X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד וא סיסי בפגישתם בעבר [צילום ארכיון: שלומי אמסלם, לע"מ]
לפיד וא-סיסי שוחחו על קבר האחים בקיבוץ נחשון וקבעו להיפגש
נשיא מצרים העלה בשיחתם את הכתבה על קבר האחים של החיילים המצרים במלחמת ששת הימים השניים דנו בדרכים בהן ניתן להתגבר על ההשלכות של מלחמה באוקראינה בנושא ביטחון המזון ניסיון להתנעת המו"מ מול הפלשתינים

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח הערב (יום א', 10.7.22) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. נשיא מצרים בירך את ראש הממשלה להצלחה בתפקידו והתייחס לפגישתם האחרונה בקהיר בה שוחחו על קשת רחבה של נושאים וסיכמו כי עליהם להיפגש בקרוב.
לשכת נשיא מצרים פרסמה כי "סוכם לפעול כדי לארגן פגישות בילטרליות ורב-צדדיות שיכללו את ישראל, מצרים וראש הרשות הפלשתינית בתקופה הקרובה כדי להמריץ מחדש את תהליך המשא-ומתן לשלום".
נשיא מצרים העלה בשיחתם את הכתבה על קבר האחים של החיילים המצרים במלחמת ששת הימים. לפיד ציין כי הנחה את המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל לבדוק את הסוגיה לעומק ולעדכן את הגורמים במצרים. מדובר בקבר אחים של כ-80 חיילי קומנדו מצריים בקיבוץ נחשון, מתחת לחניון של אתר מיני-ישראל. דבר קיומו של הקבר נחשף בשבוע שעבר לאחר קרוב ל-25 שנים שבהן אסרה הצנזורה לחשוף אותו. מדובר בחיילים שנהרגו במהלך הלחימה במלחמת ששת הימים, ולא בקורבנות של טבח.
שני המנהיגים דנו בסוגיות בילטרליות ואזוריות, והדגישו את חשיבות הסכם השלום בין מצרים לבין ישראל שהניח את הבסיס למערכת יחסים אסטרטגית ועמוד תווך מרכזי ביציבות האזורית. השניים ביטאו את מחויבותם להמשך פיתוח היחסים, כולל במישור הכלכלי.
כמו-כן, דנו השניים בביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ג'ן ביידן באזור השבוע. וכן, התייחסו לסוגיה הפלשתינית ולצורך ברגיעה. במהלך השיחה דנו רה"מ לפיד ונשיא מצרים א-סיסי בדרכים בהן ניתן להתגבר על ההשלכות של מלחמה באוקראינה בנושא ביטחון המזון.

תאריך:  10/07/2022   |   עודכן:  10/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד וא-סיסי שוחחו על קבר האחים בקיבוץ נחשון וקבעו להיפגש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אודי דקל
שיגור כלי הטיס לעבר אסדת "כריש" נועד להניב לארגון הישגים תעמולתיים תוך התגרות בישראל, בהנחה שהיא לא תגיב בעוצמה במצב הפוליטי הנוכחי    ישראל צריכה להוכיח לנסראללה שהוא טועה ושהיא לא תאפשר לו להרחיב את העימות
איציק וולף
חיל-האוויר יירט ביום רביעי שעבר כלי טיס לא מאויש ששוגר משטח לבנון לעבר אסדת כריש    כמה ימים לאחר מכן יורטו שלושה כטב"מים נוספים    דובר צה"ל: הכטב"ם משויך לארגון הטרור חיזבאללה והופל במרחב הימי של לבנון
עידן יוסף
על אירן אמר ראש הממשלה כי העולם חייב להגיב להפרות של טהרן: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך"    נשיא צרפת: "מחויב לביטחונה של ישראל ולהצלחתה באזור"
איציק וולף
ראש הממשלה יוצא לביקור מדיני ראשון מאז שנכנס לתפקידו וידון עם עמנואל מקרון על יחסי ישראל ולבנון ובייחוד על הצורך לשמור על אסדת כריש מפני תקיפות מצד חיזבאללה    אמר: "ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה"
יוני בן-מנחם
חיזבאללה שיגר שלושה כטב"מים לעבר אסדת הגז "כריש" במהלך שנועד לשגר מסרים לישראל, לארה"ב ולתושבי לבנון. ארגון הטרור מנסה למצב את עצמו כמגן אוצרות הטבע של לבנון, אבל ישראל צריכה לנהוג בחוכמה, להרתיע את חיזבאללה אך להגיע להסכם עם לבנון שיאפשר לה להפיק גז טבעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il