X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אירן עומדת להפוך בקרוב ל"מדינת סף" גרעינית והיא יוצאת כמנצחת בכל מקרה בשיחות הגרעין בווינה הנשיא ביידן נכשל עד כה בכל המאמצים שלו לעצור את הדהירה של אירן לעבר פצצת הגרעין והוא חייב לשנות את האסטרטגיה שלו
▪  ▪  ▪
פרויקט הטילים הבליסטיים לא כלול בהסכם [צילום: מייקל גרובר, AP]

בווינה החל הסבב השמיני של שיחות הגרעין בצל התמונה המתבהרת כי הנשיא ביידן אינו מעוניין בתקיפה צבאית אמריקנית או ישראלית של מתקני הגרעין באירן, הוא רוצה פתרון דיפלומטי שימנע מאירן להשיג נשק גרעיני, זה לא עומד לקרות בתקופה הקרובה והמדיניות הרופסת שלו רק מחזקת את אירן ומקרבת אותה לפצצה הגרעינית. הנשיא ביידן חייב לשנות את האסטרטגיה שלו ולנקוט קו נוקשה שכולל גם את הנחת האופציה הצבאית על השולחן.
ממשל ביידן הצליח לרסן את ממשלת בנט-לפיד-גנץ והיא איבדה את היכולת שלה להשפיע באופן ממשי על הממשל בעניין הגישה התקיפה שיש לנקוט כלפי אירן, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סליבאן ביקר בישראל בשבוע שעבר, הוא נפגש עם הצמרת המדינית אך לא היו לו שום בשורות טובות עבור ישראל. הנשיא ביידן הבטיח לישראל כמה פעמים כי ימנע מאירן מלהשיג נשק גרעיני אך מעולם הוא לא התחייב למנוע ממנה להפוך ל"מדינת סף" גרעינית.
כישלון המדיניות האמריקנית לעצור את השעטה האירנית לעבר הפיכתה ל"מדינת סף" גרעינית, היכולה לייצר פצצה בתוך זמן קצר מרגע קבלת ההחלטה, מפחידה ומרתיעה את מדינות המפרץ שסברו בתקופת ממשל טראמפ כי תקום קואליציה צבאית אמריקנית -ישראלית-ערבית נגד אירן.
איחוד האמירויות הודיעה לישראל כי היא מתנגדת לשימוש באופציה הצבאית נגד אירן,סעודיה פתחה במשא-ומתן של פיוס עם אירן כבר בחודש אפריל האחרון, עד כה היו ארבעה סבבים של שיחות בתיווכה של עירק, במקביל הסעודים נערכים גם לאפשרות של הסלמה אזורית והם החלו לייצר טילים בליסטיים בסיועה של סין, למורת רוחו הגדולה של ממשל ביידן.
גורמים אמריקנים מדווחים כי ישראל הסכימה לתוכנית ב'" (PLAN B) שאיננה כוללת מתקפה צבאית על אירן במקרה של כישלון שיחות הגרעין בווינה. ישראל מיישרת למעשה קו עם ממשל ביידן, מהלך שהאירנים מפרשים כחולשה ישראלית, גם הברברת של בכירי מערכת הביטחון בישראל על השמדת מתקני הגרעין באירן לא נלקחת ברצינות על-ידי הצמרת הביטחונית של "משמרות המהפכה" האירניים שמגדירה אותה כ"כשטויות" או במקרה הטוב כ"נסיון כושל לייצר לוחמה פסיכולוגית" נגד אירן.
דווקא שתיקה רועמת מצד ישראל הייתה הרבה יותר אפקטיבית בלוחמה הפסיכולוגית נגד אירן.
אירן עומדת להשיג את מבוקשה, היא מושכת זמן בשיחות הגרעין בווינה, ממשיכה בהעשרת אורניום בניגוד להסכם הגרעין מ-2015, בכל מקרה היא תצא מנצחת משיחות ווינה אם הן יכשלו או יצליחו.
האם יש לממשל ביידן תוכנית ברורה כיצד למנוע מאירן להגיע לפצצה גרעינית? כנראה שלא, הוא מתנגד לפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין למרות שהוא שומר על עמימות ולא אומר זאת באופן ברור, דבר שמותיר את אופציית הטלת סנקציות נוספות על אירן, זה לא מספיק כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית.
הרבה דיבורים היו בשיחות הגרעין בווינה בעוד אירן ממשיכה בשטח במעשי העשרת האורניום בתמיכתה של רוסיה, במקביל אירן מונעת מסבא"א את אפשרות הפיקוח במתקני הגרעין שלה עד שיוסרו הסנקציות שהוטלו עליה. המשטר האירני מאיץ את יישום תוכנית הגרעין שלו בעוד הקהילה הבינלאומית עומדת חסרת אונים ובלי יכולת לפקח על הנעשה במתקני הגרעין, אירן מייצרת אורניום מתכתי שאין לה כל צורך בו אם אכן כוונותיה לשלום, מדובר בחומר שמיועד לפצצה גרעינית, כמו-כן היא מחזיקה לפחות בשלושה אתרי גרעין סודיים שבהם כנראה היא מנסה לפתח את מנגנון "קבוצת הנשק" של הפצצה העתידית. ממשל ביידן מנסה לפייס את אירן שמצהירה בגלוי על כוונתה לגרש את ארה"ב מן האזור ולהשמיד את ישראל.
איום הטילים הבליסטיים
בינתיים, אירן איננה מורידה את הרגל מדווושת הגז,בסוף השבוע שעבר היא ערכה תרגיל צבאי גדול בדרום המדינה ובמפרץ הפרסי שבמהלכו שוגרו טילים בליסטיים וטילם שיוט שכלל גם איומים לפגוע בכור הגרעיני הישראלי בדימונה. התרגיל הצבאי של אירן הוא הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון 2231 הקובעת שאסור לאירן להשתתף בשום פעילות הקשורה לטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעינים לרבות ניסויים באמצעות טכנולוגיית טילים בליסטיים.
אירן אומרת רשמית כי לטילים הבליסטיים שלה יש טווח של אלפיים ק"מ והם יכולים לפגוע במטרות אסטרטגיות בתוך מדינת ישראל.
האירנים הצליחו להוליך שולל את המעצמות ב-2015 ופרויקט הטילים הבליסטיים לא כלול בהסכם הגרעין שנחתם, עכשיו ממשל ביידן מפנטז שאולי יצליח להכליל אותו בהסכם החדש, הסיכוי לכך שואף לאפס.
העתיד כנראה אינו מבשר טובות, כפי שהדבר נראה כעת, אירן תהפוך בקרוב למדינת סף גרעינית שתוכל לייצר את הפצצה בכל עת שתחפוץ, הדבר הזה קורה במשמרת של נפתלי בנט ושל הנשיא ג'ו ביידן שאינם מגלים נחישות מספיקה כדי לעצור את המגמה המסוכנת הזו לישראל ולעולם כולו.

