X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה ביקש לקבל נתונים עדכניים על מצב התורים בכניסה לנמלים, ונציג משרד התחבורה השיב שישנן 38 אוניות מחוץ לנמלי אשדוד חיפה ומספנות ישראל, וההמתנה מגיעה עד שבועיים מנכ"ל צים: אין צפי בשנתיים הקרובות להגעת רכבות לנמלים החדשים האוצר: באמצע דצמבר צפויה להגיע אוניה מלאה ראשונה לנמל המפרץ
▪  ▪  ▪
ח"כ יעקב מרגי וסגן השר אביר קארה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 1.12.21) דיון בהשלכות הכלכליות של העומסים בנמלי ישראל, וזאת כחלק מסדרת הדיונים שהיא מקיימת על הנקודות הבעייתיות אשר מעלות את יוקר המחיה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, אמר בפתח הדיון: "אתמול פורסם שתל אביב היא העיר היקרה ביותר בעולם. יוקר המחיה בישראל מושפע מתחנות רבות, וכל תחנה מפילה את האחריות ליוקר המחיה על תחנה אחרת בשרשרת. הוועדה הזו עשתה את רפורמת הייבוא, להקל בביורוקרטיה וברגולציה של ייבוא מוצרים מוגמרים וחומרי גלם לארץ, כדי להוריד את יוקר המחיה. יש לנו מספר סופי של נמלים בארץ, ולכן יש גם קושי לייצר תחרות בייבוא. לעומסים בנמלים יש השלכות כלכליות כבדות, למשל בעלויות השינוע שמשפיעים על היכולת לייבא. נכון שהקורונה יצרה בעיה עולמית במשלוחים ושינוע בכל העולם, אבל עובדה שחברות השינוע הראו רווחי שיא דווקא השנה, בעוד הן מעלות במאות אחוזים את מחיר המכולות, למשל. העלות הזו משפיעה על כל שרשרת האספקה והמזון, ומחירה מורגש אצל כולנו".
נדב פודלור מאגף הכלכלנית הראשית באוצר התבקש להתייחס לנתונים המרכזיים שעלו בסקירתם בנושא העומס בנמלים, וציין נתון אחד: "מתוך 1.5% אינפלציה בישראל, 0.1% הם באחריות העומס בנמלים, ומכאן ההשפעה על סל המחירים לצרכן".
עופר אלישר, מנהל אגף תכנון כלכלי במשרד התחבורה: "העומס מטריד אותנו מהרגע שהוא התחיל כיוון שזה משליך על כל המשק ומנכ"ל המשרד מקיימת ישיבות מעקב אחר הנושא כל העת. הקורונה גרמה לחוסר סנכרון בהובלות ברמה הגלובלית, ויצרה עומסים משמעותיים. בצירוף מקרים, זה קרה דווקא לקראת כניסת המתחרים החדשים לשוק, נמל המפרץ ונמל הדרום, וחברות הנמל הקיימות נערכו להצטמצם בכח האדם אל מול כניסתם. הנמלים החדשים הם הפתרון לעומס בטווח הארוך, כי יביאו עוד קיבולת ויכניסו תחרות, והם כבר פעילים ומטפלים במכולות ריקות. הכניסה שלהם לשוק היא תהליך הדרגתי. לעניין טווח הזמן הקצר, יש כל מיני פתרונות ואנו בוחנים עוד, אך יש לזה הרבה היבטים".

ח"כ יעקב מרגי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ יעקב מרגי, מיוזמי הדיון: "הפקקים ותורי ההמתנה תורמים ליוקר המחיה ופוגעים בתדמיתה הכלכלית של ישראל. אי-אפשר לבקש תחרות ללא צעדים משמעותיים, והנמלים לא מבוקרים מספיק ולא נבדקים אל מול מדדים במשרד התחבורה. התור בנמל אשדוד זו לא רק סוגיית ועד עובדים, זו בעיה של כל הצרכנים במדינת ישראל. אם אנשים מהמרכז והדרום מעדיפים להביא סחורות לחיפה, ולשנע אותה בכבישים, מאשר להביא ישר לנמל אשדוד, זה לא בוער למשרד התחבורה? כשנוסעים בכביש, ומקללים את המדינה על הפקקים, צריך לזכור שחלק מזה זה המשאיות האלו מחיפה דרומה, שהיו יכולות להימנע. למה הרתיעה לטפל בנמל אשדוד?!"
