האחריות לירידת הערך המהירה של מטבעות הקריפטו מיוחסת לכמה גורמים, ובהם רגולציה סינית, וחשש של משקיעים בעולם - ובראשם אילון מאסק - מפני היעדר כדאיות תפעולית ואנרגטית בשימוש במטבעות הקריפטו.
לאחרונה פרסמו גופים ממשלתיים סיניים אזהרה שהופנתה למוסדות פיננסיים ושעיקרה היה הוראה להימנעות מניהול עסקים שקשורים עם מטבעות דיגיטליים, ממסחר במטבעות האלה ובסחר חליפין בהם. האזהרות הללו מצד סין, שחוששת מפני פגיעה של המטבעות הוירטואליים בכלכלתה, מצטרפות לשורת ציוצים של איש העסקים והיזם אילון מאסק שבהם הביע חשש מפני המשך השימוש בביטקוין.
"טסלה השעתה את רכישת כלי הרכב באמצעות ביטקוין. אנחנו מוטרדים מן השימוש המוגבר בדלקים לצורך כריית ביטקוין ולצורך המסחר בו - בייחוד בפחם", כתב בהודעה שפרסם בטוויטר. לדבריו, מטבעות הקריפטו הם רעיון טוב בכמה מובנים, והוא מאמין שיש לו עוד עתיד, אך הוא לא יכול לבוא במחיר של פגיעה בסביבה.
הציוצים הללו אינם דבר של מה בכך. למאסק יש חלק ניכר בהתחזקות הביטקוין לאחר שחברת טסלה שבבעלותו קידמה את המטבע, ביצעה רכישה של ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר, והודיעה שתקבל תשלומים מלקוחותיה בביטקוין. מאסק הביע תמיכה גם במטבע הדיגיטלי דוג'קוין, אשר כמו הביטקוין חווה בעקבות הודעותיו של מאסק עליית ערך. אך, כאמור, בשבוע האחרון שינה מאסק את יחסו המעשי - גם אם לא העקרוני - אל המטבעות הללו, והודיע שטסלה לא תקבל תשלום בביטקוין.