X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מישיגן. 16 אלקטורים [צילום: דייוויד גולדמן, AP]
ויסקונסין. עשרה אלקטורים [צילום: וונג מיי, AP]
ביידן נטל את ההובלה בבחירות לנשיאות

84 אלקטורים במדינות המפתח מכריעים

שבע מדינות יכריעו את המרוץ ביידן ניצח בוויסקונסין, מוביל בהפרשים קטנים במישיגן ונבאדה ועשוי לחולל מהפך באריזונה - מה שיספיק לו כדי לנצח טראמפ מוביל בהפרש ניכר בפנסילבניה ובהפרשים קטנים בג'ורג'יה וצפון קרוליינה
▪  ▪  ▪

ג'ו ביידן נטל את ההובלה בבחירות לנשיאות ארה"ב (17:00, 4.11.20) בהפרשים קטנים מאוד, שעדיין אינם מבטיחים לו את הניצחון. מצבו של ביידן הולך ומשתפר ככל שמדינות המפתח סופרות יותר קולות שהגיעו בדואר, חלק משמעותי מהם - מריכוזים עירוניים. לביידן יש יתרון משמעותי בשני היבטים אלו. בשעה זו (21:30) לביידן 237 אלקטורים, מול 213 לטראמפ.
קרוב ל-100 מיליון אמריקנים הצביעו לפני יום הבחירות, בעיקר בדואר וכן בקלפיות. ההנחה היא, שההצבעה המוקדמת טובה יותר לביידן, בעוד ההתייצבות בקלפיות ביום הבחירות טובה יותר לטראמפ. הרפובליקנים פעלו בשטח מאז בחירות 2016 והצליחו להביא לקלפיות מספר גדול בהרבה מן הצפוי של תומכיהם, ולכן המרוץ צמוד בהרבה מכל התחזיות המוקדמות.
בסך-הכל טרם חולקו 74 אלקטורים במדינות המפתח. ביידן קיבל שלושה אלקטורים במדינת מיין, וטראמפ צפוי לקבל את האלקטור הרביעי של מדינה זו ואת השלושה של אלסקה. לכן, התמונה כעת היא 238 לביידן מול 217 לטראמפ; ביידן יזדקק ל-32 אלקטורים, וטראמפ - ל-53. תיאורטית ייתכן גם תיקו 269. על-פי התוצאות בשעה זו, אם ביידן ינצח בכל המדינות בהן הוא מוביל (בתוספת האלקטורים של מיין) - יהיו לו 271 אלקטורים, אחד מעל הדרוש. זו התמונה במדינות המפתח עם חידוש הספירה.
ויסקונסין: עשרה אלקטורים. ביידן ניצח במדינה בהפרש של כ-30,000 קולות - דומה להפרש בו ניצח טראמפ בשנת 2016. טראמפ הוביל לאורך הלילה במדינה, אך ספירת הקולות בעיר מילווקי שינתה את התמונה. קמפיין טראמפ עשוי לבקש ספירה חוזרת של הקולות במדינה זו.
פנסילבניה: 20 אלקטורים. לאחר ספירת 76% מהקולות, טראמפ מוביל עם 55% מהקולות מול 43.6% בלבד לביידן, פער של 459,000 קולות. אולם, למעלה ממיליון קולות שנשלחו בדואר טרם נספרו, כמו גם כמחצית מן הקולות בשלושה מחוזות מאוכלסים במיוחד המהווים מעוזים דמוקרטיים: פילדלפיה, פיטסבורג ומונטגומרי. אם ביידן יקבל 70% מן הקולות שנשלחו בדואר וטרם נספרו - שיעור סביר בהתחשב בדפוסי ההצבעה - הוא יסגור את יתרונו של טראמפ, ויוכל לנצח בזכות הריכוזים העירוניים. מצבו של טראמפ בפנסילבניה עדיף כעת, אם כי יתרונו הצטמצם בשעות האחרונות. המדינה תספור קולות שיגיעו עד יום שישי הקרוב. מושל המדינה, טום וולף (דמוקרטי), הבהיר אחה"צ, כי כל הקולות במדינה ייספרו וכי המדינה לא תושפע "מכל התערבות חיצונית שהיא". הממשל המקומי הבהיר, כי ייתכן שספירת הקולות תסתיים רק מחרתיים (6.11.20).
מישיגן: 16 אלקטורים. לאחר ספירת 90% מהקולות, ביידן מוביל בשיעור של 49.3% מול 49.1%, פער של 37,350 קולות בלבד - לאחר שטראמפ הוביל בפער של 200,000 קולות. הסיבה העיקרית: הספירה במחוז וויין שבמרכזו העיר דטרויט, בו מתגוררים 18% מתושבי המדינה. מזכירת המדינה, ג'וסלן בנסון, אמרה אחה"צ, כי היא מקווה שהתוצאות יימסרו לפני המועד המקורי שהוצב - מחרתיים (6.11.20). קמפיין טראמפ הודיע, כי הוא מתכנן לבקש מבית המשפט לעצור את העצירה במישיגן.
צפון קרוליינה: 15 אלקטורים. לאחר ספירת 95% מהקולות, מוביל טראמפ עם 50% לעומת 49%, פער של 76,737 קולות. הפער הקטן מלמד שעדיין ייתכן מהפך.
ג'ורג'יה: 16 אלקטורים. לאחר ספירת 92% מהקולות, טראמפ מוביל עם 50.5% מהקולות לעומת 48.3% לביידן, פער של 83,076 קולות. גם כאן, הפער הקטן עדיין עשוי לחולל מהפך. במחוז פולטון, הגדול במדינה (שבמרכזו העיר אטלנטה), נספרו 80% מהקולות; המחוז הוא מעוז דמוקרטי והקולות שלא נספרו הם ברובם בדואר.
אריזונה: 11 אלקטורים. לאחר ספירת 86% מהקולות, ביידן מוביל עם 51% לעומת 47.6%, פער של 93,518 קולות. טראמפ ניצח במדינה זו ב-2016. ניצחון של ביידן במדינה זו יגדיל משמעותית את סיכוייו לזכות בבחירות.
נבאדה: שישה אלקטורים. לאחר ספירת 86% מהקולות, ביידן מוביל עם 49.3% מול 48.7% לטראמפ, פער של 7,647 קולות. הילרי קלינטון ניצחה במדינה זו ב-2016; הפער הקטן השנה עשוי להפוך את התוצאות לטובת טראמפ. המרוץ במדינה זו צמוד בהרבה מן הצפוי; מזכירת המדינה של נבאדה הודיעה, כי תוצאות יימסרו רק מחר, וציינה שכעת נספרים בעיקר הקולות בדואר. רוב הקולות שלא נספרו הם באזור לאס וגאס, מעוז דמוקרטי.
המדינות הפסיקו את ספירת הקולות בשעות לפנות הבוקר (שעון מקומי) וכאמור מחדשות אותה בשעות אלו. בחלקן גם ייספרו קולות שיגיעו בימים הקרובים, מה שעשוי להיות מכריע אם הפערים יישארו קטנים במיוחד - ולכן התוצאות הרשמיות עשויות שלא להתפרסם עד סוף השבוע ואולי אף לאחר מכן.

תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב
המדינה
אלקטורים
המנצח
המדינה
אלקטורים
המנצח
אוהיו
18
טראמפ
מונטנה
3
טראמפ
אוקלהומה
7
טראמפ
מיזורי
10
טראמפ
אורגון
9
ביידן
מיין
4
ביידן 3; טראמפ - 1
איידהו
4
טראמפ
מינסוטה
10
ביידן
אייווה
6
טראמפ
מיסיסיפי
6
טראמפ
אילינוי
20
ביידן
מישיגן
16
ביידן
אינדיאנה
11
טראמפ
מערב וירג'יניה
5
טראמפ
אלבמה
9
טראמפ
מסצ'וסטס
11
ביידן
אלסקה
3
טראמפ
מרילנד
10
ביידן
אריזונה
11
ביידן
נבאדה
6
ביידן
ארקנסו
6
טראמפ
נברסקה
5
טראמפ - 4; ביידן - 1
ג'ורג'יה
16
ביידן
ניו-ג'רזי
14
ביידן
דלאוור
3
ביידן
ניו-המפשייר
4
ביידן
דרום דקוטה
3
טראמפ
ניו-יורק
29
ביידן
דרום קרוליינה
9
טראמפ
ניו-מכסיקו
5
ביידן
הוואי
4
ביידן
פלורידה
29
טראמפ
וויומינג
3
טראמפ
פנסילבניה
20
ביידן
וושינגטון (המדינה)
12
ביידן
צפון דקוטה
3
טראמפ
וושינגטון (העיר)
3
ביידן
צפון קרוליינה
15
טראמפ
ויסקונסין
10
ביידן
קולורדו
9
ביידן
וירג'יניה
13
ביידן
קונטיקט
7
ביידן
ורמונט
3
ביידן
קליפורניה
55
ביידן
טנסי
11
טראמפ
קנזס
6
טראמפ
טקסס
38
טראמפ
קנטקי
8
ביידן
יוטה
6
טראמפ
רוד איילנד
4
ביידן
לואיזיאנה
8
טראמפ
התוצאות בשידור חי:
[קישור]
תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
+ביידן: ננצח כאשר הספירה תסתיים;
טראמפ מנסה לעצור ספירת קולות
23:41 04/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן חולל מהפך בוויסקונסין ומישיגן, ומוביל באריזונה ונבאדה - שזכייה בהן תעניק לו את הנשיאות  ▪  קמפיין טראמפ פנה לבית המשפט נגד ספירת הקולות בפנסילבניה ומישיגן, וידרוש ספירה חוזרת בוויסקונסין  ▪  טראמפ ממשיך לטעון שהתוצאות תרמיתיות  ▪  בכירי מדינות המפתח: לא היו שום אי-סדרים

