X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הובסיף: "אפשר לומר כבר עכשיו שמתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי כושר, לתיאטראות, לבתי מלון, להופעות וגם לבתי כנסת" על אפשרות לסגר רביעי השיב: "אם נמשיך בממדי התחסנות טובים יהיה מצחיק לדבר על סגר רביעי"
▪  ▪  ▪
אדלשטיין במסיבת העיתונאים [צילום: לע"מ]

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ומנכ"ל משרדו, פרופ' לוי, קיימו (יום ה', 18.2.21) מסיבת עיתונאים בנושא הדרכון הירוק למתחסנים. "אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן - זכותו. לא יהיו סנקציות אישיות נגד מי שלא מתחסן. אנחנו לא עושים דברים כאלה. צריך לזכור שזו זכות גדולה שניתנה לכולנו להתחסן, זכות שלא קיימת במדינות רבות בעולם. כפי שכבר הדגשתי, חובתנו לדאוג לבריאות הציבור ולבריאות כלל האזרחים בישראל. על כך לא נתפשר", אמר אדלשטיין.
במסגרת התו הירוק, ישובו לפעול חדרי כושר וסטודיו, הספורט התחרותי, אצטדיונים עם הגבלת קהל, אירועי תרבות, תרבות, מלונות (חדרים בלבד) ובריכות שחייה. "אנחנו מציגים בשורה ענקית למתחסנים. השלב הראשון בחזרה לחיים הכמעט נורמליים - אם הממשלה תאשר זאת בתקנות, אפשר לומר כבר עכשיו שמתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי כושר, לתיאטראות, לבתי מלון, להופעות וגם לבתי כנסת שיירשמו ככאלה שמשתמשים בתו הירוק", אמר אדשלטיין.
"בפעימה הבאה מתוכננים גם אירועים. כדאי ללכת להתחסן עכשיו, כי בין הרגע של קבלת הזריקה השנייה ועד לרגע של חסינות מלאה יעברו לפחות ארבעה שבועות - כדאי להזדרז. נהיה בהרצה בשבועיים הקרובים, ואני מבקש לא לעשות פילים מזבובים בכל פעם שמשהו לא יעבוד כראוי. אנו שוקלים לאפשר שימוש בתעודת מתחסן לתקופת המעבר הזו עד שהכל ילך חלק".
על אפשרות של זיוף התו הירוק הבהיר שר הבריאות: תדעו שאנחנו יודעים שבהתחשבות שלנו אנחנו קצת מסתכנים. אנחנו יודעים שקיימות אפשרויות לזיוף תעודת מתחסן, אנחנו לא עיוורים. מי שחושב שזה משחק ילדים וידפיס לעצמו תעודת מתחסן למרות שהוא לא מתחסן ייתפס בסופו של דבר, והבילוי הזה יסתיים בכלא". אדשלטיין הוסיף: דיברתי עם היועמ"ש, יש סדרת סעיפים בחוק המאפשרים העמדה לדין של מי שישתמש בתעודה מזויפת. כדאי להיזהר, אנחנו על זה".
אדלשטיין נשאל אם ישראל עלולה להגיע לעוד סגר, רביעי במספר, והוא השיב שהתשובה לכך נמצאת בידיים של הציבור. "אם שומרים על ריחוק חברתי ונמנעים מהתקהלויות במחתרת - אין סיבה שיהיה סגר רביעי, ונוכל להגיע גם לממדים שיהיה מצחיק לדבר על סגר רביעי".
"ההמשך תלוי בכולנו, תלוי בהמשך קצב ההתחסנות. אנחנו עושים מבצעים ומגיעים עד לעבודה של אנשים ולמקומות מרוחקים בפריפריה. אנחנו מנסים לעשות את שלנו. אני מבקש מכולכם להמשיך לבוא ולהתחסן. בשמירה על הכללים נוכל לחגוג סדר פסח ביחד במסגרת משפחתית מורחבת".
פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות אמר במסיבת העיתונאים: "אנו קוראים לציבור להתחסן כדי לצאת מהמקום שבו אנו נמצאים ולחדש פעילות וחזרה לשגרה. אנו מבקשים את הבריאות של כולנו. במקום בו אנשים מתחסנים, הם יוכלו עם התו הירוק ללכת לחדרי כושר מסעדות ובעתיד לקיים פעילויות בינלאומיות. צריך לזכור כי התמריץ העיקרי להתחסן הוא הבריאות של כולנו. לא ידוע עד כמה מחוסן מדביק. ידוע שמדביק פחות - אבל אנו חיים עם בני משפחה שלא יכולים להתחסן ואנו רוצים לשמור על בריאות ילדינו".

תאריך:  18/02/2021   |   עודכן:  18/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חזי לוי / Hezi Levy
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא תהיה חובת חיסון, מי שיזייף תעודת חיסון עשוי להיכנס לכלא"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זיוף תעודה בבית.
דודג  |  18/02/21 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
פנה לבנט וכתב: "אתה לא היריב שלנו. לפיכך, ההתגוששות תיפסק מצידנו, גם אם זה יהיה באופן חד-צדדי"    הליכוד בתגובה: "הפסקת אש עם בנט - הכל כדי לתאם את הממשלה שלהם תחת לפיד"
יצחק דנון
ארבעה עובדי הוראה טוענים, כי קרנות ההשתלמות של חברי הסתדרות המורים מחזיקות ב-3 מיליארד שקל שאין להן צורך בהם, במקום לחלק אותם לעמיתיהן
עידן יוסף
הרב אריה שטרן מכחיש את הודעת ימינה כאילו הוא תומך במפלגה בראשות בנט    בפגישתו עם ח"כ מתן כהנא אף מתח ביקורת מרומזת על ימינה על כך שאינה עוסקת בזהות היהודית של המדינה
יצחק דנון
אוקטאלי אינטגרציה - המספקת שירותי הטמעת מערכות ללקוחות IBM - טוענת, כי ענקית המחשוב מפרה את ההסכם לסיום ההתקשרות ביניהן
איתמר לוין
הפרקליטות: הדיל עומרי ניסתה לצאת מן הארץ למרות שידעה שהיא חולת קורונה - וד"ר מחמוד ג'בארין הנפיק לה אישור מחלימה למרות שנמצאה חיובית לנגיף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il