X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי סער, הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה ובאילתורים ד"ר שאשא-ביטון: מה שמצער הוא שגם הבוקר הזה אין תוכנית פעולה סדורה. אני מניחה שיש לכם דז׳ה וו ליציאה מהסגר הקודם והסגר הראשון כשהדברים לא היו ברורים כאשר לצערי היום אנחנו נמצאים באותה נקודה בדיוק
▪  ▪  ▪
השיקו תוכנית חירום לשיקום מערכת החינוך [צילום: חיים ורסנו]

יו"ר מפלגת תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון השיקו (יום א', 7.2.21) את תוכנית החירום של המפלגה בתחום החינוך, להתמודדות המיידית הנדרשת עם השלכות משבר הקורונה וצמצום הנזקים שנגרמו לתלמידים בשנה האחרונה.
סער הצהיר כי אם ירכיב את הממשלה ימנה את יפעת שאשא ביטון לשרת החינוך. ״בממשלה בראשות תקווה חדשה תיק החינוך ישאר בידינו. מי שתהיה שרת החינוך היא ד״ר יפעת שאשא ביטון, ד״ר לחינוך. אני יודע שהחינוך אצלה יהיה בידיים אמונות, היא תהיה שרת חינוך מצוינת שתראה את הילדים שלנו״, אמר.
לדברי סער, הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה ובאילתורים. "ככה מתייחסת להורים ולילדים ממשלה שרואה באזרחי ישראל נתינים. חינוך אמור להיות מבוסס על תכנון וראיה ארוכת טווח על בסיס תפיסות מגובשות. גם אם לוקחים בחשבון משבר אדיר שפקד את כל העולם, לא סביר שלאחר שנה עדיין ההתנהלות כל כך כושלת רצופה באילתורים וחובבנות", אמר.
התוכנית שהציגו סער ושאשא-ביטון מבוססת על 6 צעדים עיקריים ומתמקדת בצמצום פערים חינוכיים ולימודיים ומתן תמיכה רגשית וחברתית לתלמידים שנפגעו קשות מהשנה האחרונה, שיכללו בין היתר לימודים בחופש הגדול, שיעורי תגבור לתלמידים בשעה שבתי הספר סגורים, העברת סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר, צמצום פערי קרוא וכתוב לכיתות הנמוכות ועוד.
ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה במסיבת העיתונאים: ״אנחנו מציעים ברמה הפרקטית להחזיר את מערכת החינוך בצורה הדרגתית ומבוקרת. מתחילים עם הגיל הרך ממשיכים עם י׳ עד יב׳ ובאמצע לא שוכחים את הילדים בכיתות ה׳ עד י׳. אנחנו מציעים לעשות את זה תוך התייחסות לאזורים הירוקים והצהובים ובכוונה אנחנו מדגישים אזורים כי אנחנו יודעים שיש ערים גדולות מאוד כמו תל אביב, מודיעין וראשון לציון שבהם יש אזורים נרחבים שהם ירוקים כלומר, חלק גדול מהיישוב שהוא ירוק ולכן צריך לתת לראשי הרשויות לנהל את האירוע, הם מכירים את התושבים ואת מערכת החינוך יודעים כיצד לנהל זאת".
כמו-כן דיברה על שאשא-ביטון שורה של צעדי חירום כדי להחזיר בצורה נכונה את התלמידים והצוות למערכת החינוך:
  • הפיכת בית הספר לבית חינוך - תוך בניית תשתית רגשית וחברתית לילדים שמגיעים לאחר תקופה ארוכה ללא מסגרת. אנשי החינוך שבנינו יודעים שאחרי שנה כל כך מורכבת של חוסר שגרה וילדים שחוו מצוקות ומתחים של הורים ללא פרנסה אנחנו צריכים לעזור להם לחזור למערכת ולהחזיר את את המיומניות החברתיות הבסיסיות.
