X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגולציה סינית והנחיות שניתנו בסין להימנעות מביצוע עסקים הכרוכים במסחר במטבעות דיגיטליים מבוזרים, וסדרת ציוצים שלילית שפרסם אילון מאסק, הביאו לצניחת הערך של הביטקוין - מ-63.5 אלף דולר באפריל ל-39 אלף דולר אתמול
▪  ▪  ▪
עדיין שווה הרבה כסף. מה יביא השבוע הקרוב? [צילום: AP]

שוק מטבעות הקריפטו, המטבעות הדיגיטליים, חווה השבוע ירידות חדות שכללו מחיקת ערך של הביטקוין בשווי של כ-500 מיליארד דולר. יחד עם ירידת ערך של מטבעות דיגיטליים אחרים, פופולריים מעט פחות מהביטקוין, הגיעה מחיקת הערך של המטבעות הנסחרים בשוק עד לכ-700 מיליארד דולר.
השבוע צנח ערכו של הביטקוין ב-20% ביממה אחת והשלים התרסקות של 49% בחודש האחרון. ערכו של הביטקוין שעמד בחודש אפריל על שיא של 63.5 אלף דולר לביטקוין, עמד השבוע על כ-32.3 אלף דולר לביטקוין. אומנם לאחר מכן הייתה התאוששות מסוימת של המטבע עד לרמה של כ-39 אלף דולר, אך מדובר בחלק מן התנודתיות המאפיינת את שוק הקריפטו.

רגולציה סינית וציוצים של מאסק
מאסק. חשש משימוש מוגבר בפחם [צילום: נח ברגר/AP]

האחריות לירידת הערך המהירה של מטבעות הקריפטו מיוחסת לכמה גורמים, ובהם רגולציה סינית, וחשש של משקיעים בעולם - ובראשם אילון מאסק - מפני היעדר כדאיות תפעולית ואנרגטית בשימוש במטבעות הקריפטו.
לאחרונה פרסמו גופים ממשלתיים סיניים אזהרה שהופנתה למוסדות פיננסיים ושעיקרה היה הוראה להימנעות מניהול עסקים שקשורים עם מטבעות דיגיטליים, ממסחר במטבעות האלה ובסחר חליפין בהם. האזהרות הללו מצד סין, שחוששת מפני פגיעה של המטבעות הוירטואליים בכלכלתה, מצטרפות לשורת ציוצים של איש העסקים והיזם אילון מאסק שבהם הביע חשש מפני המשך השימוש בביטקוין.
"טסלה השעתה את רכישת כלי הרכב באמצעות ביטקוין. אנחנו מוטרדים מן השימוש המוגבר בדלקים לצורך כריית ביטקוין ולצורך המסחר בו - בייחוד בפחם", כתב בהודעה שפרסם בטוויטר. לדבריו, מטבעות הקריפטו הם רעיון טוב בכמה מובנים, והוא מאמין שיש לו עוד עתיד, אך הוא לא יכול לבוא במחיר של פגיעה בסביבה.
הציוצים הללו אינם דבר של מה בכך. למאסק יש חלק ניכר בהתחזקות הביטקוין לאחר שחברת טסלה שבבעלותו קידמה את המטבע, ביצעה רכישה של ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר, והודיעה שתקבל תשלומים מלקוחותיה בביטקוין. מאסק הביע תמיכה גם במטבע הדיגיטלי דוג'קוין, אשר כמו הביטקוין חווה בעקבות הודעותיו של מאסק עליית ערך. אך, כאמור, בשבוע האחרון שינה מאסק את יחסו המעשי - גם אם לא העקרוני - אל המטבעות הללו, והודיע שטסלה לא תקבל תשלום בביטקוין.

תאריך:  21/05/2021   |   עודכן:  21/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק הקריפטו איבד 700 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהודעת הארגון מוזכרים מספר אירועים, כולם מהשבוע האחרון: קבוצת מפגינים פרו-פלשתינים שתקפו באלימות גבר יהודי בלוס אנג'לס, ריסוס צלבי קרס במתקני שעשועים, ניפוץ חלון בית כנסת ועוד    הנשיא ריבלין: "יש לאמץ הגדרת IHRA לאנטישמיות במטרה להילחם באיומים הללו"
עידן יוסף
נשיא ארה"ב שיבח את ראש הממשלה והדגיש שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה    הודיע כי הסיוע ההומניטרי לרצועה לא ייעשה באמצעות החמאס
מחלקה ראשונה
הכפר אום אל-פאחם הועבר במסגרת הסכמי שביתת הנשק בתום מלחמת העצמאות, לשטח מדינת ישראל יחד עם כפרים ערביים אחרים באזור המשולש
עידן יוסף
בשעה שתיים לפנות בוקר החלה הפסקת אש הדדית שאושרה פה אחד על-ידי הקבינט    הפסקת האש נכנסת ללא הסדר ביטחוני כלשהו    זו הפעם הראשונה מזה שנים שבה ישראל מאשרת שהסכימה להפסקת אש מול חמאס ולא מסיימת מערכה ב"שקט ייענה בשקט"
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון הזמנית קיימה דיון מיוחד בשדרות במהלך מבצע "שומר החומות"    המשתתפים קראו להכניס את תקציב מרכזי החוסן לבסיס התקציב כדי לוודא את המשך קיומם ולשפר את נושא פערי המיגון במרחק של יותר מ-7 ק"מ מרצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il