יו"ר מפלגת תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה
גדעון סער ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון השיקו (יום א', 7.2.21) את תוכנית החירום של המפלגה בתחום החינוך, להתמודדות המיידית הנדרשת עם השלכות משבר הקורונה וצמצום הנזקים שנגרמו לתלמידים בשנה האחרונה.
סער הצהיר כי אם ירכיב את הממשלה ימנה את יפעת שאשא ביטון לשרת החינוך. ״בממשלה בראשות תקווה חדשה תיק החינוך ישאר בידינו. מי שתהיה שרת החינוך היא ד״ר יפעת שאשא ביטון, ד״ר לחינוך. אני יודע שהחינוך אצלה יהיה בידיים אמונות, היא תהיה שרת חינוך מצוינת שתראה את הילדים שלנו״, אמר.
לדברי סער, הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה ובאילתורים. "ככה מתייחסת להורים ולילדים ממשלה שרואה באזרחי ישראל נתינים. חינוך אמור להיות מבוסס על תכנון וראיה ארוכת טווח על בסיס תפיסות מגובשות. גם אם לוקחים בחשבון משבר אדיר שפקד את כל העולם, לא סביר שלאחר שנה עדיין ההתנהלות כל כך כושלת רצופה באילתורים וחובבנות", אמר.
התוכנית שהציגו סער ושאשא-ביטון מבוססת על 6 צעדים עיקריים ומתמקדת בצמצום פערים חינוכיים ולימודיים ומתן תמיכה רגשית וחברתית לתלמידים שנפגעו קשות מהשנה האחרונה, שיכללו בין היתר לימודים בחופש הגדול, שיעורי תגבור לתלמידים בשעה שבתי הספר סגורים, העברת סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר, צמצום פערי קרוא וכתוב לכיתות הנמוכות ועוד.
ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה במסיבת העיתונאים: ״אנחנו מציעים ברמה הפרקטית להחזיר את מערכת החינוך בצורה הדרגתית ומבוקרת. מתחילים עם הגיל הרך ממשיכים עם י׳ עד יב׳ ובאמצע לא שוכחים את הילדים בכיתות ה׳ עד י׳. אנחנו מציעים לעשות את זה תוך התייחסות לאזורים הירוקים והצהובים ובכוונה אנחנו מדגישים אזורים כי אנחנו יודעים שיש ערים גדולות מאוד כמו תל אביב, מודיעין וראשון לציון שבהם יש אזורים נרחבים שהם ירוקים כלומר, חלק גדול מהיישוב שהוא ירוק ולכן צריך לתת לראשי הרשויות לנהל את האירוע, הם מכירים את התושבים ואת מערכת החינוך יודעים כיצד לנהל זאת".
כמו-כן דיברה על שאשא-ביטון שורה של צעדי חירום כדי להחזיר בצורה נכונה את התלמידים והצוות למערכת החינוך:
- הפיכת בית הספר לבית חינוך - תוך בניית תשתית רגשית וחברתית לילדים שמגיעים לאחר תקופה ארוכה ללא מסגרת. אנשי החינוך שבנינו יודעים שאחרי שנה כל כך מורכבת של חוסר שגרה וילדים שחוו מצוקות ומתחים של הורים ללא פרנסה אנחנו צריכים לעזור להם לחזור למערכת ולהחזיר את את המיומניות החברתיות הבסיסיות.
- לתת למנהלים לנהל-לתת להם אוטונומיה. זה נכון לשגרה אבל זה נכון גם בשעה הזו. כל מנהל בית ספר יודע לראות את הילדים שלו והצוותים שלו ויודע כמה שעות הוא יוכל להעניק לטובת תוכנית רגשית וכמה לטובת תוכנית לימודים.
- צמצום פערים- בעיקר בכיתות א׳ עד ג׳. בעיקר קרוא וכתוב ולכן אחנו מבקשים להקדיש את מירב המאמץ לצמצום הפער בקריאה וכתיבה וביתר הגילים בלימודי הליבה.
- לא לוותר על-אף ילד- ניתן שיעורי תגבור לילדים בכל הארץ, נאפשר למידה בקבוצה של חמישה ילדים באמצעות תוכנית פרח ובאמצעות סטודנטים. נבנה מערך שבו הילד יפגוש מבוגר שיוכל ללוות אותו בתקופה המורכבת הזו.
- המורים בחזית העשייה, נגייס מורים בתגמול נוסף בחודשי הקיץ כדי שיוכלו לתגבר בלימודי הליבה ובלימודי קרוא וכתוב וגם ילוו את הילדים שזקוקים למעטפת לקראת שנת הלימודים הבאה.
- תלמידי יב שנמצאים היום רגע לפני בגרות וגם כיתות יא וגם כיתה יב של שנה עברה נפגעו- אנחנו מתחייבים להם כגשר לאקדמיה לאפשר לכל תלמיד עם תעודת בגרות את הכניסה לאקדמיה בשנה הראשונה. יחד עם המוסדות האקדמיים נקבע ציון כדי להמשיך לשנה הבאה בתואר. תלמידים שלא יקבלו את תעודת הבגרות יוכלו לקבל מהמדינה מכינה קדם אקדמית מסובסדת עד שלוש שנים לאחא השחרור מצה״ל. אנחנו רוצים שלילדים האלה יהיה הזמנות אמיתית להשתלב באקדמיה.