X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדינה בן ה-73 אחראי לרבים מן הלהיטים בפס הקול הישראלי ובמשך שנים ארוכות לחם נגד הדרת יוצרים מזרחיים על-ידי עורכי המוזיקה בכלי התקשורת המרכזיים מקבל את הפרס על כך שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים
▪  ▪  ▪
סלל דרך לרבים. אביהו מדינה [צילום: משה שי, פלאש 90]

חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב הוא היוצר, המשורר, המלחין והזמר אביהו מדינה. שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, הודיעה על זכייתו.
בהחלטת ועדת הפרס שבחרה במדינה נכתב כי הוא מקבל את הפרס על כך ש"הביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים".
אביהו מדינה בן ה-73 החל לכתוב שירים בשנת 1970. שירו הראשון הוא 'יעקב התמים' המוכר יותר בתור 'אל תירא ישראל'. בשנת 1971 זכה השיר במקום הרביעי בפסטיבל הזמר המזרחי. את אלבום הסולו הראשון שלו הוציא רק בשנת 1990.
בין יצירותיו הבולטות: הלהיטים "הפרח בגני" (מקום ראשון בפסטיבל הזמר המזרחי 1982 בביצועו של זוהר ארגוב), "אליך אלוהי", "כינור דוד", "לבד יושבת", "להיות אדם", "כבר עברו השנים", "אל תשליכני", "סוד המזלות", "למה אל", "שבחי ירושלים", "חידה את לי" "רעיה", "נשים וחופשיות", "אבי", "בין הטוב והרע", "נעלה", "שב אל אדמתי", "ברכנו", "יום שישי הגיע", "שבת מתנה", "ארץ אהובה", "געגועים", "תן לזמן ללכת" ועוד.
מדינה הוא מהבולטים במאבק נגד ההדרה של מוזיקאים מזרחיים מהשידור הישראלי. לאחר ששוחרר ממלחמת יום הכיפורים שבה שירת כלוחם שיריון החל להיאבק על כך שכלי תקשורת ישראלים יכללו זמרים מזרחיים באפיקי השידור וההופעה המרכזיים. אחת מטענותיו המרכזיות הייתה שהוא יוצר ישראלי, וכי שכמו שלא מכנים את מתי כספי "יוצר מערבי" כך אין לראות בו "יוצר מזרחי".

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
+השרה שקד: רק על 'הפרח בגני' לבדו מגיע למדינה פרס ישראל
19:05 15/03/22  |  איציק וולף

שרת הפנים, איילת שקד, ברכה את הזמר היוצר אביהו מדינה על זכייתו בפרס ישראל. "יצירותיו הן חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. עשייתו רבת השנים, לא רק במישור המוזיקלי אלא גם במישור החברתי הותירה את חותמה במוזיקה ובחברה הישראלית.
רק על ״הפרח בגני״ לבדו מגיע לו פרס ישראל", טענה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל בתחום הזמר לאביהו מדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפה מאוד. מגיע לו יוצר גאון
חשדנית  |  15/03/22 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
יפעת גדות
פרופ' אמריטוס יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון הוא הזוכה בפרס ישראל לשנת תשפ"ב בקטגוריית יזמות וחדשנות טכנולוגית    פרופ' פלטי הוא מייסד נובוקיור, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לטיפול בסרטן    טכנולוגיה זו משמשת כ-250 מרכזים רפואיים ברחבי העולם
איתמר לוין
בג"ץ הורה לשאשא-ביטון לשקול מחדש את החלטתו של גלנט שלא להעניק את הפרס בתחום המתימטיקה בטענה שגולדרייך תומך ב-BDS    פסיקה קודמת מלמדת שהוא עשוי לבטל את החלטתה
עמנואל בן-סבו
האם יצר הכבוד גובר על האמונות והדעות? האם ההכרה ממדינה שאתה מכפיש וקורא להחרים בה מוסד אקדמאי כה חשובה לך? הרי אם מדינה זו אינה ראויה, איזה ערך יש לפרס המגיע ממנה?
איציק וולף
שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט, קורא לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לעמוד מול הלחצים ולהימנע מהענקת פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך    "מכבד את פסיקת בג"ץ אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם. תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל"
איתמר לוין
בג"ץ ביטל את החלטתו של השר הקודם גלנט שלא להעניק את הפרס למומחה המחשב והורה לשאשא-ביטון לשקול אותה מחדש - לאור הפסיקה ולפיה הפרס הוא על הצטיינות מקצועית ואין לשקול דעות אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il