X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת התחבורה מבקשת לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים מסמך השפעות אסדרה מתעלם מההיתכנות לפגיעה האפשרית בענפי מוניות השירות והתחבורה הציבורית
▪  ▪  ▪
שרת התחבורה מרב מיכאלי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

שרת התחבורה מרב מיכאלי פרסמה תזכיר חוק לשינוי בתקנות התעבורה, שיאפשר להסיע בשבתות וחגים נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע. הפרסום נעשה בצורת מחטף תוך הקצבת פרק זמן מקוצר של כשבועיים בלבד (הכוללים את ימי חג החנוכה), לקבלת הערות הציבור.
כיום, צו הפיקוח על הסעה מיוחדת קובע כי תשלום בגין הסעה מיוחדת יבוצע על-ידי המזמין תמורת תשלום סכום כולל בעד השימוש בו, ביחס להסעה כולה. כעת מוצע כי הצו יתוקן כך שיבוטלו בו ההוראות באופן שיאפשר גבייה מיותר מגורם אחד (מזמין הנסיעה), בגין נסיעה של נוסע אחד או יותר. כל זאת, בתנאי שהנסיעה הוזמנה באמצעות מערכת טכנולוגית, ולא עבור ההסעה כולה.
המשמעות היא שמעתה כל נוסע יוכל לשלם עבור נסיעה באמצעות הסעה. הדבר יאפשר לכל דכפין להפעיל הסעות בכל ימות השבוע (כולל בשבת), ולגבות עליהן תשלום. החל ברשויות מקומיות שעד היום הסיעו חינם (כגון נעים בסופ"ש של עיריית ת"א-יפו ורשויות סמוכות וסבבוס ברמת גן), המשך באגודות שיתופיות שהפעילו קווי שירות פיראטיים וגבו תשלום עבורם (כגון שבוס ונוע תנוע) ואף גורמים פרטיים.
הרישיון להסיע יינתן גם לרכב ציבורי שמשמש להסעת שמונה נוסעים ויותר. המפקח על התעבורה לא יקבע את מחיר הנסיעה, אך יוכל לקבוע תנאים ברישיון.
מי שעלולים להיפגע מכך מבחינה כלכלית הם בעיקר בעלי המוניות - הן מוניות השירות והן המוניות המיוחדות, אך גם מפעילי התחבורה הציבורית.
דוח סיכום הערכת השפעות האסדרה (RIA) שחובר לטובת קידום חקיקה זו מתעלם לחלוטין מהשלכות כלכליות אלה ומהשלכות רוחב אחרות, לרבות ביטוחיות ושירותיות, הנוגעות לפתיחת שוק ההסעות המיוחדות.
במשרד התחבורה נמנעים מלספר כי תיקון החקיקה נועד כדי לאפשר תשלום עבור נסיעות בשבת, וטוענים כי הדבר נועד להקל על העומסים וגודש בכבישים, וכי זוהי דרך נוספת לנצל בצורה יעילה את מספר הנוסעים המשתמש במקטע כביש, באמצעות הגדלת מקדם המילוי קרי, מספר המשתמשים בכל כלי רכב הנע במקטע כביש. על-פי סקרים שערך משרד התחבורה מקדם המילוי הממוצע בשעות העומס בכניסה לערים הגדולות עומד על 1.2 נוסעים ברכב. במשרד מעוניינים בהעלאת מקדם המילוי באמצעות הגדלת היצע השירותים בשוק הסעת הנוסעים בשכר וזאת מבלי להעלות את היצע השירותים להסעת נוסעים הנמצא בסבסוד המדינה.
התיקון המוצע לחוק אינו מחייב שיהיה קשר עסקי או חברי בין הנוסעים או מזמיני הנסיעה. הוא אינו מגביל את הנסיעות הללו לשעות העומס בכבישים ואינו מתייחס לזהות הנוסעים ולגילם או לזהות המזמינים (כגון מעסיקים) ומטרת הנסיעה.
מאחר שתיקון צו הפיקוח כולו מצריך הסדרת עיסוקים המוסדרים בצו - תהליך האורך זמן - מוצע לתקן את ההגדרה כבר כעת באמצעות הסדרתה בתקנות התעבורה, כאשר במקביל תימשך העבודה על העברת העניינים הנוספים המוסדרים בצו לתוך תקנות התעבורה. כאמור, מדובר במחטף, אך במשרה התחבורה מסבירים את החיפזון בצורך ליישם במהירות את החלטת הממשלה מחודש אוגוסט האחרון, שעניינה שיפור התחבורה הצביורית לטווח הקצר. ניסיון דומה לקידום חוק בנושא נעשה במסגרת חוק ההסדרים ונכשל.

תאריך:  29/11/2021   |   עודכן:  29/11/2021
+הרבנים קניבסקי ואדלשטיין: לעשות הכל למנוע את מתווה הכותל
00:16 30/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במכתב מטעמם בעיתונות החרדית נאמר: "קמו מזרע ישראל להשבית ולהכרית כל קדשי ישראל...ורוצים לפגוע בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי שלא נסתלקה ממנו שכינה מעולם"

הרב חיים קניבסקי קורא תהלים בכותל המערבי [צילום: בית הרב]
+חזק על האומיקרון
15:00 29/11/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

בטון סמכותי מנסה בנט להוכיח שהוא חזק לפחות על האומיקרון. אבל לא רחוקה שעתן של הבעיות האמיתיות לצוץ: הלחץ האמריקני, קונסוליה לפלשתינים בירושלים, המאבק בגרעין האירני, הסחיטות של רע"ם. ליאיר גולן אין סיבה לדאגה יתרה. כבר עתה רואים תזוזה של "ימינה" שמאלה

בנט בישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אגד  אגד תעבורה  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אסרף / Amir Asraf  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  דן / Dan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטרופולין /  Metropoline  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחטף: כך מנסה מיכאלי לקדם תחבורה בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
יוסי אחימאיר
בטון סמכותי מנסה בנט להוכיח שהוא חזק לפחות על האומיקרון. אבל לא רחוקה שעתן של הבעיות האמיתיות לצוץ: הלחץ האמריקני, קונסוליה לפלשתינים בירושלים, המאבק בגרעין האירני, הסחיטות של רע"ם. ליאיר גולן אין סיבה לדאגה יתרה. כבר עתה רואים תזוזה של "ימינה" שמאלה
עידן יוסף
רוכשי דירות זכאים לקבל מאת הקבלן מפרט, הכולל נתונים רבים על הדירה, שעיקרם מה קיים בדירה ומאילו חומרים    אולי בקרוב תחול חובה להעביר את תוכנית הקונסטרוקציה, החשמל ומערכות המים והביוב
עידן יוסף
בשורה לא טובה לחברות הטבק: פרסום מוצרי טבק שהותר בעיתונות המודפסת עשוי בקרוב להאסק בחוק, לאחר שלפני שלוש שנים הוחרג הפרסום על-אף הסכנה שבמוצרים אלו
איציק וולף
התוכנית התלת-שנתית כוללת, בין היתר, השקעה חסרת תקדים של מאות מיליוני שקלים לתכנון ובנייה ביישובים הדרוזים, סבסוד חלקות לחיילים משוחררים עד גובה של 400 אלף שקל, השקעה מאסיבית במערכת החינוך ובשיפור התשתיות והתחבורה ביישובים, תוכניות לשילוב בהייטק ותקציב לתכנון הקמת ישוב דרוזי חדש
מירב ארד
הדגיש: " "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת:    לגבי שיחות הגרעים עם אירן אמר: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il