חברת שטראוס, העוסקת ביצור ובשיווק מוצרי מזון, סיימה את המחצית הראשונה של 2021 ברווח נקי של 332 מיליון שקל, עלייה בשיעור של 8.7% לעומת הרווח הנקי שנרשם במחצית הראשונה אשתקד אשר עמד על 306 מיליון שקלים.
רווחי שטראוס ברבעון השני של השנה ירדו ב-6.3% ועמדו על 126 מיליון שקל, לעומת 135 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. זאת, על אף עלייה של 10% במכירות אשר עמדו ברבעון השני על 2.13 מיליארד שקל, לעומת 1.93 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לירידה ברווחיות נעוצה בעיקר בירידה של 5% ברווח התפעולי, אשר עמד על 212 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 223 ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון ברווח וברווחיות התפעולית נבע בעיקר ממגזר שטראוס מים בשל מענק פיתוח אזורי בסך של כ- 11 מיליון שקל שהוכר ברבעון המקביל אשתקד, ממגזר ממרחים ומטבלים בשל הוצאות שיווק ומכירה נמוכות ברבעון המקביל וממגזר אחר בשל חיסכון בהוצאות ייעוץ, נסיעות ואירוח בשל התפרצות נגיף הקורונה.
43% מן המכירות של שטראוס ברבעון השני הן מפעילות בישראל, 40% מפעילות במגזר הקפה, 9% מפעילות במגזר המים ו-8% מפעילות במגזר המטבלים והממרחים הבינלאומי.
הגידול במכירות נבע בעיקר ממגזר בריאות ואיכות חיים בשל העלייה במכירת מוצרי חלב ותחליפיו וממגזר פעילות שטראוס מים בשל עלייה במצבת הלקוחות וגידול במכירת מכשירים חדשים. עם זאת, מכירות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2021 הושפעו לרעה בשל התחזקותו של השקל מול מרבית המטבעות הרלוונטים בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.