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
+לפיד: מתנגדים להסכם בלי אפשרות פיקוח אמיתית על אירן
14:04 28/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד  ▪  "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"

רם בן-ברק והשר יאיר לפיד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדיניות הרופסת של ביידן כלפי אירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
דן מרגלית
העיקר נכתב באותיות קידוש לבנה: ישראל הבטיחה לארצות הברית כי גם ללא הסכם עם אירן היא תטפל במניעת גירעונה של מדינת האיאתולות "בלי מלחמה"
דן מרגלית
ישראל מעולם לא הודתה שיש בידה נשק גרעיני וניהלה מדיניות נבונה של עמימות    הן מפני שיצאה נשכרת, הן מפני שארצות הברית התנתה את עצימת העין שלה מהמתרחש בכור הגרעיני בדימונה בכך שישראל תתמיד בעמימות
איציק וולף
שר החוץ, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תוקף את ראש האופוזיציה וטוען כי הוא מנהל בימים אלה קמפיין באנגלית נגד הדמוקרטיה הישראלית    "לא זוכר פגיעה בתזמון כזה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל"
יוני בן-מנחם
בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה ממשיכים בחשיפת חומר רגיש הקשור למאבק בסכנה האירנית ובדברי רהב כדי לפאר את עצמם וייתכן אף כהכנה לכניסה עתידית למערכת הפוליטית    יש לשים קץ לתופעה המסוכנת, לגבי הבכירים בצה"ל האחריות מוטלת על הרמטכ"ל כוכבי והגיע העת שיטפל בהם משמעתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il