X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חולתא. מזהים קשב לטיעונים בנושא אירן [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
חולתא: "מעוניינים שהרשות תסכל טרור"
בכנס ביטחוני אמר ראש המל"ל איל חולתא: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון"

נפתח (15.9.22) היום החמישי לכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, בהשתתפות גורמים בכירים מהארץ ובעולם מתחומי הביטחון, את הכנס פתח ראש המל"ל, הד"ר איל חולתא.
בפתח שיחתו, התייחס ראש המל"ל ליחסי ישראל עם ארה"ב: "ארה"ב הייתה ותהיה עוגן מרכזי ועמוד התווך של החוסן הלאומי שלנו. מחויבות הנשיא ביידן ברורה וחזקה, ביקורו בארץ לפני כחודשיים שיקף זאת. החתימה על הצהרת ירושלים המשותפת והסכם שיתוף פעולה טכנולוגי מדגימים את הבסיס האיתן של הקשרים. על-אף מחלוקות בסוגיות שונות, ישראל עומדת על האינטרסים הביטחוניים שלה וממשל ארה"ב קשוב ומגיב לכך".
חולתא התייחס גם למצב מול אירן: "אירן היא האיום המרכזי והראשון על ישראל מזה שנים רבות. המחויבות והעמידה של ישראל שלאירן לא יהיה נשק גרעיני זה עניין ברור וראשון במעלה. הדרג המדיני במשך שנים מתנגד להסכם ורואה בו הסכם שלא משקף את הביטחון הישראלי. התשובה שלנו ברורה - ההסכמה של אירן איננה רלוונטית, מנהיג אירן לא מצופה לחזור למשא-ומתן. המנהיג צריך להבין שאם לא יסכים להיכנס לשיח יקבל עיצומים עליו ועל אזרחיו. הדרג המדיני וראש הממשלה מבהירים את עמדתם באופן גלוי מתוך שיח מתמשך על הסכם הגרעין המדובר בימים אלה ואנחנו רואים פירות ומזהים קשב לעמדות ולטיעונים שלנו. לצד המאבק המדיני אנחנו עומדים ומבהירים שישראל תשמר את חופש הפעולות שלה כל עוד שיידרש. ההסכם לא מחייב את ישראל והיא תגן על עצמה ותתכונן לכל תרחיש".
ראש המל"ל התייחס גם להתפתחויות הרגישות ביהודה ובשומרון ולנפילתו של רס"ן בר פלח: "הדירקטיבה המדינית היא לפעול בנחישות לסיכול פעולות חוליות הטרור ולהמשיך את המאמץ ההגנתי בקו התפר. אנחנו לפני בחירות וחגים ויש לכך השפעה נרחבת. פעם אחר פעם עולה השאלה על האחריות הפלשתינית במצב ואנחנו מדגישים כי אנחנו מעוניינים שהרשות תפעל לסיכול הטרור. תפקידם של כוחות הביטחון להוות חומה בצורה ולהגן על האזרחים ואנחנו רואים זאת בצורה ישירה, גם עם מותו המצער של סגן מפקד סיירת נח"ל, רס"ן בר פלח ז"ל".
על המצב בזירה הצפונית אמר: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון. ישראל לא תורתע מהאיומים האלה ותמשיך לפעול ולמלא את האינטרסים האנרגטיים שלה, תפעיל את אסדת כריש ותממש את ההסכמים החשובים שחתמה עליהם, ביניהם עם המצרים ועם האיחוד האירופי".
ראש המל"ל הגיב למצב בזירה הדרומית ולעניין השבויים והנעדרים: "הזירה הדרומית נמצאת במצב יציב. גם כאן הדרג המדיני פועל לייצר מציאות של שקט ורגיעה. הצלחנו במאמץ מרוכז לצמצם את זמן המערכה של מבצע עלות השחר ולבצע מערכה מדויקת וממוקדת. אני מנצל את הבמה הזאת כדי להודות שוב למצרים ולנשיא סיסי למעורבותו בנושא. אנחנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להגיע לפתרון ולהסכם הומניטרי להשבת השבויים והנעדרים שלנו ואני כאן מדגיש כי עניין זה נמצא בעיסוק גבוה מאוד".

תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולתא: "מעוניינים שהרשות תסכל טרור"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מחלקה ראשונה
ערב עיון לזכרה של ד"ר אמילי לנדאו 13.9.22
עידן יוסף
שר הביטחון גנץ חשף מפה של למעלה מעשרה מתקנים של התעשיה הצבאית הסורית (סרס) ובהם המתקן התת-קרקעי במסיאף שמשמש ליצור טילים מדויקים עבור אירן והמילציות השיעיות באזור
עידן יוסף
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים"    "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם"
איציק וולף
צרפת, בריטניה וגרמניה הביעו ספקות ביחס לכוונה של אירן לחתום על הסכם הגרעין    בהודעה משותפת שמסרו בעקבות תגובת אירן לטיוטת ההסכם ציינו כי יש ספק ביחס למחויבות האירנית להצלחת המו"מ
עידן יוסף
ארצות הברית פסימית לגבי החתימה על הסכם הגרעין ומכנה את התשובה האירנית כ"צעד אחורה"    בעקבות מתקפת סייבר: אלבניה מנתקת את הקשרים הדיפלומטיים עם אירן, ומורה לאירנים לעזוב בתוך 24 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il