יו"ר הוועדה ביקש לקבל נתונים עדכניים על מצב התורים בכניסה לנמלים, ואלישר השיב כי בכל העולם זו בעיה, אך יש שיפור מבחינה זו, שכן לפני כמה חודשים היו 60 אוניות בהמתנה, חלקן מעל חודש ימים, והבוקר ישנן 38 אוניות מחוץ לנמלי אשדוד חיפה ומספנות ישראל, וההמתנה מגיעה עד שבועיים.
רב חובל יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים: "רוב האוניות שממתינות הן אוניות של פלדות, ומעט אוניות של תבואות, בעיקר מספוא. יש מאות אוניות שמחכות מחוץ לנמלים ברחבי העולם, זו סוגיה גלובלית. גם בארה"ב וגם באירופה - שם גם יש שבועיים המתנה לאוניות לעתים. ההמתנה גם יוצרת את המחסור במכולות, כי הן לא מתפנות לשימוש חדש, והייצור של המכולות לא מצליח להדביק את הביקוש. בישראל דווקא אין בעיה של המתנה באוניות של המכולות, כך מגיעים רוב מוצרי הצריכה לארץ, והייתה תקופה ארוכה שישראל הייתה המובילה העולמית עם המתנה של כ-12 שעות לפריקה. במכולות זה עובד בצורה הרמונית, כמו שדה תעופה, עם חלונות זמן מוגדרים, אבל שיטת הפריקה של אונית מטען כללי ואונית תפזורת היא שונה לחלוטין, ומתבצעת ברציפים אחרים לחלוטין. באשדוד מוקם מסוע חדש לתבואות, שיאפשר שימוש בנמל זה ולא רק בחיפה, ויפתור את נושא המשאיות שאמר ח"כ מרגי, אבל גם הקמת המסוע התעכבה בשל הקורונה. לפני שבועיים שלושה כבר הגענו למצב שבנמל אשדוד המתינה רק ספינה אחת, ואז התחלנו לעלות שוב".
ביטון דרש לדעת מדוע חזרה הבעיה אם כמעט נפתרה, ומאור השיב כי הבעיה באשדוד נפתרה בזכות עובדים זמניים שנקלטו, אבל לא בטוח שיאפשרו להם להמשיך לעבוד, ובמקביל הגיע שטף של אוניות תפזורת שלא ידעו להתמודד איתו.

משה זנה, מנכ"ל נמל אשדוד: "ברגע זה בנמל אשדוד יש 8 אוניות מחוץ לנמל, שממתינות ימים אחדים (הוותיקה 9 ימים והצעירה הגיעה הבוקר). התור התפעולי פחת משמעותית וההישג הזה בא בזכות מלחמה של שרת התחבורה והמשרד, מול ההסתדרות, לגייס עובדים. 90 עובדים שגייסנו לנמל אשדוד, והכשרנו אותם בכל ההסמכות בהליך מאוד מזורז, הפכו את הלימון ללימונדה. לצערי, בסוף החודש הזה הם מסיימים את החצי שנה שסוכמה להם, מתוך ההבנה ששני הנמלים האחרים ייפתחו. כרגע לא מאריכים להם והארכה יכולה להיות בשורה. אני התחייבתי בפני ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מרגי לפתור את נושא פריקת הגרעינים, והשקענו 500 מיליון שקל במסוע החדש, שיתחיל לפעול באופן מלא במחצית השנייה של 2022, ויאפשר בשעה לפרוק מה שהיום פורקים בשמונה שעות. זאת, כחלק מהשקעת 2.5 מיליארד שקל ברציפים תשתיות וציוד בנמל.
