צרפת קונסת את גוגל ב-150 מיליון אירו ואת פייסבוק ב-60 מיליון אירו - בגין הפרת של חוק הגנת המידע הצרפתי בנושאי איסוף קוקיז.
"כשאתה מקבל קוקיז, זה נעשה בלחיצה אחת בלבד", אמרה קארין קיפר, ראש הרשות להגנת מידע הצרפתית (CNIL) - "דחיית קבצי קוקיז צריכה להיות קלה כמו קבלתן".
בחודש יולי האחרון פרסמה הרשות להגנת מידע הצרפתית (CNIL) הנחיה חדשה בנוגע לאופן השימוש בקבצי מעקב, ובשמם המסחרי - ‘קבצי קוקיז’. על-פי ההנחיות הצרפתיות החדשות מפעילי אתרים ואפליקציות אשר משתמשים בקבצי קוקיז לצורך איסוף דאטה, יצטרכו להוכיח שהם קיבלו לכך הסכמה מפורשת מהמשתמש. ההנחיות החדשות קובעות, כי מפעילי אתרים ואפליקציות אינם רשאים עוד להשתמש בקבצי קוקיז ודומיהם לצורכי מעקב, עד אשר המשתמש הביע את הסכמתו באופן באופן חופשי, ספציפי וחד-משמעי.
בהצהרה של הרשות להגנת המידע בצרפת נמסר כי נמצא פיסבוק, גוגל ויוטיוב לא מאפשרים סירוב לקקבצי קוקיז בקלות. לטענת ה-CNIL לשתי החברות היו שלושה חודשים למלא אחר הוראותיה או לעמוד בפני תשלום של קנס נוסף של 100,000 אירו ליום עיכוב. הוראות אלה כוללים את החובה של גוגל ופייסבוק לספק למשתמשי האינטרנט הצרפתים כלים פשוטים יותר לסירוב לקבצי קוקיז, על-מנת להבטיח את הסכמתם.
דובר גוגל מסר בתגובה: "אנשים סומכים עלינו שנכבד את זכותם לפרטיות ונשמור עליהם. אנו מבינים את האחריות שלנו להגן על האמון הזה ומתחייבים לשינויים נוספים ולעבודה אקטיבית עם ה-CNIL לאור החלטה זו"..
פייסבוק לא הגיבה לבקשת תגובה.