סגירת תחנות הרכבת בשרון בהתראה קצרה, שגרמה לשינויים בתנועת הרכבות. שרת התחבורה מרב מיכאלי הורתה על הקמת צוות לבדיקת תהליכי התכנון והבקרה אשר הובילו לליקוי, ובחינת הפעולות שיש לבצע כדי להמנע מהישנות מקרים כאלה.
מיכאלי מינתה את הוועדה לבדיקת הליקוי ההנדסי שהתגלה בתחנת רכבת כפר סבא נורדאו. הוועדה מוקמת לצד עבודות התיקון ש
רכבת ישראל ממשיכה לבצע על-מנת לתקן את הליקוי ולהשיב את פעילות הקו לסדרה.
בראש הוועדה יעמוד הד"ר
בני ברוש, מנהל אגף בניין במכון התקנים והיא תורכב ממהנדסים. ברוש שימש כמהנדס המיגון הראשי בפיקוד העורף, הוביל את המו"פ וניסויי הפיצוץ הבינלאומיים בתחום המיגון האזרחי וכן שימש כיו"ר ועדות מומחים לתקינה בתחום המיגון והבניין. הוא ד"ר להנדסת בניין ומומחה במיגון מבנים ובהשפעות כלי נשק ופיצוצים על מבנים.
ברוש שימש גם כמרצה בכיר במחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל בשומרון. הוא בעל תואר ראשון ושני מהטכניון בהנדסת מבנים וניהול הבנייה ובעל תואר שלישי מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
הוועדה תבדוק גם את התהליכים והנהלים ברכבת ישראל לגילוי מוקדם ומניעת הסיכון, את הפעולות שננקטו מבחינה בטיחותית ולצמצום הפגיעה בציבור. כמו-כן, תבדוק הוועדה את נהלי בקרת האיכות, תהליכי האישור הנדרשים מהרשויות והיבטים נוספים ככל שתמצא לנכון.