יו"ר הוועדה ביטון: "כלכלת ישראל תלויה בהארכת העסקה ל-90 עובדים זמנים?! זו בעיה לאומית ואני מבקשת מההסתדרות להתגייס לכך". עו"ד רועי בליטנטל, ההסתדרות החדשה: "ההסתדרות הסכימה לגיוס 130 עובדים זמניים - 40 בחיפה ו-90 באשדוד, ללא הליכי מיון, על דעת ההנהלה בלבד, וכן הסכמנו להעברת עובדים מסקטור אחד לאחר בנמלים -הכל בהליך מזורז ובניגוד לכל ההסכמים. ידענו לאפשר הליך התייעלות חסר תקדים של פרישת מאות עובדים משני הנמלים, ואפשרנו גמישות ניהולית ותפעולית. יש עוד חודש להסכם הנוכחי, וכמו שידענו להגיע להסכם קודם, נדע גם כעת".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

סגן השר, ח"כ אביר קארה: "אני בכלל לא מבין למה ההסתדרות היא צד בעניין הזה והם חלק מהשיח. מנהל נמל אשדוד לא מסוגל לנייד את העובדים או להפעיל אותם, אבל לא מסוגל להגיד את זה. יש עובדים שלא עובדים, כי הם בסכסוך עבודה, ובמקום זה מגייסים עוד עובדים. הוא גם לא מדבר על הציוד הישן שלו שתוקע את העבודה, ואני לא מבין למה".
ח"כ ביטון: "הוועדה הזו קשובה היטב להסתדרות, ובחוק ההסדרים לא הייתי מוכן לאשר את הרפורמה בייבוא לפני שווידאתי שלא יפגעו עובדים במכון התקנים ובמקומות אחרים. לאור הזכויות שצברתי, הוועדה מבקשת מיו"ר והנהלת ההסתדרות לאשר גם 200 עובדים זמניים, כדי לוודא שלא יהיו יותר צווארי בקבוק בנמלים, אשר ישפיעו על כל המדינה".
ניר אבני, מנכ"ל צים: "ישראל היא כלכלת אי, וכמעט הכל מגיע באוניות, ולכן צריך לדאוג שחברות ירצו להמשיך להגיע לפה. כשאוניה יוצאת ממזרח אסיה למזרח היום התיכון, היא מחליטה כמה מקום היא מקצה לטורקיה, למצרים, לישראל וכו', ואני נלחם על הקצאת המקומות של ישראל בהן. בסוף חברות ספנות מצפה להוציא מדינה אותה כמות של מכולות שהיא מביאה אליה, ובישראל יוצא חצי ממה שנכנס. הנמלים החדשים אכן יהוו תחרות, אבל בואו נזכור שהם לא באמת פעילים כרגע, רק מתרגלים פינוי מכולות ריקות. כמו שיש תבואה שמסיעים מחיפה לאשדוד על הכבישים, כך יש גם מכולות ריקות שמוסעות מאשדוד לחיפה, כדי שיפנו אותן. אין בכלל צפי בשנתיים הקרובות של הגעת רכבות לנמלים החדשים, כך שהתשתיות שם לא באמת יהיו מוכנות. ובכל מקרה, גם מרגע הפעלת נמל, ועד שמגיע ליעילות, זה לפחות חצי שנה".

אלעד נצר, התאחדות התעשיינים: "כל שבוע אני מקבל טלפונים ממפעלים שהפסיקו ייצור ולא יודעם מה לעשות עם העובדים בגלל שאין חומרי גלם. נסעתי בעצמי לחיה ואני תופס את הראש - בנמל אחד יש תור, ומצידו השני יש את נמל המפרץ עם רציפים קיימים שלא נותנים להם אישור לפעול. הנמלים רוצים להתחיל לפעול".
