שמונה שנים וחצי, אחרי השקת הישומון הראשון שפותח ע"י חברת Moblin, משיקה (יום א', 10.10.21) רכבת ישראל יישומון חדש שפיתחה, הכולל מגוון שירותים חדשים ומתקדמים, ומידע רב.
לצד השינוי העיצובי, בישומון נוספו תכונות חדשות שישפרו את הקשר עם הנוסע והמידע המוצג לו, הן בשלב תכנון הנסיעה והן בשלב הנסיעה עצמה באמצעות תכונות שונות ובהן הודעות בזמן אמת.
לאורך כל תקופת הפיתוח שיתפה רכבת ישראל פעולה עם ציבור נוסעי הרכבת שנבחרו ללוות את הפיתוח ולשמש כקבוצות מיקוד.
לצד התכונות המוכרות, כדוגמת מיקום הרכבת בזמן אמת ומידע על עיכובים, נוספו תכונות רבות וחדשות ובהן: התראות על מסך הישומון בנושאים כלליים כגון סגירות מתוכננות של מקטעים, וכן הודעות מותאמות לרכבות נבחרות, במטרה לתת מידע מפורט בתחום השירות כגון רכבת למשחקי כדורגל בשיטת 'מלא וסע', וכן במקרה של אירועים שונים המשפיעים על תנועת הרכבות.
עוד כולל הישומון החדש חיפוש מהיר של תחנות המתבסס על התחנה הקרובה ביותר למיקום המכשיר והיסטוריית הנסיעות של המשתמש, וכן הוספת תזכורות ליומן, שיתוף מסלול הנסיעה לחברים, ופנייה מהירה למוקד שירות הלקוחות באמצעות בוט שיחוח (צ'אט).
בתחילת השנה הבאה יתוספו תכונות נוספות שישפרו עוד יותר את חוויית הנוסע והשימוש, וביניהן: הודעות מתפרצות (Push) שיעדכנו על שינויים במסלול או בתנועת הרכבת הנבחרים, שיתוף מקום הנוסע ברכבת עצמה כך שניתן להיפגש בקלות עם חברים לנסיעה באותה רכבת, אפשרות לפנייה מקוונת ומהירה לפיצוי, צפייה בכרטיסי הפיצוי שכבר ניתנו, ואף הזמנת קפה באופן מהיר באמצעות הישומון לשתייה בתחנה.
הישומון זמין מהיום (ראשון) בכל חנויות הישומונים בגוגל ובאפל, וברכבת ישראל מעריכים כי מדי חודש ישתמשו בישומון כרבע מיליון איש.