סיקור הבחירות בארה
ביידן. נאום נשיאותי [צילום: קרולין קסטר, AP]
טראמפ. טוען לתרמית [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+המרוץ לסנאט: 47 לרפובליקנים, 44 לדמוקרטים
14:36 04/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרפובליקנים קרובים לשימור הרוב שלהם - בניגוד להערכות לפיהן חולשתו היחסית של טראמפ עשויה להוביל למהפך בסנאט  ▪  עד כה התהפכו רק שני מושבים

גראהם. נבחר שוב [צילום: פלאש 90]
+מדינה בה הבחירות לא חשובות?
12:12 04/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אריק הלדר הדמוקרט ומייקל מוקאסי הרפובליקני מזהירים מפני אי-קבלת תוצאות הבחירות, ליטיגציה מיותרת והעברת חילוקי הדעות הפוליטיים אל מחוץ למערכת

קרב גטיסבורג. התוצאות לא כובדו [ציור: טור דה-טולסטרופ]
אדמס. לא נכח בהשבעת ג'פרסון [ציור: גילברט סטיוארט]
+הבחירות בארצות הברית: המבחן של הרשתות החברתיות
10:27 04/11/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

פייסבוק, טוויטר ושאר חברות המדיה החברתית מבליטות צעדים שהן עושות כדי למנוע פייק ניוז, התערבות בבחירות ושקרים של פוליטיקאים  ▪  האם הן יצליחו הפעם, בניגוד למה שהיה ב-2016?

צוקרברג. נבהל [צילום: פרנסס מורי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
84 אלקטורים במדינות המפתח מכריעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מישיגן - המטמטיקה לא מסתדרת
פניאל  |  4/11/20 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
אריק הלדר הדמוקרט ומייקל מוקאסי הרפובליקני מזהירים מפני אי-קבלת תוצאות הבחירות, ליטיגציה מיותרת והעברת חילוקי הדעות הפוליטיים אל מחוץ למערכת
יהודה קונפורטס
פייסבוק, טוויטר ושאר חברות המדיה החברתית מבליטות צעדים שהן עושות כדי למנוע פייק ניוז, התערבות בבחירות ושקרים של פוליטיקאים    האם הן יצליחו הפעם, בניגוד למה שהיה ב-2016?
איתמר לוין
הדמוקרטים קיוו שחולשתו של טראמפ תאפשר להם לחולל מהפך בסנאט - אך נכון לעכשיו הם נכשלו    שתי המפלגות חוללו מהפך במושב אחד, החלוקה היא 46-47 לרפובליקנים ושבעה מירוצים טרם הוכרעו
איתמר לוין
טראמפ שומר על כל המדינות בהן ניצח ב-2016, כולל פלורידה וטקסס, למעט מהפך באריזונה    המשמעות: ההכרעה תיפול שוב בשלוש מדינות הצפון - בהן התוצאות עשויות להיוודע רק בהמשך היום וצפויים הליכים משפטיים    השאלה המרכזית: האם ביידן יסגור את הפער בעזרת הקולות בהצבעה המוקדמת
איתמר לוין
באופן בלתי מפתיע, טראמפ שיקר הרבה יותר מאשר ביידן - אך גם יריבו עשה זאת    בלופים עובדתיים, טענות אבסורדיות, הבטחות שווא והאשמות כוזבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il