראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה, בעת ההתמודדות על תפקיד נשיא בית המשפט. נוה היה אחד הממליצים על אורנשטיין, בהליך מקובל. התכתבות הווטסאפ בין השניים התנהלה ב-8.4.16, החל מהשעה 14:04. נוה פתח אותה: "השבוע אני אצל ועדת האיתור". אורנשטיין: "תשמור עלי". נוה: "ברור. אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל". אורנשטיין: "סומך עליך. תעדכן. שבת שלום ותודה רבה". נוה: "אתה הכי מתאים וראוי. לכן נילחם בשבילך". אורנשטיין: 👍 נוה: "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו". נוה שלח הודעה נוספת: "לטובת ציבור הנזיקיסטים". ועוד אחת: "ששאר הענפים ישתתפו בנטל".
כוונתו של נוה הייתה לתוכנית שהציג אורנשטיין בפני ועדת האיתור, ואשר כללה רפורמה במחלקת הנזיקין של בית המשפט, בה היו פיגורים קשים. לשכת עורכי הדין תמכה בתוכנית; נוה עצמו עומד בראש משרד (נוה-אטיאס) העוסק בנזיקין בכלל ובתחום הביטוח בפרט. ההתכתבות עלולה לעורר את הרושם, כאילו תמיכתו של נוה באורנשטיין הותנתה בכך שיקדם את הרפורמה בתחום הנזיקין. כאמור, ברפורמה זו היה צורך אובייקטיבי.
אורנשטיין מסר אז בתגובה, כי נוה קיים שיחות עם המועמדים לתפקיד הנשיא, "בהן ביקש לברר מהי תוכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד". נוה ציין בפני אורנשטיין, כי יש לחזק את ההתמקצעות בתחומים השונים במחוזי, כולל הנזיקין, המינהלי והתביעות הייצוגיות, לגביהם קיימות תלונות של עורכי הדין ואשר מובילות להגשת התביעות במחוזות אחרים. אורנשטיין אומר כי הוא השיב באומרו שבכוונתו לפעול בצורה זו, ולכן כתב לו נוה שעל-רקע התחייבותו זו - הוא המועמד המועדף על הלשכה. "מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים, והניסיון לייחס לה ממד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו - אין לו שחר", הוסיף אורנשטיין.
אורנשטיין גם הביע לאורך השנתיים האחרונות התנגדות חריפה לחוק חדלות הפרעון החדש, שנכנס לתוקפו בספטמבר שעבר. בין היתר הוא הזהיר מפני גל של פשיטות רגל והתחמקות מתשלום חובות, וזמן קצר לפני החלת החוק אמר: "אני חושש שאנחנו הולכים לחנך דור שלא לשלם, וזה האתגר שאיתו כולנו צריכים להתמודד. למה לשלם? אני יכול בדרך קלה להשתחרר מהחובות שלי. אוי ואבוי אם נגיע לכזה מצב. הגולם יקום על יוצרו. שכחנו את הנושים. עדיף יהיה ללכת למסלול של פשיטת רגל במקום להוצאה לפועל. המטרה צריכה להיות: חובה לשלם, אלא אם אין ברירה. תהיה הצפה של בקשות והממונה לא יוכל לעמוד בזה. אני מקווה שאתבדה ותוכלו לעמוד בזה, אבל אני רואה איך שופטים מחוזיים מתמודדים כל יום עם למעלה מ-100 בקשות; זה מאוד קשה ולעיתים משימה בלתי אפשרית".

תאריך:  10/06/2020   |   עודכן:  10/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איתן אורנשטיין הודיע במפתיע על פרישתו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסירחון מתחיל לדלוף
וולף  |  10/06/20 14:08
2
התפוטר ?
חשדנית  |  10/06/20 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארבעת הילדים - ששניהם מהם בגירים - הורגלו ברמת חיים גבוהה במיוחד, כולל אחוזת פאר, ארבע חופשות בחו"ל מדי שנה וצי של מכוניות מפוארות    הכנסות האב המיליונר מגיעות למיליון שקל בחודש
מירב ארד
באחד מהאירועים נכנסה במהלך ניווט קבוצה לשטח אש ברמות מנשה ובשני כמעט וטבעה מדריכת המכינה בנחל דן    שר החינוך הנחה לערוך תחקיר יסודי ומעמיק כדי להפיק לקחים לעתיד
מירב ארד
בזק תתרום אלפי תאים של טלפונים ציבוריים בהם יותקנו מכשירי דפיברילטור    נציג מד"א ידריך מרחוק את הפונה לגבי השימוש במכשיר, זאת עד להגעת האמבולנס הקרוב
איתמר לוין
המדינה: שמעון אוחיון התיימר למכור מסיכות, ג'ל ידיים וחומרי חיטוי ב-8,000 שקל ל-32 לקוחות במארס-אפריל - אך לא סיפק את המוצרים, ואף חייב את כרטיסי האשראי שלהם ב-118,000 שקל
מירב ארד
מאות מפגינים ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה בזעם    המשטרה עיכבה ככל הנראה מספר מפגינים    מוקדם יותר חסמו עשרות משאיות א הכניסה ירושלים    הפסדי הכנסות הענף נאמדים בכ-400 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il