X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוצח הזוג כדורי וזירת הרצח [צילום: דוברות המשטרה]
פוענח רצח הזוג כדורי: פיגוע שביצע מחבל דאעש בחברון
המשטרה והשב״כ פענחו שני מעשי רצח ונסיון רצח שארעו בירושלים ח"כ בן-גביר: יש להצטער שהמשטרה ניסתה להטיל בבני המשפחה כתם

דרמה ביטחונית: המשטרה והשב״כ פענחו שני מעשי רצח ונסיון רצח שארעו בירושלים, שכולם בוצעו על-ידי מחבל דאעש, תושב חברון. מדובר ברצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל הי"ד לפני שלוש שנים בשכונת ארמון הנציב, ניסיון הרצח של הנערה הדר בצלאל - ורצח עובד זר ממולדובה, לפני כשלושה שבועות, בשכונת ארנונה בירושלים. יותר מ-600 עדים מסרו עדות על הרצח של בני הזוג כדורי.
המחבל, ווסים אסעיד, שוהה בלתי חוקי בן 34 תושב חברון, היה בעבר במעצר מנהלי ושוחרר. הוא הועבר לחקירת שב"כ מבלי שהיה ידוע כי יש לו קשר למקרים - ורק לאחר מכן נמצא בבדיקות פורנזיות דם הקורבן על סכין שהייתה בתיקו.

מעצר מנהלי ארוך ביותר

שוטרי מג"ב עצרו את אסעיד בנווה יעקב, עקב חשד שהוא שוהה בלתי חוקי, שעות ספורות לאחר רצח האזרח המולדובי, איוון טרנובסקי. ב-17 במארס 2022, ארבעה ימים בלבד לפני הרצח שביצע ב-21 במארס, הוא שוחרר ממעצר מנהלי של יותר משלוש שנים - מהמעצרים המנהליים הארוכים ביותר בישראל. אסעיד הועבר לחקירת שב"כ מבלי שהיה ידוע כי יש לו קשר למקרים.
בחיפוש בתיקו נמצאה הסכין באמצעותה רצח את טרנובסקי. בבדיקות פורנזיות התגלה על הסכין דמו של הקורבן. כוחות הביטחון ערכו חיפוש בבית אמו של המחבל, שבו מצאו שקית ובה נעליים שעקבותיהן זהות לעקבת הנעל שנמצאה בזירת הרצח של הזוג כדורי. בבדיקה פורנזית של הנעליים נמצא דנ"א של הקורבנות. במחסן נמצא גם תיק הדומה לזה שנשא החשוד בניסיון רצח הנערה הדר בצלאל.

מעצר גם ברש"פ

אסעיד היה במאסר בשנים 2018-2015 בגלל פעילות בתשתית דאעש שתכננה לבצע פיגועים בישראל. לאחר שחרורו, הוא נעצר ברשות הפלשתינית לכמה חודשים, ובינואר 2019, כמה ימים לאחר שחרורו, הוא נעצר שוב על-ידי כוחות הביטחון והועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשלוש שנים, ממנו שוחרר לאחרונה. בשלוש שנות מעצרו, לא זוהה הקשר שלו למקרי הרצח, למרות שבחקירה העידו כ-600 עדים. בנוסף לא זוהה שהוא מתכוון לבצע פיגועים נוספים.
למחבל היה דפוס פעולה ברור: הוא עבר בין בניינים, חיפש דלת פתוחה, ושיסף את הגרון של הקורבנות בדירתם, אליה נכנס בלי הפרעה. בתחילת חקירת הרצח הכפול של הזוג כדורי, החוקרים סברו כי הם נרצחו על-ידי אדם שהכירו בגלל שלא נמצאו בדירה סימנים לפריצה, וארבעה מקרוביהם הובאו לחקירה. אלא שהרוצח ניצל את העובדה שהדלת הייתה פתוחה כדי להיכנס פנימה.
ב-9 בינואר 2019 ניסה אסעיד לרצוח את הדר בצלאל - היא ניצלה כי לבשה בגד עם צווארון רחב שהיה מורם כלפי מעלה, וזה הגן עליה מדקירת הסכין. היא התחילה לצעוק והוא וברח.