  • לתת למנהלים לנהל-לתת להם אוטונומיה. זה נכון לשגרה אבל זה נכון גם בשעה הזו. כל מנהל בית ספר יודע לראות את הילדים שלו והצוותים שלו ויודע כמה שעות הוא יוכל להעניק לטובת תוכנית רגשית וכמה לטובת תוכנית לימודים.
  • צמצום פערים- בעיקר בכיתות א׳ עד ג׳. בעיקר קרוא וכתוב ולכן אחנו מבקשים להקדיש את מירב המאמץ לצמצום הפער בקריאה וכתיבה וביתר הגילים בלימודי הליבה.
  • לא לוותר על-אף ילד- ניתן שיעורי תגבור לילדים בכל הארץ, נאפשר למידה בקבוצה של חמישה ילדים באמצעות תוכנית פרח ובאמצעות סטודנטים. נבנה מערך שבו הילד יפגוש מבוגר שיוכל ללוות אותו בתקופה המורכבת הזו.
  • המורים בחזית העשייה, נגייס מורים בתגמול נוסף בחודשי הקיץ כדי שיוכלו לתגבר בלימודי הליבה ובלימודי קרוא וכתוב וגם ילוו את הילדים שזקוקים למעטפת לקראת שנת הלימודים הבאה.
  • תלמידי יב שנמצאים היום רגע לפני בגרות וגם כיתות יא וגם כיתה יב של שנה עברה נפגעו- אנחנו מתחייבים להם כגשר לאקדמיה לאפשר לכל תלמיד עם תעודת בגרות את הכניסה לאקדמיה בשנה הראשונה. יחד עם המוסדות האקדמיים נקבע ציון כדי להמשיך לשנה הבאה בתואר. תלמידים שלא יקבלו את תעודת הבגרות יוכלו לקבל מהמדינה מכינה קדם אקדמית מסובסדת עד שלוש שנים לאחא השחרור מצה״ל. אנחנו רוצים שלילדים האלה יהיה הזמנות אמיתית להשתלב באקדמיה.

תאריך:  07/02/2021   |   עודכן:  07/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אמנה את שאשא ביטון לשרת חינוך"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
וכבר מחלק את העור.
טרם צד את הדב  |  7/02/21 13:25
2
יש לי מגירה שבה הוא יכול לאפסן
ויקום המלפפון  |  7/02/21 13:44
3
זו אותה אחת שראתה שהקורונה
קובגר  |  7/02/21 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גלית גולדמן טענה שפוטרה שלא כדין וסבלה מהעסקה פוגענית    בית הדין: הפיטורים נעשו כדין והיוו מפגש רצונות של הצדדים, אין כל יסוד לטענה נגד התנהגות המו"ל יעקב שחם
איציק וולף
דירקטוריון בזק ודירקטוריון בזק בינלאומי אימצו את המלצות הבודק החיצוני שבחן יתרות נטו בלתי מוסברות בספרי בזק בינלאומי, והחליטו לפטר מספר עובדים באגף הכספים של בזק בינלאומי
איתמר לוין, יצחק דנון
אדרי הוא יזם נדל"ן ובעליה של חברת אדרי-אל ישראל הנסחרת בבורסה    צבי עמר תובע 2.5 מיליון שקל, בטענה שלא פרע הלוואות שהעמיד לרשותו בשנת 2013
איציק וולף
ההוצאות בכרטיסי אשראי בינואר ירדו בשיעור של 11% לעומת ינואר 2020; לראשונה מאז הסגר הראשון נרשמה ירידה בהיקף ההוצאות בעסקות ללא הצגת כרטיס שירדו ב-11.4%    היקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים ירד ב-7.9%
איתמר לוין
דינה אבו-רוחמין הושעתה לחמש שנים מלשכת עורכי הדין, בשל תלונת שווא שהגישה ולאחר ששיבשה חקירה נגד קרוב משפחה    בר-עם: היה מקום להשעיה ממושכת ואף לשלילת הרישיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il