X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית מורכבת משלושה רכיבי סיוע עיקריים - הרחבת מערך המלגות לסטודנטים, קידום תעסוקת צעירים והפחתה חד-פעמית בתשלום דמי אבטחה למוסדות האקדמיים, כל זאת על-מנת לסייע לציבור הסטודנטים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממשבר הקורונה, לצלוח את המשבר ולהימנע מנשירה מלימודיהם האקדמיים
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, ישראל כ"ץ, השר להשכלה גבוהה ומשלימה, זאב אלקין יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ ויו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שלומי יחיאב, על השקת תוכנית סיוע כלכלית בסך של 800 מיליון שקל לסטודנטים. זאת לאחר תהליך משותף עם השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, ור"ה, ור"מ, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמי המקצוע במשרד האוצר.
התוכנית מורכבת משלושה רכיבי סיוע עיקריים - הרחבת מערך המלגות לסטודנטים, קידום תעסוקת צעירים והפחתה חד-פעמית בתשלום דמי אבטחה למוסדות האקדמיים, כל זאת על-מנת לסייע לציבור הסטודנטים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממשבר הקורונה, לצלוח את המשבר ולהימנע מנשירה מלימודיהם האקדמיים.
תוכנית זו בהיקף של כ-800 מלש"ח נוספת לתמיכה השוטפת בסטודנטים הניתנת מטעם המדינה בהיקף של מעל חצי מיליארד שקל בשנה.
בין עיקרי התוכנית: הרחבת מערך המלגות לסטודנטים ומתן סיוע נוסף לעשרות אלפי סטודנטים במסגרת קרן הסיוע- מלגות אלה מחולקות על בסיס קריטריונים סוציו-אקונומיים. הרחבת קרן הסיוע, תכלול בין היתר מלגות לסטודנטים הלומדים במוסדות הלא מתוקצבים ובמכללות הטכנולוגיות, ולראשונה גם סטודנטים מהמכללות לחינוך. כמו-כן, קוצרו לוחות הזמנים של המלגות כך שהזכאים להן יקבלו הודעה על כך כבר בחודש ינואר הקרוב.
עוד היא כוללת הקמת כוח משימה לאומי של סטודנטים, בהובלה של רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי והתאחדות הסטודנטים הארצית - מערך ייעודי במסגרתו יזכו עשרות אלפי סטודנטים למלגת סיוע כלכלי בעבור פעילות חברתית בתחומים מגוונים בקהילה ביניהם התנדבות עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה וסיוע למגזרים שנפגעו במהלך המשבר.
עוד נקבע כי תהיה העדפה להעסקת סטודנטים על-ידי הרשויות המקומיות בצהרוני משרד החינוך - מתן עדיפות להעסקת סטודנטים בכלל מקצועות הלימוד במסגרת קול קורא של משרד החינוך לתגבור כוח האדם בצהרונים לכיתות א-ב. הקול הקורא המצוין מאפשר פוטנציאל תעסוקה לאלפי סטודנטים. כמו-כן יורחבו מערכי הסיוע של המוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים עבור הסטודנטים בעקבות משבר הקורונה- המוסדות ירחיבו את מערכי הסיוע לסטודנטים הלומדים במוסד.
התוכנית כוללת גם קידום מגוון פעולות ותוכניות לקידום תעסוקת צעירים, בדגש על קבוצות אוכלוסייה בעלות שיעור השתתפות נמוך. תוכניות אלה יבוצעו על-ידי זרוע העבודה במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים.
עוד היא כוללת הפחתה חד-פעמית בתשלום דמי אבטחה במוסדות האקדמיים המתוקצבים. במסגרת זאת, המוסדות האקדמיים המתוקצבים הסכימו לבצע השנה הפחתה רוחבית של 50% בתשלום דמי האבטחה למוסד. יצוין כי כלל הסטודנטים במוסדות המתוקצבים יוכלו ליהנות מהטבה זו שתפחית את תשלומיהם בשנת הלימודים תשפ"א.

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  16/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תומך בהוצאת צו על תנאי, שיחייב את הממשלה לנמק מדוע עו"ד שמעון בראון - מועמדו של השר אבי ניסנקורן - אינו מתמנה למנכ"ל המשרד    לשכת נתניהו: מדובר במחלוקת פוליטית שאינה נושא להכרעה בבג"ץ    לשכת גנץ: יש לאייש מיד את המשרות הבכירות    מנדלבליט: שיקולים קואליציוניים אינם גוברים על חובות הממשלה
איציק וולף
כיהן כסמנכ"ל החברה ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בשמונה השנים האחרונות    מאבות פיתוח מערכת החץ ותפיסת ההגנה האווירית של מדינת ישראל ומומחה עולמי בתחומי ההגנה האווירית    מינויו אושר על ידי דירקטוריון התעשיה האווירית וממתין לאישור שר הביטחון ושר הדיגיטל
איציק וולף
הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו בשבוע הבא בערים ירוקות ובערים צהובות    שבוע לאחר מכן יחודשו הלימודים לכיתות י"א ולכיתות י"ב    ההקלות כפופות לרמת התחלואה    ראש הממשלה: שוחחתי עם ולדימיר פוטין על אופציה לרכישת החיסון הרוסי לאחר שיפותח    "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים. זה ייקח זמן, אבל לא מדובר בשנים אלא מדובר בחודשים"
עידן יוסף
מדובר בחיילים במצוקה כלכלית, שקיבלו מצה"ל היתר-עבודה פרטית כדי לכלכל את עצמם    יו"ר ועדת הקליטה: עצם העובדה שהתגייסו לצה"ל, למרות הרקע המשפחתי, ראויה לכבוד והערכה
איתמר לוין
המחוזי: עמיר ומשווק קרקעות במושב נטלו מיליוני שקלים מכספיהם של רוכשי מגרשים    עמיר מערער; העליון דחה את בקשתו לעיכוב חיובו להשתתף בתשלום של 1.75 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il