יצחק איסטריק, יו"ר חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר, ביקש להסב את תשומת הלב לכך ש"כולם מסכימים שיש בעיה בפריקת הפלדות, אבל זה נוגע לא רק ליוקר המחיה, אלא לשוק הדיור, שכן ללא פלדה לא ניתן לבנות בניינים". לנושא הבנייה התייחס גם מיכה שריר, מנכ"ל טמבור, שאמר: "בניתי מפעל באשקלון במאה מיליון שקל, שעומד ומחכה חודש, כי אין לו אבני גבס, וכל בניין בישראל צריך טייח גבס. יש לנו אוניות שעומדות בין ארבעה ימים לשלושה שבועות, ואני משלם בין עשרת אלפים ל-18 אלף דולר ליום קנס על אוניה שעומדת. אני לא יכול לספוג את כל העלויות האלה כי אקרוס בעצמי".
איתי רון, יו"ר איגוד יבואני התבואות: "ודאי שירדו התורים בנמל אשדוד, כולם ברחו לחיפה. ומה זה עוזר לי אם במקום מחוץ לנמל, האוניה מחכה ברציף, אם לא פורקים אותה? ברבעון האחרון הייתה היענות של 16% היענות עובדים בנמל אשדוד לפריקת אוניות תבואה וגרעינים - וזה אומר שכל המדינה משלמת יורת על הלחם ועל הביצים שכולנו צורכים. המסוע החדש באשדוד הוא אחיזת עיניים כי לא שידרגו ביחד איתו את הממגורה בקצה השני. אז יפרקו את האונייה, והכל ייסתם בממגורה. הפיגור בציוד ותשתיות הוא של עשרות שנים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה ביקש להבין מדוע לא מאפשרים את פעילות הרציפים החדשים, ובמיוחד במצב של עומסים. עופר אלישר השיב: "כל הפתרונות עלו ונבחנו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר, ויש הסבר לכל דבר. יש אילוצים מכרזיים, יש אילוצים הנדסיים, ועוד היבטים רבים ואנחנו ממשיכים לפעול כדי לפתור אותם". דנה דובר, מאגף תקציבים במשרד האוצר הוסיפה: "למרות שטרם התחילו לפעול, הנמלים החדשים קיבלו כתבי הסמכה למכולות הריקות כדי לצמצם עומסים לוגיסטיים בנמלים הקיימים ואת הביקוש למכולות, שהוא חלק מחסור עולמי במכולות. הנמלים החדשים פועלים להשלים את הדרישות הרגולטוריות, ובאמצע דצמבר צפויה להגיע אוניה מלאה ראשונה לנמל המפרץ. אנחנו בוחנים את מכלול השיקולים והאפשרויות להביא את התחרות הטובה ביורת בשוק הנמלים, תוך שמירה על השירות הטוב ביותר שניתן לתת כעת".

סגן השר, ח"כ קארה: "תגידו שתהיה שביתה בנמל אשדוד אם ייפתחו הרציפים החדשים. בכל הסכמה שתגיעו עם ההסתדרות לגבי העובדים, אני מצפה יוסכם שלא יהיו עיצומים בפתיחת הרציפים. יש גם עובדים מצוינים בנמל אשדוד, שלחלקם אף מגיע שכר גבוה יותר, אבל חייבים להכפיל שם משמרות ולחדש ציוד. שהנמל יעבוד 24/7, יעלה כמה שיעלה".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם את הדיון: "הוועדה תקיים דיון מעקב על הנושא בעוד שלושה חודשים, שכן נותרה מוטרדת מהעומס בנמלי ישראל והשלכותיו על יוקר המחיה. הוועדה מצפה ממשרדי התחבורה, האור וכלל הגורמים להירתם לנושא ולהציג התקדמות עד הדיון הבא.

