X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת שיש התקדמות בגיבוש המתווה לפינוי הכפר הבדואי הבלתי-חוקי שממזרח לירושלים - וזאת לצד המשך קיומם של "השיקולים הרחבים הנוספים" המונעים את מימוש הפינוי
▪  ▪  ▪
חאן אל-אחמר. פסק דין מ-2018 [צילום: יניב נדב, פלאש 90]

המדינה מבקשת כצפוי מבג"ץ (יום א', 5.9.21) לדחות לפחות עד מארס 2022 את פינוי היישוב הבדואי הבלתי-חוקי חאן אל-אחמר שממזרח לירושלים. בג"ץ קבע במאי 2018 כי ניתן לפנות את היישוב, אך מאז לא נעשה הדבר; תנועת רגבים עתרה בשנת 2019 בבקשה למדינה לקיים את פסק הדין.
בנובמבר שעבר מסרה המדינה, כי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, החליט "לעשות מאמץ לקדם מהלכים לבחינת אפשרויות לגיבוש מתווה למימוש מוסכם של צווי ההריסה במתחם"; היא מסרה פרטים נוספים במעמד צד אחד בדיון שהתקיים באותה חודש. כעת מוסרת המדינה, כי "חלה התקדמות משמעותית במלאכת גיבוש המתווה. מתווה זה כולל התייחסות למספר היבטים שונים הנדרשים לצורך היתכנות מימושם המוסכם של צווי ההריסה במתחם", והיא מבקשת לשוב ולעדכן במסמך חסוי.
לדברי המדינה, עומדים בעינם ה"שיקולים הרחבים הנוספים, אשר עמדו בעבר בעניין מימוש פעולות אכיפת הצווים במקום" וגם בנושא זה היא מבקשת להציג מידע חסוי. לאור זאת, ולאחר שהנושא הגיע לראש הממשלה, נפתלי בנט, "הגיע הדרג המדיני לכלל החלטה כי נדרש פרק זמן נוסף בטרם ניתן יהיה לפעול למימוש צווי ההריסה במתחם". לפיכך, כאמור, המדינה מבקשת דחייה של חצי שנה נוספת כדי למסור עידכון עד 6.3.22.

תאריך:  05/09/2021   |   עודכן:  05/09/2021
+סמוטריץ': מתגבש מתווה חשאי להסכם עם תושבי חאן אל אחמר
00:20 06/09/21  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוהה לגבי המתווה החשאי להסכם עם תושבי חאן אל אחמר עליו מסרה המדינה בהודעתה לבג"ץ. בציוץ בטוויטר כתב: "מה כולל המתווה ולמה הוא חשאי?! מה מנסים להסתיר מאיתנו?! לבית המשפט אסור לתת יד להסתרה. מילא שענייני האג מוגשים בדוחות חסויים אבל למה שמתווה הסדרה אזרחי יהיה חסוי?!
מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, הגיב לתשובת המדינה: "מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה. היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על-פי גחמות של מדינות זרות.
"הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק באופן בררני וסלקטיבי. לא ייתכן שיש קבוצת אוכלוסייה הזוכה לחסינות מאכיפת החוק בגלל לחץ בינלאומי, בשעה שהחוק נאכף מול אוכלוסייה אחרת. בהתנהלותה זו, משדרת מדינת ישראל כי היא אורחת בשטח, כאשר למעשה היא שולטת במרחב יהודה ושומרון פרק זמן ארוך יותר משל המנדט הבריטי והכיבוש הירדני גם יחד", מציין דויטש.

+קריאות גנאי לאיילת שקד במהלך אירוע הרמת כוסית
23:22 05/09/21  |  עידן יוסף

‏מהומה פרצה הערב בכינוס הרמת כוסית של איילת שקד ובכירי ימינה, כאשר משתתפים באירוע החלו לקרוא לעברה ״קואליציה עם תומכי טרור, תתביישי לך״.
לאירוע, שהתקיים בנתניה, הגיעו גם פעילי הבית היהודי, וראש העירייה מרים פיירברג-איכר מהליכוד, שבירכה ואמרה: ״אין כמו שקד. תמיד עונה תמיד זמינה. באתי בשבילה״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כצפוי: המדינה מבקשת לדחות פינוי חאן אל-אחמר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
רון בריימן
תמוהים מאוד צעדיו של ראש הממשלה לקראת החלפתה של הפרופסור טליה איינהורן, בנימוק שהביעה דעות פוליטיות עצמאיות. צעדים אלה נראים כפגיעה בחופש הדיבור והדעה שלה, וכהטלת מורא עליה ועל אחרים
מירב ארד
התוכנית מתבססת על מתן גמישות למנהלים בבחירת אופן צמצום המגעים, ועל מספר שכבות הגנה - צעדי מניעה, איתור ובקרה) שיבטיחו את בריאותם של התלמידים ושל אנשי החינוך
מירב ארד
כהונה של ראש הממשלה תגובל לשמונה שנים לכל היותר    הצעת החוק תובא לאישור הממשלה והכנסת במושב החורף הקרוב.
איציק וולף
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, דורשת להוציא את רשות הרגולציה מחוק ההסדרים לקראת ההצבעה בכנסת, או לערוך ברפורמה שינויים "שאינם קוסמטיים" הכוללים השארת סמכות מקצועית בידי משרדי הממשלה    "אין לנו בעיה עם לטייב את הרגולציה ולפשט אותה עבור הציבור, לנו יש בעיה שרשות מינהלתית תהיה מעלינו והיא תקבע הקלות ושינויים בסטנדרטים הסביבתיים"
איציק וולף
על-פי תזכיר חוק שפרסם משרד האוצר - יהיו ספורטאים הזוכים במשחקים אולימפיים או פראלימפיים פטורים מתשלום מס בגין מענק הזכיה שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il