X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקנות דוח ביניים על התרסקות ה'עטלף':

המסוק התרסק בגלל קורוזיה; הטייסים טבעו

דוח הביניים של הצוות שהוקם בעקבות התרסקות מסוק העטלף של חיל-האוויר קובע כי מערכת הציפה הימנית התפוצצה מעוצמת הפגיעה במים והמטוס שקע במהירות הכשל שגרם להתרסקות - הראשון מסוגו בעולם המסוק נבדק בפעם האחרונה על-ידי היצרן ב-2017 ולפני שנה עבר בדיקה מקיפה בארץ
▪  ▪  ▪
הטייסים ארז שחייני וחן פוגל ז"ל. לא זוהו ניסיונות חילוץ עצמי [צילום: דובר צה"ל]
שני קצינים בחיל-האוויר נהרגו בהתרסקות מסוק ימי
איציק וולף, עידן יוסף
ההרוגים: סא"ל אייל שחייני, סגן מפקד בסיס רמת דוד, וטייס המסוקים רס"ן רן פוגל * המסוק התרסק בים התיכון בשעות הלילה, מול המרכז לחקר ימי הסמוך לטיילת בת גלים בחיפה, במהלך טיסת אימון * איש צוות נפצע באורח בינוני
לרשימה המלאה

ראש צוות הבדיקה שהוקם על-ידי מפקד חיל-האוויר בעקבות התרסקות מסוק העטלף הימי ב-3 בינואר, הגיש את ממצאי הביניים שלו למפקד חיל-האוויר, אלף עמיקם נורקין. הדוח הוצג גם למשפחותיהם של הטייסים ארז שחייני ז"ל וחן פוגל ז"ל ולטייסת 'מגיני המערב' (193).
התאונה התרחשה ב-3 בינואר 2022, ב׳ בשבט תשפ״ב, במהלך טיסת אימונים מעל הים, בחזרה לבסיס חיל-האוויר על שם עזר ויצמן ז״ל ברמת דוד. בתאונה נהרגו סא"ל ארז שחייני ז״ל ורס"ן חן פוגל ז״ל. מהתאונה ניצל סרן רון בירמן, קצין הסיור הימי.
מממצאי הביניים עולה כי הצוות תפעל אירוע חירום מורכב, במשך כשתי דקות עד לפגיעה במים. האירוע התרחש בשל כשל פנימי במנוע שמאל, שגרם בהמשך להידלקות אש ולחדירת עשן לתא הצוות. התפשטות האש גרמה לפגיעות גם במנוע ימין. כתוצאה מהיפגעות שני המנועים, המסוק הנמיך במהירות ופגע במים בעוצמה. עוצמת הפגיעה במים הותירה את הטייסים מחוסרי הכרה או תפקוד, ולא זוהו פעולות המעידות על ניסיון היחלצותם. ניתן לקבוע כי הטייסים טבעו.
מבדיקת מנוע המסוק על-ידי היצרן עולה כי הכשל הטכני במנוע שמאל נבע מקורוזיה חמה ברכיב פנימי, שהובילה ליצירת סדק התעייפות בלהב טורבינה במנוע, שהתפתח בטיסה וגרם לבסוף לאש שהתפתחה באופן חריג. יצוין כי המנוע נבדק לאחרונה על-ידי היצרן בשנת 2017, בהתאם לנהלים הקובעים כי נדרש לעשות זאת מדי 1,650 שעות מנוע. מאז הביקורת האחרונה שעבר מנוע זה ועד לתאונה, חלפו פחות מ-1,400 שעות.
לפני כשנה עבר המסוק ביקורת מקיפה בארץ ונמצא תקין. נדגיש שעל-פי היצרן, כשל זה הינו הראשון מסוגו בעולם. הסיבה להיווצרות הקורוזיה החמה ברכיב הפנימי במנוע עודנה בבחינה. בדיקה ותיקון הרכיבים הפנימיים במנוע, נעשים רק על-ידי היצרן.
צוות הבדיקה מצא כי הלוחמים תפעלו את האירוע בקור רוח, בעבודת צוות רציפה, באבחנה מהירה ותוך ניסיונות תגובה לשינויים. תפעול הצוות כלל את האבחון של התקלה, הפעלת מערכות כיבוי האש, ניתוק חלק מהמערכות החשמליות, על-מנת למנוע את המשך חדירת העשן לתא הצוות והפעלת מערכות ציפה. עוד נמצא כי הטייסים לא כיבו את המנוע לפני הפעלת מכלי כיבוי האש ובכך קטנה יעילות מערכות הכיבוי.
הצוות המשיך להטיס את המסוק עד לרגע הפגיעה במים, ובכך תרם להצלתו של סרן רון בירמן. המסוק התהפך שניות בודדות לאחר מכן. הצוות הפעיל את מערכות הציפה, אך מערכות אלו אינן מיועדות להתמודדות עם פגיעה בעוצמה שכזו ועל כן המצוף הימני התפוצץ. מכלול הזנב נשבר, הדלת של קצין הסיור הימי נפתחה והמסוק החל לשקוע.

אחד משברי מסוק העטלף שנמשו מהים התיכון בתחילת ינואר [צילום: אלון נדב, פלאש 90]
תאריך:  11/02/2022   |   עודכן:  11/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסוק התרסק בגלל קורוזיה; הטייסים טבעו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרשויות באוסטרליה החמירו את הגדרת הסכנה שבה נמצאות הקואלות, וכעת הן מוגדרות 'מין בסכנה'    מחקר שהתפרסם בשנה שעברה קבע: ללא תוכנית דרמטית - ייכחדו הקואלות מניו סאות' ווילס עד לשנת 2050
איציק וולף
מדובר במגמה הפוכה להאטה בקצב של 9.4% שנרשמה בפעילות הכלכלה הבריטית בשנת 2020, שבה פרצה מגיפת הקורונה    התוצר המקומי גדל ב-1% ברבעון הרביעי של השנה, למרות ירידה של 0.2% בדצמבר בגלל התפשטות זן אומיקרון
איציק וולף
הפרשן יעקב ברדוגו הפתיע את שותפו לתוכנית "מחשבות בע"מ" בגלי צה"ל, פתח את התוכנית במונולוג התפטרות וירד מן השידור    "שר ביטחון ממנה מפקדת ללא מכרז, במינוי פוליטי מובהק. והיא בהוראת הממנה שלה, החלה לבצע טיהור פוליטי בתחנה"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הצהיר כי לא ישלח חיילים אמריקנים לאוקראינה לצורך חילוץ אזרחים אמריקנים במקרה של פלישה רוסית    "זה לא שאנחנו מתעסקים עם ארגון טרור. אנחנו מתעסקים עם אחד מהצבאות הגדולים בעולם. זה מצב שונה לחלוטין והעניינים יכולים להפוך למשוגעים במהירות"
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון החלה את דיוניה בהצעת חוק שירות ביטחון (שילוב תלמידי ישיבות) ובהצעת חוק שירות לאומי- אזרחי    ח"כ בן-צור: משאירים את היעדים כמות שהם, זה ברור מראש שלא תעמדו ביעדים    יו"ר הוועדה: החוק אינו נגד מגזר זה או אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il