מיכאל ביטון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הוועדה חוזרת על בקשתה מההסתדרות להאריך את העסקת אותם 130 עובדים זמניים לפתרון צוואר הבקבוק בנמלים. אם לאחר מכן הביקוש בנמלים יימשך, אני גם לא רואה סיבה למה לא ייקלטו עובדים אלה, שהם כבר מוכשרים ומנוסים, כעובדים קבועים. אך בכל מקרה, במצב של אבטלה כפי שישי היום, לא ייתכן שמחסור במאה עובדים ייצור איום על כל המשק".
הוועדה מבקשת לאשר את הפעלת הרציפים להקלת העומסים, וכן לעשות בדק בית בכל הקשור לקבלת ההחלטות של סדר פריקת האוניות, כדי לוודא שאין כאן שרירותיות או ניצול כוח.

תאריך:  02/12/2021   |   עודכן:  02/12/2021
+שקד טענה בכנסת שמערך ההסעים בשבת חוקי, אך לא ידעה לומר האם דרעי אישר אותו
22:22 01/12/21  |  עידן יוסף

שרת הפנים איילת שקד אומרת, במענה לשאילתה דחופה בכנסת, כי מערך ההסעים בשבת "נעים בסופ"ש" שמפעילות רשויות מקומיות בגוש-דן חוקי. אולם מגיש השאילתה, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), הביך את השרה לאחר ששאל האם קיבלו הרשויות האמורות את אישור שר הפנים לצורך הפעלת שירות התחבורה, כפי שמחייב חוק איגודי ערים.
שקד רק ידעה לומר שהשירות החל לפעול עוד בתקופתו של קודמה בתפקיד, השר אריה דרעי, אך לא ידעה לומר אם נתן לכך אישור. שקד הבטיחה לבדוק את העניין ולהשיב. היא גם לא ידעה להשיב על השאלה כיצד מתיישבת הפעלת המערך עם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מאוגוסט 2001 (21.931) ועם איסור הסטייה מהסדרים ראשוניים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם כ-100 עובדים זמניים הם צוואר הבקבוק ליוקר המחיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכולות ריקות בנמלים זו הבעיה
חשדנית  |  2/12/21 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
משרד הביטחון קיבל עוד 1.2 מיליארד ש"ח    23 מיליון ש"ח הועברו למימון מפלגות    לרשויות המקומיות הועברו עודפים של 422 מיליון ש"ח
מירב ארד
64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט החדש בשטחן    אילנה גנס על התפשטות האומיקרון בעולם: "תמונה מדאיגה מאוד"    הוסיפה: "אנחנו עדיין לא יודעים להגיד במדויק מה פוטנציאל ההדבקה של מחוסנים ומחלימים בווריאנט הזה"
מירב ארד
ראש חטיבת התכנון בצה"ל: "צוות מיוחד שיבצע בדיקה מקיפה בנושא. כל מי שמשובץ ביחידות מחוץ לצבא ייבדק על ידינו"    ח"כ סטרוק: "למה סוהרות צריכות לטפל באסירים גברים?"
עידן יוסף
כך מזהירה הד"ר אלרעי פרייס את חברי ועדת החוץ והביטחון בדיון על איכוני השב"כ, ואומרת: "זה הרגע לפעול"    המשנה ליועמ"ש, עו"ד נזרי: תקנות שעת חירום הן 'הלוואת גישור' עד להליך החקיקה    בזכות איכון השבת הוצאו נוסעי אוטובוס מבידוד
עידן יוסף
יו"ר הוועדה ח"כ תומא סלימאן: "צריך להציל את תקווה ואת שלושת ילדיה. אני קוראת לשר הבינוי להגיע לוועדה ולשמוע את סיפורן של מסורבות הדיור"    נציגת משרד הבינוי והשיכון: "יש לנו תוכנית סיוע לנפגעות אלימות והיא לא מספיקה אבל היא נותנת מענה מידי"    נציג פורום הדיור הציבורי: "כולם יודעים שחסרות לפחות 50 אלף דירות בדיור הציבורי. לקחת מאישה את הדבר היחיד שיכול להגן עליה זאת אלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il