המחבל לא הותיר ראיות
זירת הרצח בארנונה [צילום: דוברות המשטרה]

לאחר מכן, חזר לשכונת ארמון הנציב, וחיפש קורבן נוסף. הוא ראה את יהודה כדורי מעלה שקיות מהרכב לביתו ונכנס אחריו לבית. כשיהודה יצא מהבית פעם נוספת, המחבל ראה את תמר ודקר אותה למוות. הוא הסתתר בחדר בזמן שיהודה ישב לאכול פסטה במטבח, וכשקם להתפנות יצא ממחבואו. השניים נאבקו - והמחבל הרג אותו באכזריות "כמו שחיטת גמל", לדבריו.
לאחר הרצח הוא לא ברח ונשאר לישון בבית של בני הזוג. בבוקר הוא לקח את המפתחות לדירה, תפוח כצידה לדרך, נעל את הדלת מבחוץ, זרק את הצרור לפיר ועשה דרכו לא-ראם. הוא שטף את הידיים בבית כדורי, אבל היה עם כפפות, ולא הותיר אחריו ראיות.
ח"כ איתמר בן-גביר, שהיה עורך דינם של בני משפחת כדורי, מסר בתגובה לפיענוח הרצח: "האמת נחשפה וזעקת בני המשפחה נשמעת היום היטב. לצערי, אני לא מופתע שמדובר ברצח על-רקע לאומני. המשטרה פעלה בצורה לא נכונה כאשר חשדה קודם כל בבני המשפחה ורק לאחר מכן חיפשה מניעים אחרים".
בן-גביר הוסיף: "בני המשפחה היו ילדים למופת. יש להצטער שהמשטרה ניסתה להטיל בהם כתם. מכל מקום, אמשיך לפעול בכנסת כדי לחוקק עונש מוות למחבלים. רוצח בני משפחת כדורי צריך לשבת בכיסא חשמלי".

תאריך:  14/04/2022   |   עודכן:  14/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוענח רצח הזוג כדורי: פיגוע שביצע מחבל דאעש בחברון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה ההבדל בין דעש, חמאס וכו׳
מתפלא על התקשורת  |  14/04/22 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
צה"ל הגביר את הכוננות בגבול ישראל מצרים מחשש שפעילי דאעש בסיני ינסו לבצע פיגועים. השב"כ מנהל מסע מעצרים נרחב של פעילי דאעש במגזר הערבי בישראל וכבר חשף תשתית חבלנית גדולה בעיר אלפחם שאחראית לפיגוע בחדרה
איתן קלינסקי
חברי הכנסת מימין, שהלהיטו את הרוחות בשאגות נגד נפתלי בנט ונגד ממשלת ישראל משרתים נאמנה את המבקשים ליצור כאוס בתוך מדינת ישראל ולהגביר את עוצמות הפער בחברה הישראלית. חשוב להם, שעוצמות הפער תהיינה רוויות אלימות מילולית ופיזית
עידן יוסף
מחמיד נטל בשידור בכאן 11 אחריות אישית לפרסום הרשומה שבה הביעה העירייה תנחומים למשפחות המחבלים, אך לאחר שעתיים וחצי התחרט    אומר כי היה עליו לבדוק את ההודעה לפני הפרסום    "כאיש חינוך, הדבר מנוגד לערכי השותפות בהם אני מאמין"
עידן יוסף
בהודעה שעליה היה חתום ראש העירייה נשלחו ניחומים למשפחות מחבלי דאעש תושבי העיר    הפרסום הוסר מפייסבוק לדרישת מנכ"ל משרד הפנים    ראש העירייה: טעות של הדוברות, הפרסום ללא אישור שלי
ירון פרידמן
הפיגועים האחרונים הזכירו לכולנו את תופעת הג'יהאד העולמי ואת ארגון דאעש. אומנם אנחנו עדים לשני פיגועים שאולי מבשרים התעוררות תאים רדומים של "המדינה האיסלאמית" בישראל ובשטחים. אך הארגון שהצליח להקים תאים חזקים בעירק, בסוריה ובסיני נכשל בניסיון לגיוס המוני בקרב הפלשתינים. לכאורה יש פוטנציאל רב בעיקר בקרב איסלאמיסטים פלשתינים. אז מדוע דאעש שהצליח בארצות ערביות נכשל דווקא באזור שלנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il