הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את המיזם ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה לדיודה פולטת-אור (LED), הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והקמתו של גשר הולכות והולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה. עם סיום עבודות ההנדסה והחישמול בקו, משפרת רכבת ישראל את השירות בין ירושלים, ת"א והרצליה. מיום שישי 1.4.22 יופעל קו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה גם בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת מדי שעה, לכל כיוון. לצד הפעלת הקו החדש לירושלים, ישופר השירות בקווים הנוסעים בין מודיעין לת"א ויעדים נוספים, ושעות הפעילות שלהן יוארכו עד חצות (בקירוב) וכן יופעל שירות בימי שישי ומוצאי שבת.
תנועת הרכבות בתחנת בית שמש תשוב לסדרה החל מהשעה 17:30 (בקירוב).
השירות העירוני בנתניה מדויק, אך רע בשומרון ובעוטף ירושלים ▪ נסיעות ותיירות, מועצת אילות ואגד מציגות שיפור חיובי, אך חברות דן וקווים מדשדשות בתחתית הדירוג ▪ שיפור ברמת הדיוק הממוצעת בקרב כלל המפעילים
הבוקר נשארו סגורות לשירות תחנות יבנה מזרח, רחובות, באר יעקב, כפר חב"ד, לוד, רמלה, לוד גני אביב, בית שמש, מזכרת בתיה, וקריית מלאכי יואב